Video-editing Systeem

Pagina: 1
Acties:

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Ik wil graag voor een vriend een video-editing systeem samenstellen met een budget van maximaal 700 euro. Gamen is zijn tweede bezigheid. Met het oog op de toekomst dacht ik al meteen aan de Intel Conroe. Daarom de keuze voor de Bad Axe. Als dit de Rev. 2.0 is, dan ondersteunt hij als het goed is Conroe. Ik heb nu dit samengesteld bij Salland:

Techsolo TC-70
Antec SmartPower 2.0 500W Coolermaster eXtremePower 380W
Intel Bad Axe (Rev.304+?)
Intel Pentium 4 D 805
G.Skill DDR2 Single Channel 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 5
Asus EN7600GT
2x Samsung Spinpoint 160GB
BenQ DW-1655
Windows XP Home
Salland Assemblage + Installatie Windows

Prijs: 934,- euro 830,- euro

Techsolo TC-70
Goedkoop en toch goede koeling.

Antec Smartpower 2.0 500W Coolermaster eXtremePower 380W
Kwaliteitsvoeding voor een zacht prijsje.

Intel Bad Axe
Enige mobo dat nu verkrijgbaar is en Conroe ondersteunt*.
*geld alleen voor Rev. 304 en hoger.

Intel Pentium 4 D 805
De goedkoopste Dual-Core!

G.Skill DDR2 Single Channel 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 5
Goedkoopste 675MHz die ik bij Salland kon krijgen.

Asus EN7600GT
Uitstekende prijs-performance. En niet duur!

2x Samsung Spinpoint 160GB
Zeer goede prijs-performance. In RAID voor extra opslag en performance in video-editing.

BenQ DW-1655
Absoluut de beste. Lightscribe.

Is dit een goede configuratie en wat kan ik het beste doen om het iets goedkoper te maken?
Opmerkingen zijn welkom. :)
Alvast bedankt voor alle hulp!

L1m1T

[ Voor 66% gewijzigd door Limit-NL op 29-05-2006 20:04 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou in ieder geval een grotere HDD nemen (300 GB). Is niet zoveel duurder, en erg handig met video-editing.

Verwijderd

voor wat van het budget te snoepen, een 500w voeding is niet nodig, met een 400w A-merk trek je dat zeker ook (zal wel goedkoper zijn dan).
Waarom G-Skill geheugen? Dat is zeker niet het goedkoopste (wel beu dat je prijzen er niet op staan). Steek daar gewoon corsair XMS2 ofzo onder met een ddr800, dat valt van prijs zeer goed mee en is nog wat sneller.

edit: videobewerking is inderdaad schijfruimte. 160 gigabyte staat zo vol, als je opneemt op DV kwaliteit speel je zowat 14 gigabyte/uur kwijt. Nu kan ie zo'n 10 uurtjes film opslaan dus, wat niet overdreven veel is (maar daar komt hij mss wel mee toe, hangt er van af hoe jouw vriend ermee werkt)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 18:13 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Koop ander ram dan dat van gskill, er moet goedkoper te vinden zijn denk ik

vervang de 160 gb door de 250 gb samsung schijf, zelfde prijs maar meer ruimte

Assembleer hem zelf?

Koop een antec kast,daar zit een voeding bij, ben je voor rond de 80 euro klaar (uit mijn hoofd)

windows licentie van andere pc gebruiken, sommige pc worden met multi user license geleverd, anders zijn er nog alternatieven (linux..of je snapt me wel)

http://specs.tweak.to/16495

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Ik heb gezocht naar goedkoper RAM, maar dat is er niet. Voor zover ik weet heb je 675MHz nodig voor Intel Conroe. En dan is het G.Skill RAM het goedkoopste bij Salland (75 euro).

*Edit: 1e post ge-edit.

Zou die Coolermaster eXtremePower 380W dit systeem wel houden? :?

@ jvo:

Wat stel jij dan voor...? 2x 160gb Spinpoints? Ik dacht altijd dat je identieke HDDs nodig had voor een RAID 0/1 opstelling...

Dat budget haal ik toch niet als het Dual-Core en Conroe-Ready moet zijn... :X

[ Voor 94% gewijzigd door Limit-NL op 29-05-2006 20:04 ]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Als we het oog op de toekomst weghalen zou de keuze tussen de conroe of de X2 puur op prijs berust moeten zijn. Met een budget van 700 euro heb je denk ik geen ruimte om meer geld uit te geven voor de toekomst. Kies wat het goedkoopst is. 1 GB geheugen is zowel een noodzaak als voldoende denk ik.

Het belangrijkste punt zit hem in de harde schijven. Zoals al eerder genoemd is 160 GB te weinig. De toegang tot harde schijven is al gauw de bottle neck bij het werken met grote bestanden zoals videobestanden. Ik zou dan ook voor meerdere HDD's gaan. Bijvoorbeeld een van 120 GB voor het systeem en extra data en een van 200-250 GB voor de video's. Op deze wijze blijft je systeem beter werkbaar als er video's worden bewerkt op de tweede schijf. Ik heb zelf 2 samsung spinpoints van 200 GB waarvan de tweede puur voor video wordt gebruikt. Het verschil tussen twee schijfintensieve programma's op 1 schijf of op 2 schijven is gigantisch.
Pagina: 1