Alternatieve 'nipples' voor Zalman VF900-Cu

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
In navolging van 7900GT + Zalman VF900-Cu in SLI op P5WD2-E? en
7900GT in SLI op Asus P5WD2-E (Intel 975X chipset) ben ik op zoek naar alternatieve manieren om een Zalman VF-900-Cu te bevestigen op een 7900GT.

Ik heb op m'n moederbord maar 1 PCIe 1x slot tussen mijn 2 PEG sloten, en daardoor kan ik op de onderste 7900GT geen VF900-Cu installeren met de meegeleverde vijsjes (Zalman noemt ze 'nipples')

Zoals je ziet is er inderdaad geen plaats meer tussen de 2 7900GTs:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/d/9543-2/DSC02085_resize.JPG

Het gaat over deze 'nipples' :

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/d/9567-1/zalman-nipp.jpg

Ik had eerst gedacht dat het gewone vijsjes waren, maar deze zijn toch net iets anders.
Deze nipples 'afvijlen' totdat ze wel tussen de 2 7900GTs passen ga ik liever niet doen. Te meer omdat ik niet eens zo een apparaat heb, én omdat als ik er eentje verknoei ik helemaal niets meer heb :p

Mijn vraag is dus:
heeft er iemand nog een lumineus idee hoe dat ik die Zalman kan bevestigen zodat die vijsjes er bovenaan niet zo ver uitsteken? Heeft er iemand weet van een shop die allerlei soorten vijsjes heeft, of zelfs op maat maakt?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:39

db87

Mach 2 GT modded

Gewoon even naar de bouwmarkt gaan met je koeler en opzoek gaan naar het schroefje dat past...

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• Shaidar
Mmm ... dan moet ik eens op zoek waar dat er zo iets is in de buurt hier ... van zo'n zaken heb ik niet echt veel verstand, maar dat was al wel opgevallen zeker?

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-01 14:46
O/T Wat voor voeding heb je... die kabels zien er netjes uit!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 17:32
NightCrawler_NX schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:07:
O/T Wat voor voeding heb je... die kabels zien er netjes uit!
offtopic:
Nog verder offtopic: klik eens op system specs in zijn sig :P
"Tagan 580W TG580-U15"

Voor de TS: ik denk dat het idd een kwestie gaat worden van het juiste schroefje vinden. Of een manier waarop je de hele bevestiging kunt vervangen. Dus dat je gebruik maakt van eigen schroefjes en boutjes.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Iemand/bedrijfje met een CNC machine of dergelijke kan deze gewoon ff voor je maken, of platter maken. Zal wel niet zoveel kosten.

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-01 14:46
Crash schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:18:
[...]

offtopic:
Nog verder offtopic: klik eens op system specs in zijn sig :P
"Tagan 580W TG580-U15"
|:( 8)7 |:(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Hoe ver loop het schroefdraad in die vijsjes ? Vergeet niet dat als je iets heb wat platter is je draadeinde wellicht te lang is

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 30-05-2006 09:56 ]

• Shaidar
Geen idee, ik heb hier alleen maar zo'n lat van toen ik nog op de schoolbanken zat om te meten, kan je helemaal niets mee natuurlijk :)

Vandaag ben ik een uurtje vroeger gestopt met werken en eens rondgereden voor die alternatieve vijsjes, maarreuh ...

Doe het zelf zaak - konden ze me helemaal niet helpen, ze zeiden zelfs ga eens kijken in de computerwinkel op de hoek (een Excell soortig achtig ding)
Speciaalzaak van vijsjes - kon me ook niet helpen, hij heeft het wel gemeten en het was iets van een 1.8mm diameter, van de schroefdraad heeft ie niets gezegd. En die maat was net 1 maat kleiner dan het kleinste dat hij had.
Brillenwinkel - daar was het dan weer net een maat te groot, hij had perfecte vijsjes, maar die waren 1,6mm ...
Fotowinkel - die heeft niet eens gezocht, maar gezegd dat ik maar eens bij een juwelier moest proberen
Juwelier - die heeft 10 minuten gezocht in allerlei bakjes, en uiteindelijk een passend vijsje gevonden, ik gelukkig natuurlijk, totdat ik zei dat ik er 4 nodig had! Hij had er namelijk maar eentje :)
Electrozaak - die wist niet eens waar ik het over had
Modelbouwzaak - die hadden ook niets speciaals.

Nu heb ik morgen nog 2 addressen (gekregen van de juwelier en de speciaalzaak), daar ga ik morgen dan maar eens zien :)

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 18:07
even een offtopic vraag maar misschien niet waard om een nieuw topic voor te openen. Ik wil deze koeler graag hebben voor mijn 6600GT AGP maar op de site staat telkens dat juist DIE kaart niet ondersteund wordt? Is dit nou echt zo suf of zijn er andere methoden om deze koeler daarop aan te sluiten?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 15:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Chefbierrr schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:46:
even een offtopic vraag maar misschien niet waard om een nieuw topic voor te openen. Ik wil deze koeler graag hebben voor mijn 6600GT AGP maar op de site staat telkens dat juist DIE kaart niet ondersteund wordt? Is dit nou echt zo suf of zijn er andere methoden om deze koeler daarop aan te sluiten?
grootste onzin, ik heb hier ook die zalman op een 6600GT AGP

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 16:33
Chefbierrr schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:46:
Ik denk dat ze dat vooral als voorzorg zeggen. De kleine broer van deze koeler, de VF-700, kan namelijk wel op de 6600GT AGP, maar dat gaat ook niet zo mooi als op de PCI-e versie. Hij steekt nogal uit en de RAM-sinkjes passen niet, de AGP-versie van deze kaart heeft namelijk een nogal afwijkende layout vergeleken met PCI-e kaarten.
Blijkbaar kan het dus wel, maar misschien niet bij allemaal...

• Shaidar
En echt niet te vinden, snik snik.

Vandaag nog eens langsgegaan in een zogezegde speciaalzaak, maar daar was het ook net een maatje te klein.

Iemand nog een idee waar ik zo'n dingen zou kunnen vinden, ofwel laten maken? Bestaat dat niet?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:25

Nox

Noxiuz

Pak een slijptol, en zorg dat je een klein "schijfje" aan de bovenkant overhoud ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 22:13
noksiejus schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:28:
Pak een slijptol, en zorg dat je een klein "schijfje" aan de bovenkant overhoud ?
dat wil hij niet, ik snap niet waarom?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:41
__xeno__ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:43:
[...]

dat wil hij niet, ik snap niet waarom?
Ik ook niet.
Je kan toch ook gewoon ff met een vijl aan de bovenkant eroverheen raggen. Wordt ie vanzelf dunner.
Bespaar je je zelf een hoop moeite :?
Pagina: 1