zelf hosten van webcam beelden

Pagina: 1
Acties:

• day
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:04

day

It's a beautiful...

Topicstarter
hi,

ik heb kabelinternet bij bart met vast ip, een webcam aangesloten en via webcam32 worden de beelden doorgestuurd naar een pagina (met een appletje) die door analogX simpleserver geserveerd wordt.

als ik op mijn pc (waar de hele handel op draait) het ip intyp in de browser werkt alles naar behoren.

MAAR: op mijn werk en/of bij vrienden krijg ik niets te zien als ik het ip intyp (behalve dan een 404) :(

Weet iemand of Bart servers blokkeert? Of ligt het ergens anders aan?

Overige relevante gegevens: win98, winroute pro 4.1 (voor lokaal netwerkje), zonealarm...

alle apps die nodig zijn voor het serveren hebben in zonealarm de rechten daarvoor gekregen van me.

verder lijkt een dns ofzo me niet nodig want ik host niet onder een domeinnaam

snelheid kabel 512 down, 64 up.

Iemand?? Alvast bedankt!!

De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
probeer t s zonder vuurmuur...

• day

day

It's a beautiful...

Topicstarter
kep em ff uitgezet, toen ik via een ander compu op mijn eigen netwerkje het (bart) ip intypte gaf ie nog geen sjoege...

via het local netwerk adres (192.168.1.1 in dit geval), krijg ik wel beeld

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je moet waarschijnlijk nog ff de poort forwarden (Of zit de cam op de comp die direct aan internet hangt .. want dan moet je alleen ff de poort in je vuurmuur open zetten... Binnen je eigen netwerkje kun je niet kijken via extern IP (tenminste .. daar had ik last van))

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• day

day

It's a beautiful...

Topicstarter
cam zit idd op de comp die direct aan het inet hangt

poort openzetten in zonealarm gaat niet (free version, niet PRO version)

poorten zet zonealarm 'dynamisch' open en dicht al naar gelang de app die er rechten voor heeft gekregen (analogX heeft server rights voor inet gekregen, evenals webcam32 voor het serveren van het appletje)

hoe werkt dat forwarden waar je het over had?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is alleen van toepassing als ie aan een andere PC hangt... Dan moet winroute de binnenkomende verbindingen forwarden naar die andere comp binnen het netwerk...

Ik denk dat het probleem met je vuurmuur is dat ie alleen uitgaande verbindingsaanvragen accepteerd.. Waneer een verbindings aanvraag (een bezoeker op internet die de beelden van je webcam opvraagd) van buiten naar binnen komt wordt dit verboden door je vuurmuur..

Zit op dit moment waarschijnlijk nix anders op dan de automatisch plaatje uploaden via ftp optie van Webcam32

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• day

day

It's a beautiful...

Topicstarter
hmmm, ik denk niet dat het daaraan ligt:

quote van de helpfiles van zonealarm:

"(...)requires that you let the application accept incoming connections in order to share files. You can assign the application server rights in the Program Panel. Run ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro at medium security for best results"

en:

"ZoneAlarm currently does not have a feature that allows the user to set which ports and protocols are to be blocked or opened. ZoneAlarm will dynamically open and close ports and protocols according to what applications are attempting to access the Internet and what you determine as permissible traffic"

in de PRO versie schijn je het wel in te kunnen stellen, maar dat zou volgens bovenstaande tekst niet nodig hoeven zijn als je security settings op 'medium' zet

dat heb ik dus ook maar gedaan

(bovendien hebben analogx en webcam32 server rights)

BTW via upload met ftp zal het idd wel lukken denk ik, maar ik ben toch benieuwd

iig bedankt voor de tips so far... :)

Pagina: 1