Toon posts:

Raar probleem met comp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heeft mijn pc problemen met starten. Als ik de stroom inschakel krijg ik een zoemtoon te horen (ben er net achter dat die zoemtoon uit de pc speaker komt). In het begin was het zo dat na een halve minuut de toon langzaam zachter werd en als hij helemaal weg was kon ik de pc pas starten. Nu is het de laatste weken steeds erger geworden, een kwartier wachten, een half uur, een uur en nu heeft die van 2 tot 5 lopen brommen zonder dat ik m aan kon zetten.

Ik dacht dat het miss iets met de harde schijf was, die heb ik beide compleet losgekoppeld maar nog steeds die toon, toen dacht ik dat het de speaker was. En ik heb het connectortje daarvan losgehaald en weg toon..maar de pc start nog steeds niet. Vervolgens kabeltje weer terug gestopt en daar was het geluid weer.

Ik ben ten einde raad, wat kan het probleem zijn? Iets met de voeding? Hoe kom ik daarachter zonder weer geld te moeten spenderen aan een voeding?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Wellicht komt het inderdaad uit de voeding en heb je ergens kortsluiting.
Als je een andere voeding kunt proberen is dit uiteraard aan te bevelen.

Overigens, wat voor voeding heb je nu? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:43:
Wellicht komt het inderdaad uit de voeding en heb je ergens kortsluiting.
Als je een andere voeding kunt proberen is dit uiteraard aan te bevelen.

Overigens, wat voor voeding heb je nu? :)
Ik heb niet de mogelijkheid een andere voeding te proberen, de vorige heb ik vervanging aangezien hij kapot was dus ik heb geen werkend exemplaar liggen.

Ik heb er nu een Q-tec psu 400 wp dual fan gold

Verwijderd

Tsja, die qtecs schijnen nog weleens voor problemen te zorgen. Ik heb er zelf ook één en die doet het al jaren prima, dus mij hoor je niet klagen. Maar er is hier op got een ware cultus die voorschrijft dat alle qtec voedingen bij het grofvuil moeten. :Y) Dus die qtec zou ik dan maar eens gaan vervangen. :P

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik kan jouw in ieder geval vertellen dat een Q-Tec voeding geen al te beste voeding is ;)
In een Low-voltage/power systeem zal een dergelijke Q-Tec z'n werk (al dan niet ineffciënt) uivoeren. In een high-end systeem is het sowieso waardeloos.

Al met al is de voeding, zeker gezien de kwaliteit wel een hoofdverdachte. Tenzij je ergens anders in het systeem een apparaat hebt zitten welke voor kortsluiting zorgt.
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:52:
Tsja, die qtecs schijnen nog weleens voor problemen te zorgen. Ik heb er zelf ook één en die doet het al jaren prima, dus mij hoor je niet klagen. Maar er is hier op got een ware cultus die voorschrijft dat alle qtec voedingen bij het grofvuil moeten. :Y) Dus die qtec zou ik dan maar eens gaan vervangen. :P
Q-Tec is inderdaad slechte kwaliteit. Ik heb zelf in een oudere PC ook een Q-Tec draaien. Dit apparaat is erg inefficiënt en kan niet veel hebben qua vermogen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Thandor op 29-05-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kortsluiting stopt toch niet plotseling? Want op een gegeven moment is dat geluid weg en dan start de pc gewoon. En dan gaat alles goed tot de stroom er weer af is geweest.

Welke voeding raden jullie dan aan bij de volgende winkels, funprice,dynabyte of elke andere pc zaak in Enschede?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:56:
Maar kortsluiting stopt toch niet plotseling? Want op een gegeven moment is dat geluid weg en dan start de pc gewoon. En dan gaat alles goed tot de stroom er weer af is geweest.
Het is inderdaad een 'vaag' probleem. Q-Tec voedingen zou ik ook als dusdanig 'vaag' kunnen beschrijven ;)
Misschien is het verstandig om nog het e.e.a. te proberen/controleren voordat je gaat investeren in een nieuwe voeding. (Het zou jammer zijn om een nieuwe te kopen als de voeding niet het probleem blijkt te zijn.)
Welke voeding raden jullie dan aan bij de volgende winkels, funprice,dynabyte of elke andere pc zaak in Enschede?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:32:
..toen dacht ik dat het de speaker was. En ik heb het connectortje daarvan losgehaald en weg toon..maar de pc start nog steeds niet. Vervolgens kabeltje weer terug gestopt en daar was het geluid weer...
Tja.. daar is een speakertje voor.. om geluid te maken 8)7

Het is dus waarschijnlijk je voeding of je toetsenbord die een probleem heeft als je een doorgaande piep hebt..

Verwijderd

Qtec kan je niet eens van een voeding noemen.. het maakt meer kapot. Schandelijk dat de computerboers dit soort spul verkopen en de goeie stuff niet eens in huis hebben. :X

• Thandor

Thandor

SilverStreak

TheZeroorez schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:03:
[...]

Tja.. daar is een speakertje voor.. om geluid te maken 8)7

Het is dus waarschijnlijk je voeding of je toetsenbord die een probleem heeft als je een doorgaande piep hebt..
Hmm, goed dat je dit nog even quote. Ik had het verkeerd gelezen over die speaker.
Het kan dus inderdaad ook aan iets anders liggen. het toetsenbord is daarbij inderdaad een mogelijkheid.

Ik zou zeggen, ontkoppel zoveel mogelijk van de PC (alles wat irrelevant is eruit) en vermeld eens de volledige specificaties van de PC :)

Verwijderd

idd ik had ook een vaag iets als ik gewoon in windows was of wat dan ook ging hij uitzichzelf steed opniew opstarten, eerst 1 x per dag toen een week later wel 5x en doen 2 weken later kwam ik niet verder dan de bios.
bij mij heeft hij het niet eens 1 jaar volgehouden geen Qtec meer voor mij.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oud, maar toch met recente berichten:

Q-tec voedingen ervaringen topic

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lag idd aan de voeding. Ik heb vanmiddag maar gewoon een nieuwe voeding gehaald omdat ik niks ander kon bedenken wat het zou kunnen zijn. Ik heb bij paradigit de "Coolermaster Extreme Power 430W" gehaald voor 39,95 + een connector van 2,95 voor 24 pin naar 20 pin.

http://www.paradigit.nl/pdf/10009213v.htm

Ik heb het moederbord van stroom voorzien en deed m even aan om te testen, en ongelovelijk hij deed het weer. Ik heb nu alles weer aangesloten en de kast dicht en op zijn plek en het is heerlijk stil met deze nieuwe voeding.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1