Toon posts:

Zalman Reserator 1 Plus op mijn setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik zit over te denken om een Zalman Reserator 1 Plus te kopen.
Ik heb wel veel revieuws , ervaringen en topics gelezen maar ik zit toch een beetje met een paar vragen.
Is dit een goede lc voor mijn setup:
Amd64 Athlon 3200+
XFX Geforce 6800 Ultra
GeiL ddr400 geheuge
Asus A8N-e

Ik hoor ook soms dat het pompje niet echt krachtig is..
is dit genoeg voor deze setup??
Is hij dan ook nog te overclocken/?

Alvast bedankt...
MVG Erwin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben er vrij zeker van dat het wel zal gaan aangezien er meerdere mensen zijn die met een Reserator zowel CPU als GPU koelen.

Ook oc'en zal er nog wel mee gaan.

Ik zou het alleen niet kopen als je nog naar LAN's wilt gaan ivm het moeilijk vervoeren.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
het is een ultra, die braakt nochtans serieus wat hitte uit, ik denk dat je beter af bent met iets anders ...

koelen zal het wel , maar je temps , daar wil ik geen uitsluitsel over geven ...

Out of the box? What box? There is no box.

• PilatuS
  • Niet online
successor schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:43:
het is een ultra, die braakt nochtans serieus wat hitte uit, ik denk dat je beter af bent met iets anders ...

koelen zal het wel , maar je temps , daar wil ik geen uitsluitsel over geven ...
Ik denk dat de temps best aardig zullen zijn, ik koel een 6800LE@16x1,6vp 375/850 en 2600+@3700+ met een enkele 120mm rad. Zo'n Reserator zal zeker beter koelen dan dat kleine ding van mij omdat ie vele malen meer koeloppervlakte heeft..

Mocht het echt niet gaan kwa temps (wat ik niet verwacht) zou je er altijd nog een 80mm of 120mm rad bij kunnen zetten.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-02 11:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

quote: PilatuS
Zo'n Reserator zal zeker beter koelen dan dat kleine ding van mij omdat ie vele malen meer koeloppervlakte heeft...
Dat gaat helaas niet helemaal op, want jouw rad heeft een fan, en dat heeft de Reserator niet... Wat deze res wel heeft is een grote voorraad water, dus als je comp maar een paar uur op vol staat, houdt ie het wel, maar als hij 24/7 aanstaat op 100% ( }:O ) denk ik dat je beter voor safe kunt gaan. (De power van de pomp maakt niet gigantisch veel uit, volgens mij zijn de Zalman-blokken niet ernstig drukvretend, dus als het redelijk stroomt is het goed)

[ Voor 4% gewijzigd door FreezeXJ op 30-05-2006 16:08 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat de veel grotere oppervlakte van de Reserator beter zal koelen dan een 120mm radje met een fan op 6 volt, De fan staat bij mij zo zacht dat ie vrijwel niet te horen is en als ik mijn hand er boven hou voel je ook maar net dat er een fan onder zit.

Weet niet precies hoeveel oppervlakte ie precies heeft maar het is zeker minimaal 3x zoveel als mijn 120mm radje.

Die vooraad water is denk ik binnen een uurtje wel opgewarmt. Mocht het te heet worden kan je er ook altijd nog een standaard tafelfan tegenaan laten blazen.

Volgens mij is er ook een centraal Reserator topic en er zijn zeker een hoop mensen die meer dan alleen de CPU gekoelt hebben.

Kwa flow maakt het bij de meeste blokken niet echt uit, waterflow moet er gewoon zijn maar het maakt vrij weinig uit hoeveel.

Verwijderd

Topicstarter
het is mischien een gekke vraag...
maar hoe komt het dat ik de nb coolblok nie meer kan vinden in de pricelist en ook niet meer bij winkel waar ik hem ga bestellen?
is het mischien zo dat deze niet meer te koop is of is dit gewoon toeval??

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:02:
het is mischien een gekke vraag...
maar hoe komt het dat ik de nb coolblok nie meer kan vinden in de pricelist en ook niet meer bij winkel waar ik hem ga bestellen?
is het mischien zo dat deze niet meer te koop is of is dit gewoon toeval??
Hij is er nog wel -> http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&CatID=16
Pagina: 1