mobo en CPU omruilen, piece of cake?

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 20:38
ik krijg straks een msi k7tpro2a en een duron, als ik nou straks mijn oude bx mobo eruit haal en die nieuwe erin, hoe gaat dat dan softwarematig?
-Krijg ik een soort plug and pray reactie van W98?
-Moet ik de drivers voor de chipsets op het mobo dan bij de hand hebben?
-Moet ik misschien de systeemcontrollers en diskcontrollers en usb controllers etc, van intel uninstallen voor de laatste powerdown?

klinkt wat vaag, maar gewoon benieuwd...

Verwijderd

Je kan het proberen , maar meestal resulteert zoiets in Format en reinstall

Verwijderd

ik ben van via naar ali gegaan een week of 2 trg, terwijl die via 4 in 1 drivers nog door het hele windows register zit, en dat is k*t , dus frisse start is een aanrader

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32
Het word wel allemaal automatisch bijgwerkt door windows.

Maar je kan het beste windows er opnieuw op zetten

• Initial G
Dus het kan? Anders pleur ik de belangrijke bestanden wel op de comp van mijn huisgenoot...

edit:
of op de d: partitie natuurlijk, DOH!! |:(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb laatst ook een ander moederbord in mn pc gezet.. ik verwachtte ook dat het wel een reinstall zou worden dus maar backups enzo gemaakt.. viel echter ontzettend mee.. eerst win2K, de eerste keer vond ie allemaal nieuwe hardware en crashte die.. toen gereset en ik kreeg beeld (1024x768@32bit dus mn videokaart deed het al goed).. daarna werd nog wat hardware gevonden en hij deed het.. dus ik heb mn win2k install maar behouden en hijd oet het nog steeds perfect en stabiel :)

Ik heb ook nog WinME en dat ging in 1 keer goed,a lleen ff opnieuw opstarten na hardwaredetectie. :)

oja.. ik heb ook es een HD (met een win98 install dr op) uit een P233 in een 486 gezet.. dat ging wat minder, hij startte wel op maar met allemaal foutmeldingen en in 16 kleuren.. toen ie eenmaal opgestart was deed ie het nog wel redelijk (af en toe een bsod..) en bij systeemeigenschappen stond: 486 met MMX technologie :D.. maarja die schijf moest toch geformatteerd worden :)

• Initial G
hehe, bedankt

Verwijderd

ik heb laatst ook geupgrade van een bx naar een msi k7t pro 2a, eerst gewoon nieuwe zooi erin en via 4 in 1 geinstald, dat gaat perfect, maar euh het ging beter toen ik de zoooi formateerde, beter performance, dus ik zal wel aanraden om alles opnieuw uit te voeren of het moet komen door

mijn overstap van windows 98 naar ME B-)
Pagina: 1