hoi,
ik heb een a8n32sli deluxe since een paar weken.
met een amd 4000+ (had ik al)
2 gig ddr400 crosair 3200 2x1gb cl2 (xms serie met zwarte heat spreaders). (had ik al)
ik wou met me nieuwe moederbord de timing van me geheugen op 2-3-2-6 zetten wat het geheugen aan zou moeten kunnen volgens de specificaties.
standaard boot het geheugen 3-3-3-8 volgens de spd info.
ik heb dus in me bios het geheugen op 2-3-2-6 @ 400mhz gezet dual channel draai ik.
ik mem test draaien en na ongeveer 45 min beginnen de fouten en dan stop ik maar want in een paar minuten stata de teller al op 720 fouten.
ook op deafault spd settings geeft die de errors.
ik dacht dus me geheugen is kapot ik de winkel gebeld en vamiddag nieuw geheugen erin geplaatst precies het zelfde geheugen nieuw gehad van de winkel
weer mem test draaien laaste versie memtest86+ 1.65.
op default spd settings 3-3-3-8 400 mhz.
en ja hoor weer het zelfde na zoveel tijd beginnen de errors.
het lijkt me stug dat het nieuwe geheugen kapot is en het ouwe dan ook.
ik heb al bij google en t.net lopen zoeken naar een soort gelijk probleem kon niks vinden.
kan het mischien zijn omdat ik zo'n nieuw moederbord heb asus a8n32sli deluxe met sli x16 chipset word ook niet herkent in memtest86+ dat die daardoor de fouten geeft??
of is de geheugen controller op de amd4000+ overleden ofsow??
graag hulp bij voorbaat dank
ik heb een a8n32sli deluxe since een paar weken.
met een amd 4000+ (had ik al)
2 gig ddr400 crosair 3200 2x1gb cl2 (xms serie met zwarte heat spreaders). (had ik al)
ik wou met me nieuwe moederbord de timing van me geheugen op 2-3-2-6 zetten wat het geheugen aan zou moeten kunnen volgens de specificaties.
standaard boot het geheugen 3-3-3-8 volgens de spd info.
ik heb dus in me bios het geheugen op 2-3-2-6 @ 400mhz gezet dual channel draai ik.
ik mem test draaien en na ongeveer 45 min beginnen de fouten en dan stop ik maar want in een paar minuten stata de teller al op 720 fouten.
ook op deafault spd settings geeft die de errors.
ik dacht dus me geheugen is kapot ik de winkel gebeld en vamiddag nieuw geheugen erin geplaatst precies het zelfde geheugen nieuw gehad van de winkel
weer mem test draaien laaste versie memtest86+ 1.65.
op default spd settings 3-3-3-8 400 mhz.
en ja hoor weer het zelfde na zoveel tijd beginnen de errors.
het lijkt me stug dat het nieuwe geheugen kapot is en het ouwe dan ook.
ik heb al bij google en t.net lopen zoeken naar een soort gelijk probleem kon niks vinden.
kan het mischien zijn omdat ik zo'n nieuw moederbord heb asus a8n32sli deluxe met sli x16 chipset word ook niet herkent in memtest86+ dat die daardoor de fouten geeft??
of is de geheugen controller op de amd4000+ overleden ofsow??
graag hulp bij voorbaat dank
[ Voor 6% gewijzigd door jorisw86 op 29-05-2006 16:18 ]