Toon posts:

LCD HDTV: Philips of Samsung

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kwam dit vandaag tegen:

http://www.engadget.com/2006/05/29/samsung-shows-off-hdtv-summer-line/#comments

Nu vraag ik mij af welk merk momenteel het beste is voor lcd tv. Philips of Samsung ?

Zat te denken aan de
- Philips 42PF9731
- Samsung LN-S4096D

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wat dacht je van een Sony?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Kan niks zeggen over Philips maar de Samsung schermen vind ik heel goed. Ik heb zelf een LE32M61B en vooral dat DNI is heel handig. Het beeld over de kabel is echt heel erg goed op dit scherm vind ik. Ik zat een keer te vergelijken bij de bcc maar die van samsung vond ik toch wel 1 van de betere. ( Het design van de Samsung HDTV's had ook mijn voorkeur :))

Ook is het scherm heel simpel aan te sluiten op je computer zodat je HDTV films en series kan kijken op je scherm. Gewoon een Dvi/Hdmi/of vga kabel eraan hangen en klaar :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook geen ervaring met Philips schermen, alleen wat impressies in de winkel. Ik heb zelf een Samsung LE32R72B en ben er uitermate tevreden mee.

Ik heb zelf voor de Samsung gekozen omdat de prijs/kwaliteitverhouding in mijn ogen heel goed is en hij heeft een superstrak design. Analoge en Digitale TV komen op deze TV goed tot hun recht en ook de Xbox 360 kan z'n ei kwijt.

Philips heeft zeer goede schermen, maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant. Ook viel me bij een paar modellen op dat als je niet recht voor het scherm zit, er een vage paarse waas over het beeld komt. Dit kan aan de instellingen van de winkel liggen, maar dat vond ik vrij storend.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
ik ken enkel philips en sony tv's en vind de philips erg gebruiksvriendelijk. De tv, video, dvd speler etc integreerd allemaal zonder zenders te hoeven dubbel programmeren ilink..

Het design van de samsungs vind ik schitterend, maar hoe zit het met bedieningscomfort. Moet je de zenders van de video (indien samsung) ook nog programmeren of wordt dit van de tv overgenomen ?

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Sony ?

Kweet niet vond het in het verleden niet echt gebruiksvriendelijk en het design kan mij niet echt bekoren

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 19:56

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:12:
Sony ?

Kweet niet vond het in het verleden niet echt gebruiksvriendelijk en het design kan mij niet echt bekoren
Dan gaat er tegenwoordig een hele nieuwe wereld voor je open. Sinds ze samen met Samsung LCD's bakken doen ze het heel erg goed op de TV markt. Maarja, design is natuurlijk iets subjectiefs.

Die link van die Samsung boven is wordt niet verkocht hier in Europa. Er komt wel een 'mindere' variant hier op de Europese markt en dat wordt de xxM71B. Qua design precies hetzelfde, alleen een 720 (HD-Ready) scherm ipv een 1080 (Full-HD) scherm. Erg jammer, maar wat dat aangaat is die Amerikaanse markt toch net wat verder (waar ze liever wat meer betalen voor meer pixels). Een grote plus van dat nieuwe type is dat ze eindelijk van dat goedkope glimmende plastic zijn afgestapt, maarja dat is ook subjectief.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Is dit niet een beetje appels en peren vergelijken?

Je wilt een Philips met DVB-T tuner of een Samsung met een ATSC tuner....??
Pagina: 1