Toon posts:

Kingston DDR2 667 in P5GDC Delx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een Asus P5GDC Deluxe, nou heb ik nu 2x 512MB DDR PC3200 er in zitten maar ik wil overstappen op DDR2. ik heb dus met mijn pa geregeld dat hij mijn oude mem krijgt om te verkopen. (zit toch levenslange garantie op dus niet over oplichten beginnen ;) ) en hij voor mijn 1X 1GB DDR2 mee besteld!

nou wou ik dus zowiezo het snelste Value Geheugen. omdat dat richting de prijs van mijn oude mem zit.

ik ben uitgekomen op Kingston Value Ram 667 MHz. maar nu lees ik in het boekje van mijn moederbord dat hij maar DDR2 600 ondersteund ? kan dat kloppen?
en als het klopt, kan ik het er dan wel instoppen (zodat het werkt natuurlijk)

dit stond er op de asus site

DDR2 600 Native Support
Although Intel's 925X, 915P and 915G chipsets claimed to only support DDR2 400/533, ASUS engineers successfully unleashed their true potential. This model offers native DDR2 600, eliminating the bottleneck when overclocking both the CPU and memory. With current processors supporting 800MHz FSB, ASUS motherboards, the only solutions with native DDR2 600, will provide superior performance for the most demanding applications.

betekend dat dat er wel DDR2 667 in kan ?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het kan er sowieso in. De vraag is alleen op welke snelheid. Ik heb zelf geen ervaring met dit moederbord dus in dat geval zou ik de de 300MHz (DDR2-600) aanhouden als maximum. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
tja als het op ddr600 werkt vind ik het goed :P dan heb ik namelijk ook nog wat ruimte om te overclocken..

maar DDR2 600 kan ik niet vinden van kingston (ja het MOET van kingston zijn)

ik bedenk me net, zal het dan niet gewoon lagere snelheid gaan lopen ?

netzo als DDR PC3200 in een DDR PC2700 mobo ? of denk ik verkeerd ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:47 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:40:
tja als het op ddr600 werkt vind ik het goed :P dan heb ik namelijk ook nog wat ruimte om te overclocken..

maar DDR2 600 kan ik niet vinden van kingston (ja het MOET van kingston zijn)

ik bedenk me net, zal het dan niet gewoon lagere snelheid gaan lopen ?

netzo als DDR PC3200 in een DDR PC2700 mobo ? of denk ik verkeerd ?
Ja dat zei ik dus net. :*
Als je DDR2-600 in een winkel wil vinden, kan de zoektocht best wel eens lang gaan worden. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:55:
[...]
Ja dat zei ik dus net. :*
Als je DDR2-600 in een winkel wil vinden, kan de zoektocht best wel eens lang gaan worden. ;)
haha ok, dan had ik het iets verkeerd begrepen :)

maargoed heel erg bedankt (als iemand anders meer weet please post het!)

EDIT// lees net een review die ik al vaker heb gelezen, maar daar gebruiken ze ook PC 5400 8)7 en dat word ook gewoon als ddr 600 ondersteund... ik lees elke keer over de belangrijkste dingen heen :X misschien toch maar is wat noukeuriger gaan lezen ofzo :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 21:57 ]