Toon posts:

[XP] Onboard geluidskaart en Cmedia geluidskaart tegelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeey tweakers,

ik had een vraagje:

ik heb een onboard geludiskaart en een Cmedia geluidskaart. Nu vroeg ik me af, kan i kdie tegelijk gebruiken, omdat ...

Voorbeeld:

Ik wil op 1 geluidskaart boxen aansluiten, en op andere headset. Dan hoef ik niet zo moeilijk te doen en gewoon boxen uitzetten en headset op te zetten. Dan hoef ik niet met tie kabeltjes te klooien.

Is dit mogelijk ?

ik had al beetje research gedaan.. maar bleek dat je dat alleen kon met een onboard met 2 uitgangen ?

Ik wou het toch even zeker weten.

Alvast bedankt :)

gizmO

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
ik heb dezelfde situatie als jij, een onboard sound device en een geluidskaart (toevallig ook cmedia)

het is wel te doen, maar dan moet je in het configuratiescherm ff omschakelen van audio device.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ik heb ook toevallig exact dezelfde situatie (gehad). Ik had er geen problemen mee. Inderdaad gewoon even omwisselen in configuratiescherm en het werkt gewoon prima.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, dat is wel handig maar dan zit ik met een probleem:

Ik doevaker met mensen praten en dan doe ik de microfoon altijd op de Cmedia sound card.. omdat die op de onboard niet echt zo goed doet zoals het moet.

Dus, dan hebk nog niet echt een oplossing :x

Is het echt niet mogelijk om ze tegelijk te laten draaien dan ?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Sommige moederborden schakelen het onboard sound uit als ze een PCI audio kaart detecteren, andere niet. Zo niet, samen gebruiken kan.. Is misschien te vinden in de handleiding..

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
misbehavingman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:25:
Sommige moederborden schakelen het onboard sound uit als ze een PCI audio kaart detecteren, andere niet. Zo niet, samen gebruiken kan.. Is misschien te vinden in de handleiding..
Volgens mij is dit niet zo meer bij de nieuwe moederborden, ik heb er nooit last van geahd en gewoon een tijd twee kaarten gebruikt (Audigy II en AC'97)

verdwaalde ict'er op elektro!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
5mebibyte schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:35:
Volgens mij is dit niet zo meer bij de nieuwe moederborden, ik heb er nooit last van geahd en gewoon een tijd twee kaarten gebruikt (Audigy II en AC'97)
Hangt heel erg van je moederbord af, regelt 't BIOS meestal. Dat jij 't toevallig niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat 't niet voorkomt he. Ik heb t zelf ook niet gehad bij mijn pc's, maar de wat goedkopere (minder tweakerige) moederborden doen dit wel vaker, zodat de (iets minder geavanceerde) gebruiker niet in de war komt als ie een eigen geluidskaart installeert.
Pagina: 1