Toon posts:

Google pages remake?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,

Google lanceerde een tijdje geleden een nieuw experiment genaamd 'Google Pages'.
Het is een soort cms-systeem waarbij je de daadwerkelijke pagina in 'editor-vorm' te zien krijgt.
Vervolgens sla je de pagina op, en hij is klaar.

Nou wilde ik graag ook zo'n soort cms maken, maar ik weet niet goed waar te beginnen, en vooral, wat ik nodig heb.
Ik heb al wel ervaring met normale cms's. Ik heb al wat rondgekeken, maar kom telkens uit bij de 'alleen-text' wysiwyg editors, en niet de gehele pagina.
Weet iemand misschien wat aanknopingspunten voor mij?

Bij voorbaat dank.

Mvg,
Robin

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

wellicht kun je een opensource cms binnenste buiten keren.

joomla bijvoorbeeld?!

mag ik vragen waarom je zoiets wilt maken? puur het leer aspect?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ja het lijkt me heel interessant, vooral omdat het zo gebruiksvriendelijk is.
Maar heeft zoiets als Joomla dan een echte pagina editor zoals google pages dat heeft?
Ik check het wel even.

Verwijderd

een echt cms systeem is handiger dan een page editor. dan krijg je eigenlijk een online frontpage express ofzo.

ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar CMS om draait.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:13

AirX

Tweak Guru

Je zoekt componenten zoals TinyMCE en FCKeditor. Die zou je aan kunnen passen om volledige websites er mee op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@ X.Excel:

voor sommige klanten is dit juist uitstekend, en ik weet echt wel waar een cms om draait.
Ik zoek inderdaad een online frontpage dingetje.

@ Air X:

Dankjewel! :)
Die ga ik gelijk even verder bekijken.

Edit:

Ja, ik denk dat ik dat TinyMCE even verder ga onderzoeken, om te kijken hoe ik een hele site daar in zou kunnen integreren. Nog bedankt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 16:00 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:55:
@ X.Excel:
voor sommige klanten is dit juist uitstekend, en ik weet echt wel waar een cms om draait.
Ik zoek inderdaad een online frontpage dingetje.
Nou, ik denk echt niet dat je weet waar een content manage systeem om draait. Het doel van een cms is om de content beheerbaar te maken, maar vooral ook te houden. Als het je echt om een frontpage achtig iets gaat (waardoor het dus meer om een website editor dan om een cms gaat) kun je natuurlijk ook gewoon frontpage installeren bij die client en gebruik maken van 1 of andere ftp of webdav verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 29-05-2006 16:12 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:11:
[...]

Nou, ik denk echt niet dat je weet waar een content manage systeem om draait. Het doel van een cms is om de content beheerbaar te maken, maar vooral ook te houden. Als het je echt om een frontpage achtig iets gaat (waardoor het dus meer om een website editor dan om een cms gaat) kun je natuurlijk ook gewoon frontpage installeren bij die client en gebruik maken van 1 of andere ftp of webdav verbinding.
Ja sorry, ik begrijp nu dat ik mijn idee niet helemaal duidelijk heb uitgelegd.
Bij Google Pages is het namelijk zo dat je de layout helemaal niet kan veranderen (ten minste niet in de editor) maar alleen de content. Maar dan wel zó dat je de site als het ware ook ziet.

In de google page editor is het namelijk ook zo dat al het bewerkbare een soort selectierandje eromheen krijgt, en de pagina verandert meteen mee als je die content verandert.

Dat zocht ik dus zo'n beetje. En inderdaad, dat krijg ik volgens mij heel moeilijk voor elkaar met TinyMCE. of iets Frontpage-achtigs.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ja, het vervelende aan FCK of TinyMCE dat je als je geen moeite doet ook je hele template bewerkbaar is, en dat is natuurlijk meestal ongewenst. Wat je wel kunt doen, is bijvoorbeeld aan FCK een stylesheet meegeven en FCK integreren in je template. Ik heb aan FCK wat kleine tweaks gedaan zodat die meeschaalt met de hooge van de content, en dat geeft best een goed WYSIWYG gevoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.meneer.net/got/shapers_io_wysiwyg.jpg

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
je zou eens op www.formhandler.net kunnen kijken, die hebben een kant en klare form handler waarin ook fckeditor is opgenomen. Dan hoef je zelf niet te puzzelen hoe je fckeditor aan de praat kan krijgen + ze hebben een goede manual

This space for rent. Serious inquiries only please.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

offtopic:
Hehe, die ontzettende editor van google poept niet eens valide xhtml uit :)

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Iets als Subdreamer? Wellicht leuk om inspiratie op te doen, www.subdreamer.com
Pagina: 1