[Solid Works] Opslaan als oudere versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SnuggleS86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-12 23:52
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een project voor school, we gebruiken hier Solid Works voor. Alleen heb ik Solid Works 2006 en de rest 2005. Is het mogelijk een tekening op te slaan als oudere versie?

Verwijderd

naar mijn weten niet. Op mijn school zijn er ook verschillenden die een 2006 licentie hadden, terwijl we op school ook nog met een 2005 lopen. De thuisgemaakte bestanden waren gewoon verloren...

• SnuggleS86
Hmm.. dat zou vrij karig wezen..
Ik kan desnoods altijd nog als stepfile opslaan, maar dat is meer een noodoplossing..

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Kan je het niet in een interchangable formaat opslaan?(lama) Ik ben niet bekend met solidworks maar vreemd dat je het niet als 2005 kan opslaan. Rhino biedt wel de mogelijkheid het in 2.0 op te slaan bijv.

[ Voor 3% gewijzigd door DeverauX op 29-05-2006 19:17 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• SnuggleS86
Ja, vind het ook een beetje vreemd.. met de meeste paketten kan dat vrij gemakkelijk. Ik kan ze altijd als als stepfile opslaan, maar dan kan je ze niet bewerken..

Verwijderd

kan je thuis niet gewoon op de 2005 gaan werken? da's t makkelijkste denk ik.

http://www.javelin-tech.c...%20in%20SolidWorks%202005
op deze pagina staat het op SW is not backward compatible

edit: en deze link is heel mooi vern**kt, alleen weet ik niet hoe het op te lossen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 20:14 ]

• SnuggleS86
Is misschien ook wel het makkelijkst, maar dan moet ik zo veel overdoen dat ik net zo goed kan stoppen met het project.. Als't schooljaar is afgelopen donder ik hem er af en stap ik over op 2005.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 16:25

lordsnow

I know nothing

"No, SolidWorks is not backwards compatible. Once a file has been saved in SolidWorks 2006, it cannot be opened in SolidWorks 2005 unless it is exported as a neutral file (Parasolid). Note that when importing a neutral file all feature data is lost."

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Onbegrijpelijk. Wel de perfecte manier om iedereen meteen op een nieuwe versie over te laten gaan natuurlijk.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Suckie suckie! 3Dsmax doet dat ook niet, dat heeft ook voor een aantal lastige situaties gezorgd. Upgraden of Sterven denken ze zeker...

specs

Verwijderd

gladiool schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:49:
Suckie suckie! 3Dsmax doet dat ook niet, dat heeft ook voor een aantal lastige situaties gezorgd. Upgraden of Sterven denken ze zeker...
Er zit wel een wereld van verschil tussen 3DsMax en Solidworks. 3DsMax is (naar wat ik er van gemerkt heb) eerder gebaseerd op grafisch schoon weergeven/renders enzo, terwijl SolidWorks totaal ontwerp-gericht is.
Ik denk namelijk niet dat 3DsMax in staat is vb luchtstromen door een computercase te berekenen door gewoon op te geven waar de fan's komen en wat het debiet is. SolidWorks kan hier wel goed mee overweg/direct het oppervlak opvragen van je 3dstructuur, om zo vb te weten hoeveel oppervlak je case heeft voor te verven...

• SnuggleS86
DeverauX schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:49:
Onbegrijpelijk. Wel de perfecte manier om iedereen meteen op een nieuwe versie over te laten gaan natuurlijk.
Mwah, ik weet niet.. Volgens mij gooien ze hun eigen ruiten in. Hoe kun je nou als bedrijf tekeningen uitwisselen, wanneer je als één van de weinigen 2006 hebt draaien? Dan zou je moeten besluiten om met z'n allen over te stappen... Ik denk niet dat iedereen daar dan zin in heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door SnuggleS86 op 29-05-2006 23:38 ]

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Precies. Het is toch eerst zo (lijkt me) dat één (of enkele) mensen met een nieuwe versie gaan werken voordat je met z'n allen besluit over te stappen. Maar uiteindelijk heb je toch geen keus. Upgraden of sterfhuisconstructie/sterven zoals Athmozz gladiool schreef.

Wereld van verschil tussen de pakketten valt (met het oog op modellen) wel mee. Het is natuurlijk zo dat 3dmax/maya e.d. echt voor louter grafische toepassingen zijn en solidworks/rhino/autocad echt voor het maken van technische tekeningen en dus met maten werken is. Maar Solidworks is het enige pakket waarvan ik heb gehoord dat het niet forward compatible is. Zoals ik zei heeft zelfs rhino deze mogelijkheid en ik had solidworks (qua functionaliteit nog steeds hoor) toch iets hoger aangeschreven dan rhino wat dat betreft. Echt onbegrijpelijk. :|

Quincy Jones

Pagina: 1