Dilemma: Epson D68 of Canon iP4200

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 07:39
Hallo allemaal,

ik zit met een dilemma. Ik ben op zoek naar een nieuwe, niet al te dure, inktjetprinter, want mijn huidige Epson Stylus Color 740 begint wat bejaard te raken. Na wat zoeken kwam ik uit op twee mogelijke kandidaten:

Epson D68 à €69,95
Canon iP4200 à €99,95

Ik heb eens wat zitten vergelijken en kwam tot de conclusie dat de Canon een hogere resolutie heeft en in theorie sneller is.

Toch ben ik nog niet helemaal overtuigd dat de Canon zijn meerprijs waard is. Ik lees hier en op internet hele goede berichten over de Canon, daar waar ik over de Epson vrij weinig lees.

Hoe zit het bijvoorbeeld met het inktverbruik van de beide printers? Hier ben ik bij de 740 niet echt over te spreken.

Ook moeten de koppen bij lang stil staan regelmatig gereinigd worden om weer mooi te printen bij de 740. Hebben de bovenstaande printers daar ook last van?

Andere alternatieven tot +/- €100,- zijn ook welkom. Ik stel niet echt eisen aan de printer, behalve dat hij niet zoals bij sommige Lexmarks maar 1 cartridge tegelijk kan bevatten. Losse cartridges voor de kleuren genieten de voorkeur maar is geen must.

Alle feedback is welkom!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
RvL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:03:
Hoe zit het bijvoorbeeld met het inktverbruik van de beide printers? Hier ben ik bij de 740 niet echt over te spreken.
Alhoewel de inkt misschien bij aanschaf wat duurder is, de prijs per pagina is unbeatable. Daar kan Epson wat van leren, en HP heeft maar een select aantal printers met eenzelfde prijs per pagina. Dus voor de Canon gaan. Ik heb hem zelf ook, en het is een leuk ding, zeker voor die prijs. Zelfs dubbelzijdig printen kan ie :Y)

Overigens heeft tomshardware.com onder peripherals een printer test.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 07:39
Overigens heeft tomshardware.com onder peripherals een printer test.
Dat klopt, maar daar wordt alleen de iP4200 getest. Over de D68 is bar weinig te vinden op internet, behalve reviews van gebruikers op sites als kieskeurig.nl. Maar daar hecht ik op een of andere manier niet echt veel waarde aan.

Maar dat van die inkt las ik inderdaad ook in dat bericht en dat scheelt toch best veel per pagina met bijvoorbeeld de HP's die daar getest worden

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik sta nu voor eenzelfde keuze: de Epson D88 (niet de D68!), of de IP4200. Wie helpt bij m'n keuze?

Verwijderd

Ik zou zeker voor de canon gaan, de 4200 is net zo zuinig als de 4000 die ik hier heb staan, was voorheen echt epson fan, maar aangezien de cartridges duurder zijn en de epsons over het algemeen alles behalve zuinig met inkt omspringen, was voor mij de keus snel gemaakt. Bovendien is de canon in kwaliteit en stilheid echt geweldig.

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
De Epson is goedkoper met inktcartridges, maar gaat niet per definitie langer mee per milliliter. De Canon is uiteindelijk het goedkoopst met een onverslaanbare prijs-per-print verhouding. Kwalitatief ook super, en een ingebouwde duplex mogelijkheid!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ouwe }:O }:O aub in de sloot zitten. En "wat moet ik kopen?"-topics zijn nooit de bedoeling :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.