Naar aanleiding van dit topic,
Naar aanleiding van deze prijzen van essent zal ik de kosten gaan bepalen.
Alvast bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn topic door te lezen, het zou nog mooier zijn als jullie ook nog eens prachtige antwoorden erbij kunnen geven
PS: Het is energie niet energy, zit ik altijd mee in de fout
Vroeg ik mij af vanaf welk gebruik je beter kunt overstappen naar een snellere processor die minder stroom verbruikt. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan verschillende grafieken met als startpunt de startprijs, en als richtingscoëfficient het verbruikte wattage. De Pentium D is relatief goedkoop in prijs, dus zijn startpunt ligt ook lager, maar door zijn hoge stroomverbruik heeft hij een hogere RC.p43000 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:34:Wil je wel echter kietelen, dan moet je rekening houden met het stroomverbruik. Dit begint dan namelijk ernstige proporties aan te nemen. Een Pentium D 805 op 4,10GHz verbruikt 125 Ampére op 1.7Volt wat neerkomt op 210 WATT Als je je geen beeld bij dit stroomverbruik kan maken zal ik een voorbeeldje geven. Een Sempron64 3000+ systeem met 6600GT en 1 hardeschijf en 1 dvd drive verbruikt @ load ongeveer 210 Watt. Dit bereikt een Pentium D dus in z`n eentje! Je gehele systeemwattage komt ongeveer rond de 400Watt uit als je mid-end videokaarten en 2 hardeschijven gebruikt. Gebruik je een X1900XT of iets dergelijks, dan loopt het aardig richting de 500Watt. Dat is voor de energiekenners een HALVE KILOWATT!!!
Naar aanleiding van deze prijzen van essent zal ik de kosten gaan bepalen.
- Mijn vragen aan jullie (ervaren) medetweekers:
- Welke alternatieven (lees: alternatief voor de OC'ed) zijn er voor de Pentium D?
- Van de intel-site over de Pentium D staat
Betekent dat dat de standaard P. D 95.0W verbruikt? En dat de CPU volgens P=U*I dan I=P/U=95/1.25=76A tot 95/1.4=67.9A verbruikt?Thermal Guideline: 95.0W - Hoe zit dat met kW en kWh? Het is me al 1000x uitgelegd (op school/ouders/mensen die er verstand van hebben/andere mensen/nog meer mensen) maar ik snap het nog steeds niet
Alvast bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn topic door te lezen, het zou nog mooier zijn als jullie ook nog eens prachtige antwoorden erbij kunnen geven
PS: Het is energie niet energy, zit ik altijd mee in de fout
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:52 ]