[2003] Scheduled Tasks, werkt vanaf XP wel, vanaf 2003 niet*

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 19:46
Mijn probleem: ik heb een probleempje met het uitvoeren van een Scheduled Task: handmatig werkt het, op een Windows 2003 server via Scheduled Tasks niet, maar op een Windows XP machine met Scheduled Tasks wel. --->

Met SQLyog synchroniseer ik twee databases. Dit kan via een built-in feature.
De databases staan, in dit voorbeeld, op DBServer1 en DBServer2. Op Server3 (Windows 2003) staat SQLyog geïnstalleerd.
De synchronisatie kan ik handmatig doen en/of via Scheduled Tasks van Windows.

Als ik de synchronisatie handmatig doe (vanuit de tool), gaat het goed: de data wordt gekopieerd.
Als ik de synchronisatie automatisch laat verlopen via Scheduled Tasks op Server3 gaat het fout. Hij voert de taak wel uit, maar synchroniseert niets. In Scheduled Tasks geeft hij echter wel weer dat er is gesynchroniseerd. De code is 0x0, wat betekent dat het succesvol was.
Dit vind ik vreemd omdat ik vanuit SQLyog die taak direct kan laten aanmaken in Scheduled Tasks (de taak verwijst dan naar een XML-document waarin de informatie staat)

Nu heb ik het geprobeerd via Scheduled Tasks op een client (Windows XP), en van daar af lukt het wél! De data wordt netjes gekopieerd, net zoals bij een handmatige sync. :)

Qua connectie lijkt dus alles goed te zitten (handmatig werkt). De taak lijkt goed aangemaakt te worden (op de XP machine werkt het). Als user gebruik ik een Domain Admin, en geef alle rechten op de taak).

Iemand die een tipje van de sluier kan oplichten? Is er een verschil tussen XP en 2003 dat ik nu vergeten ben? Is er iets extra's wat ik op de Windows 2003 server nog moet instellen? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op je XP machine - liet je de task daar toevallig lopen onder dezelfde user als de logged on user? Probeer dat iig eens op je 2003 machine? :)

• Cis
elevator schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:10:
Op je XP machine - liet je de task daar toevallig lopen onder dezelfde user als de logged on user? Probeer dat iig eens op je 2003 machine? :)
Helaas, ik log op beide machines in met dezelfde useraccount (member van Domain Admin) en de task maak ik precies hetzelfde.

Het gekke is: op de XP-client krijg ik resultcode 0x1 in Scheduled Task (hetgeen duidt op een error). En daar werkt het wél goed.
Op de Windows 2003-machine krijg ik resultcode 0x0 in Scheduled Task (hetgeen duidt op een geslaagde actie). En daar gaat het niet goed

Ik heb het op de Windows 2003-machine even getest met een vbs-je met
code:
1
wscript.echo "hoi"
en daarmee gaat het wel goed. :) Dus de taak wordt wel degelijk uitgevoerd. Ook verschijnt dan de resultcode 0x0.

edit: oh, wacht even. Volgens mij komt er schot in de zaak. Ik heb nu het "starten in"-veld ingevuld en nu zie ik wel de batch voorbij komen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cis op 30-05-2006 12:19 ]

• Cis
Ok, zeer vreemd probleempje dus, dat nu is opgelost.
Ik heb dat starten-in-veld ingevuld, en de taak gerund. Nu runt ie de XML wel, en krijg ik als resultcode 0x1 (een foutmelding dus 8)7 ). Maar het werkt :)
Het grappige is dus: ik heb dat starten-in-veld weer leeggemaakt en de wijziging ge-applied, en nu werkt het nog steeds 8)7 . Terwijl ik voor de rest dus niks heb veranderd 8)7
En dit grapje heeft me 4 of 5 uur gekost 8)7

Nouja, het is opgelost. Voor de GoT-database: als een taak in Windows 2003 niet werkt, moet je gewoon heel veel dingen opnieuw doen en wat velden invullen en weer leegmaken, en dan werkt het 8)7

• elevator
  • Niet online

elevator

Die "0x1" is niet per se een foutcode, het is gewoon een resultcode waar het programma zelf een functie aan kan toekennen :)

• Cis
elevator schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:40:
Die "0x1" is niet per se een foutcode, het is gewoon een resultcode waar het programma zelf een functie aan kan toekennen :)
Sorry, inderdaad:
• 0x0: de bewerking is voltooid.
• 0x1: er is een onjuiste of een onbekende functie aangeroepen.
• 0xa: de omgeving is onjuist.
(bron: http://support.microsoft....spx?scid=kb%3Bnl%3B308558 )

[ Voor 4% gewijzigd door Cis op 30-05-2006 16:50 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij niet - probeer eens een batchfile te starten met niet meer daarin dan 'exit 5' ? :)

• Cis
elevator schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:54:
Volgens mij niet - probeer eens een batchfile te starten met niet meer daarin dan 'exit 5' ? :)
Stuur jij dan ff lekker een mailtje naar Microsoft dat ze die site van hen moeten aanpassen? :+

Afbeeldingslocatie: http://vermoeiend.nl/lift.jpg

Je had gelijk dus... de taak LIFT ( :+ ) geeft 0x5 als result

• elevator
  • Niet online

elevator

Microsoft kan dat soort dingen toch ook niet weten, joh :P

Nee - de status codes worden gemapped naar error codes in Windows (dus die 0xa, is decimaal 10 => net helpmsg 10 => The environment is incorrect.).

Nu gebruikt Windows zelf die exitcodes soms om errors door te geven (al zijn die exitcodes maar beperkt van 0 t/m 255), maar programmas zelf kunnen (/moeten) bij het eindigen van het programma ook een exitcode teruggeven. De meeste programmas gebruiken hier '0' voor (=Alles is gelukt), maar veel / sommige programmas doen dat ook niet, vandaar vremoedelijk dat jouw programma een status van 0x1 heeft :P
Pagina: 1