Toon posts:

Probleem met Geforce 6600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens....

Ik heb een probleem met mijn videokaart. Als ik een spel speel krijg ik allemaal strepen en dergelijke dingen door het beeld heen waardoor ik bijna niet meer kan spelen.

Zie http://img522.imageshack.us/img522/1248/simpsons3ip.jpg.

Het gaat om een Geforce 6600GT AGP. Hij is rond de 50 graden. Ik heb al de drivers geupdate maar dat heeft geen zin. Ook de instellingen in de game veranderen heeft allemaal geen nut.

Misschien iemand een idee of is hij toch defect ? Ik heb het alleen bij het gamen en niet als ik gewoon zit te internetten oid.

NielsieJ :|

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:13
Draai eens een memtest

http://www.memtest86.com/ -> Bootable CD image downloaden

Indien deze geen problemen vind is het waarschijnlijk iets met je videokaart

edit: Indien je niets raars met je kaart gedaan hebt (overklokken ed) dan is er waarschijnlijk iets kapot ja. Probeer echter ook wat andere games

[ Voor 45% gewijzigd door HeldereM op 29-05-2006 18:02 ]

Verwijderd

Ik heb een Geforce 6600 AGP en 2 systemen. In mijn ene systeem (Athlon XP) doet hij het perfect, in het andere systeem (P4) heb ik precies hetzelfde als jou. En dat terwijl dat P4 systeem jarenlang geen problemen gaf met een Ati 9600se. (Uiteraard van alles met verse Windows installaties geprobeerd en allerlei hardware tests gedaan, maar dat mocht niet baten.)

Wat ik je kan aanraden, is om diverse drivers te proberen (zelf heb ik goeie ervaringen met de 81.98 van nVidia, andere weer met de 77.77). Mocht dit niet werken, kijk of de kaart in een ander systeem dezelfde problemen heeft. Zo niet, probeer dan eens een verse Windows installatie. Anders even met de kaart terug naar de winkel, en ruilen, is het probleem dan nog > andere kaart kiezen.

Wat zijn de rest van je specs trouwens?

Verwijderd

Hoi, het klinkt een beetje als het probleem dat ik eerder met een andere videokaart heb gehad fx 5200.. die heb ik toen in geruild voor een andere maar het maakte weinig uit. Wat bleek na een aantal dingen veranderd te hebben: de moederbord software was niet/onjuist geinstalleerd.. dit veroorzaakte bij bepaalde spellen rare hoeken, kleuren, e.d. in beeld (bv. vice city) na de moeder bord software op gezocht en geinstaleerd te hebben was alles weer voor mekaar.. al met al heeft dit me wel een half jaar bezig gehouden :/

Verwijderd

ik zie net dat je er een screenshot bij geplaatst had :7 nja het is dus precies het zelfde wat ik ook had dus ik zou de moederbord software overnieuw installere;)

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:01:
Ik heb een Geforce 6600 AGP en 2 systemen. In mijn ene systeem (Athlon XP) doet hij het perfect, in het andere systeem (P4) heb ik precies hetzelfde als jou. En dat terwijl dat P4 systeem jarenlang geen problemen gaf met een Ati 9600se. (Uiteraard van alles met verse Windows installaties geprobeerd en allerlei hardware tests gedaan, maar dat mocht niet baten.)
Yup, waarschijnlijk geheugen. Bij mij was het ook ellende met de 6 serie van nvidia (Prescott 3.0Ghz, p4p800-e) met kingston en infineon. Memtest kon geen fouten vinden maar toch traden deze op tussen de 3d kaart en het geheugen oid. Sinds ik geheugen uit de QVL draai (twinmos standaard) heb ik deze problemen echter niet meer.

Kijk dus ook eens of je geheugen in de QVL van je moederbordfabrikant staat!

Verwijderd

HOI, De problemen welke jij ondervindt liggen waarschijnlijk aan de BR02 bridge naast de chipset = waarschijnlijk het probleem.
Dit is een veel voorkomend probleem bij de 6600GT. Dit kun je niet zelf fixen, je moet hem gewoon terug brengen. Welk merk is het? Als het een Sparkle is kun je deze gewoon heel gemakkelijk retourneren. Hoe andere leveranciers hier mee omgaan weet ik niet.

De temperatuur die je aangaf 50 graden is niet veel maar dit is de temperatuur van de koeler en niet de chip. Dus als je koeler geen goed contact maakt kan dit een oververhitte memory betekenen.

Dus:
eerst alle drivers goed installeren (met name moederboard) en kijken of het werkt
Dan Koeler goed bekijken en beter vastzetten, eventueel gebruik maken van wat koelpasta.
Werkt dit niet, retourneren die kaart.

Hoop dat je eruit komt.

Sparkle fan to the bone

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met dezelfde kaart maar alleen maar met 1 bepaald spel. Deze is ietsje ouder maar met andere oudere spellen of nieuwe spellen heb ik het niet. Ook niet in windows verder. Als ik het spel opnieuw opstart is het echter ook weer weg?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de display drivers gedownload van de asus site en geinstalleerd, opnieuw opgestart maar weer komen die strepen terug in hetzelfde spel.

Wat te doen nu ? Terugbrengen ?

Het merk is een Club3D Geforce 6600GT AGP 8x

Verdere specs zijn.
Intel 2,4 ghz
Asus P4SE S478
768 MB RAM

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

Verwijderd

In deze thread staan nog genoeg opties die je kunt proberen alvorens de kaart terug te brengen... Het enige wat je nu gedaan hebt zijn de display drivers van je moederbord geinstalleerd?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:37:
In deze thread staan nog genoeg opties die je kunt proberen alvorens de kaart terug te brengen... Het enige wat je nu gedaan hebt zijn de display drivers van je moederbord geinstalleerd?
Display drivers van zijn videokaart bedoel je natuurlijk ;)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:13:
Ik heb de display drivers gedownload van de asus site en geinstalleerd, opnieuw opgestart maar weer komen die strepen terug in hetzelfde spel.

Wat te doen nu ? Terugbrengen ?

Het merk is een Club3D Geforce 6600GT AGP 8x

Verdere specs zijn.
Intel 2,4 ghz
Asus P4SE S478
768 MB RAM
Even spelen met je bankjes geheugen, en kijken wat dat oplevert.

Verwijderd

dennis112 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:39:
[...]

Display drivers van zijn videokaart bedoel je natuurlijk ;)
Eeh nee :P ik dacht aan de agp drivers van zijn chipset. Maar dan vraag ik me af waarom hij, als het inderdaad voor de videokaart is, Asus drivers installeert op een Club3d kaart...

Verwijderd

terugbrengen,

had hetzelfde probleem
blijkt gewoon een fout van de kaart gebeurt als de kaart warm wordt.

Verwijderd

heeft het geholpen?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 10:05
Bij mij heeft de tip van Asiamania geholpen!

Bedankt
Pagina: 1