Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor salaris kan ik verwachten voor deze werkzaamheden?

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 08:59
Ik zal het even in dit topic plaatsen, aangezien de overige "Wat moet ik verdienen in de ICT sector" topics dateren uit 2005.

Ik ben op dit moment een stagiair (20 jr), mijn periode is over 2 weken beeindigd. Hiermee heb ik ook mijn MBO Niveau 4 Systeembeheer diploma in mijn broekzak zitten (met enkele overige papieren zoals CCNA 1,2,3 e.d.). Mijn stagebegeleider gaat een maand op vakantie en ik neem alle werkzaamheden gedurende deze maand over. Het betreft een 5* hotel met een W2K3/Citrix serverpark... ik zal in deze periode van 1 maand geheel verantwoordelijk zijn voor al het systeembeheer werk (de afdeling bestaat enkel uit systeembeheerder + stagiair).
Ze weten wat ze aan me hebben en hebben ook al aangegeven dat ze graag willen dat ik hier in deze maand doorwerk. Nu ben ik benieuwd wat ik hiervoor kan vragen. Ik heb al een indicatie gezien van ~7,40 bruto per uur voor een 20 jarige... dit zou dan uitkomen op iets meer dan 1100 bruto voor 1 maand (op basis van 38 uur). Dit lijkt me eigenlijk nog een beetje weinig eerlijk gezegd. Wat is fair om te verwachten? Goed om te weten is, dat het heel moeilijk zal zijn om een vervangende kracht te vinden als ik nee zeg (ivm inwerken etcetera, na 5 maanden stage kan ik de werkzaamheden goed over nemen in mijn eentje). Ik ben zeker niet op mijn mondje gevallen en durf best wat te onderhandelen. Echter ben ik ook niet van plan om ze voor het blok te zetten aangezien ik een goede band heb met mijn stagebegeleider. En ook, omdat ik maar 1 maand werk, is het mogelijk om de belasting die ik over dit bruto bedrag zal gaan betalen achteraf weer terug te claimen?

[ Voor 15% gewijzigd door Thunk op 29-05-2006 10:42 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 22:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij zijn er al verscheidene profielen zoals die van jou langsgekomen in dit topic, dus je antwoord staat al in deze thread verspreid :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Thunk
Ik heb het hele topic doorgelezen maar vond mijn situatie toch niet geheel overeenkomen met de enkele vermelde 'gelijke profielen', vandaar dat ik deze vraag hier alsnog heb neergezet..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm, als ik op mbo en systeembeheer zoek vind ik alleen in dit topic al een stuk of 4 waarvan sowieso 1 heel erg dicht bij jouw situatie licht. En dan is er van dit topic ook nog een deel 1.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik heb je vraag even afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) omdat je vraag beter in een afzonderlijk topic past :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, informeer je even over de gemiddelde startsalarissen voor soortgelijke functies (ik gok 1600 a 1750 euro ofzo?), en ga dan praten met de baas. Stel hem de vraag wat 'ie precies wil: Jou nog 1 maandje door laten werken om een ander die het overneemt in te kunnen werken of voor een naadloze overgang te zorgen, of wil 'ie je testen voor een vast contract? In het eerste geval: Vraag aanzienlijk meer. Blijkbaar ben je hard nodig, gezien de kennis die je al hebt enzo. En ze ketsen je er toch uit. Is het een aanzet tot een vaste aanstelling, dan zou ik niet eerst een contractje voor 1 maand tekenen en dan een jaarcontract ofzo, maar meteen daarop aansturen.

Succes met je eerste sollicitatie's hiermee, een iets zeldzamere situatie, denk ik zo, maar er zullen vast mensen zijn die ervaringen hebben in soortgelijke situaties.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

7,40 is echt te weinig. Kun je net zo goed fabriekswerk doen.
15-1700 euros is wel minimum.

Verwijderd

MBO beheer.. net klaar met stage, nu vakantievervanging.

1500 euro is wel redelijk. 1700 zou al weer teveel zijn.

• Thunk
Het gaat echt om 1 maand. Ikzelf zou nog wat langer in de vakantie willen doorwerken, maar daar is geen budget voor. Omdat we met 2 personen zijn, ben ik nu de enige aangewezen persoon die de taken kan overnemen tijdens de vakantie van de hoofd systeembeheerder. Daarna is het over en uit voor mij (hij werkt dan de rest van de vakantie alleen tot er weer een nieuwe stagiair begint).
De hier gemelde bedragen wijken trouwens wel heel erg af van de indicatie die ik heb gezien. Er is me trouwens nog niks voorgesteld op dit moment. Krijg er binnenkort een gesprek over, dus wil even goed weten wat ik kan gaan vragen :) (Een ander persoon laten werken in deze periode komt heel slecht uit, want het is al over 2 weken, en ik heb hier al 5 maanden ervaring, en bewezen dat ik alles zelfstandig kan overnemen nu)

[ Voor 38% gewijzigd door Thunk op 29-05-2006 19:35 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien ze je blijkbaar echt nodig hebben en je ook geen toekomst perspectief bieden kan je best iets hoger gaan zitten. Tijdelijke krachten zijn nou eenmaal wat duurder. Ik zou idd iets van 1600 a 1700 vragen. Als je dan op 1500 uitkomt is het ook nog wel mooi aangezien je het blijkbaar wel leuk vindt. Alles daar beneden vind ik wat weinig worden. Maar het is natuurlijk ook de vraag of je voor die tijd al wat anders kunt vinden en hoeveel je daar voor betaald krijgt. Je kunt tenslotte beter een maandje voor wat minder werken dan een maand thuis zitten voor niks terwijl je wel wilt werken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Ik zou ook gaan voor die 1500.
Dit is dan mede voor de kennis van het systeem die jij al hebt, en die een andere vervanger weer op zou moeten doen.
Maar hier staat ook weer tegenover dat als het hele netwerk lekker draait, dan kan 1 persoon het vaak ook wel af. Calamiteiten kunnen (helaas) altijd optreden, en hier kun je dan ook niet altijd rekening mee houden. (Spreek uit ervaring, ben één van de 2 systeembeheerders bij een bedrijfje met 115 werkplekken verspreid over 3 vestigingen).

Carpe Diem

Pagina: 1