Toon posts:

HWIC-4ESW en routering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik op iedere poort van een HWIC-4ESW een ip adres configureren en gewoon layer 3 routing doen. zodat ik de poorten op mijn 2800 kan uitbreiden.

Ik kan dit namelijk niet goed terug vinden op cisco site, alleen informatie over vlan constructies ed. Maar dat wil ik niet.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Plaats elk van de interfaces in een verschillend vlan, maak voor elke van deze vlans een vlan interface aan en zet daar de L3 configuratie op. Niet heel erg elegant maar het werkt wel.

Verwijderd

Heb zelf ook een paar routers met deze modules en het aanmaken van vlans is idd de enige mogelijkheid. Bedenk wel, het is een switch- en geen routerport, de eerste zit per defenitie al in een default vlan (vlan1) en zonder ip op dat vlan valt er vermoedelijk weinig te routeren naar een router interface. Het aanmaken van meerdere vlans incl ip addressen vergroot je mogelijkheden, hetgeen jij wilt. Zo werkt een 'normale' layer3 switch (van Cisco tenminste) ook.

Begrijp niet goed waarom je geen gebruik van vlan's wilt maken, daarnaast vind ik de oplossing best elegant maar dat is mijn opinie (en volledig offtopic). :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.