Toon posts:

[2000] Installeren terwijl er XP opstaat, lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een p2 staan en wil daarop Windows 2000 NL Pro op laten lopen, Maar als ik de windows cd erin doe staat der dat hij hem niet kan instaleren aangezien der een nieuwere verzie op staat windows xp,
Maar ik heb ook geen diskette station in die auwe doos dus hoe moet ik het doen om windows te instaleren maar booten via de cd gaat niet dus.

Met vriendelijke groet,
Senix

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je in Windows XP de 2000 doet zal hij idd zeggen dat er een nieuwere versie opstaat. Maar waarom kan je niet booten van CD? Win2k cd's zijn voor zover ik weet gewoon bootable. Staat de boot volgorde wel goed in je BIOS?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Jawel

1. CD
2. C:
3. LAN-Boot

Maar mischien is de cd die ik heb niet bood vailid

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Cyphax

Moderator LNX
Is het een origineel? Zo niet, dan wordt het lastig namelijk. USB is ook niet bootable op dat oude ding... wellicht heb je een andere PC in de buurt met diskettestation om met een diskette oid te booten en het eerste deel van de setup te draaien... dit is moeilijk doen...

Saved by the buoyancy of citrus

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Of start gewoon met je XP cd en verwijder de partities en dan de setup afbreken. Op dat moment kun je gewoon booten met je 2000 CD.

[ Voor 12% gewijzigd door Herby op 29-05-2006 15:11 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• lier
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

Kan je aan de setup niet een parameter mee geven ?
Kijk eens in een command window welke parameters meegegeven kunnen worden (iets van /nocheck of zoiets ?).

setup.exe /?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Cyphax

Moderator LNX
HerbyNL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:11:
Of start gewoon met je XP cd en verwijder de partities op dat moment kun je gewoon booten met je 2000 CD.
Waarom zou ie ineens wel kunnen booten van CD als er geen partities meer staan op z'n HD dan?

Saved by the buoyancy of citrus

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Misschien HD eruit halen, in andere PC hangen, nodige documenten kopieren en formatje er tegenaan en weer terug hangen?

• Herby

Herby

Stalknecht

Cyphax schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:12:
[...]

Waarom zou ie ineens wel kunnen booten van CD als er geen partities meer staan op z'n HD dan?
Uit de startpost haal ik dat er wel geboot kan worden van CD ,maar dat er een melding komt dat de installatie niet gedaan kan worden vanwege een nieuwere versie. Als hij dus zijn partities verwijderd is hij zijn XP kwijt en kan 2000 geïnstalleerd worden.

Oops lezen is een kunst. Wat voor CD-rom is het ? Toevallig SCSI ? Kijk dan eerst eens even naar de setup van de controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Herby op 29-05-2006 15:18 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

HerbyNL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:14:
[...]

Uit de startpost haal ik dat er wel geboot kan worden van CD ,maar dat er een melding komt dat de installatie niet gedaan kan worden vanwege een nieuwere versie. Als hij dus zijn partities verwijderd is hij zijn XP kwijt en kan 2000 geïnstalleerd worden.
Nieuwere versie impliceert (hoera, mooi woord !) dat er vanuit Windows een installatie gestart wordt. Volgens mij wordt deze melding niet getoond bij een installatie vanaf CD.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien kan je vanaf http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm een bootdisk downloaden voor Windows 2000? Zijn geloof ik 4 floppys... :)

@ TS: Welkom op GoT :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2006 15:27 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GJ-tje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:26:
Misschien kan je vanaf http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm een bootdisk downloaden voor Windows 2000? Zijn geloof ik 4 floppys... :)
Lijkt me best lastig zonder floppy drive ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Herby

Herby

Stalknecht

GJ-tje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:26:
Maar ik heb ook geen diskette station in die auwe doos dus hoe moet ik het doen om windows te instaleren maar booten via de cd gaat niet dus.
HerbyNL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:14:
[...]
Oops lezen is een kunst. Wat voor CD-rom is het ? Toevallig SCSI ? Kijk dan eerst eens even naar de setup van de controller.
;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gunner schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:26:
Lijkt me best lastig zonder floppy drive ;)
Oops, overheen gelezen... O+

Sja, wat je dan nog kan proberen, is een Unattended CD te maken... Zijn programma'tjes voor, waarmee je de CD aan kan passen en dergelijke, vaak zit er ook een optie bij om de CD bootable te maken, zoek maar eens naar nLite... :)
[google=nLite]
[search=nLite]

Kom je op http://www.nliteos.com/ uit :)

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2006 15:29 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:42

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan evt wel een fdd pakken uit je andere pc. Of eentje lenen.
Dan de install starten vanaf flop. Of de install dir van de cd op je hd kopieren en starten vanuit dos.
Wel een bootflop nodig en een fdd. Mocht je het booten van cd echt niet aan de praat krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

lastig ?
win98 (oid) bootflop downloaden, als image op cd fikken, booten vanaf cd, format c, installeren maar...

• Herby

Herby

Stalknecht

Kun je nou wel van andere cd's booten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor als ik de windows xp cd erin doe staat der:

CD Boot: druk binnen 10 seconden op een toets om de cd tijdens het booten te laden.
Zoiets

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - "Windows 2000 NL Pro" zegt natuurlijk helemaal niets over waar je topic over gaat, en dat vinden we wel belangrijk :)

Verder - aangezien je Windows 2000 CD niet bootable is, is het misschien wel het handigst om te zorgen dat je aan een bootable Windows 2000 CD komt, bijvoorbeeld door met Microsoft te bellen en een replacement CD te bestellen.

Je zou overigens ook kunnen proberen om met de XP CD te starten en via deze CD je huidige Windows versie weg te gooien, hoe dat precies gaat moet je het best even uitproberen :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-03 14:35
Je kunt volgens mij idd vrij makkelijk een boot CD maken waarmee je gewoon in Dos kunt komen, ik heb er bv nog eentje liggen, werkt perfect!
Vast wel ergens te downloaden, image op CD branden en draaien maar!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-03 17:00

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

en een bootcdtje maken met gdisk erop?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Herby

Herby

Stalknecht

Download knoppix en gebruik dit om je hd te formateren.

• lier

lier

MikroTik nerd

HerbyNL schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:45:
Download knoppix en gebruik dit om je hd te formateren.
En dan...?
Heeft hij nog steeds een bootable CD nodig om Windows 2000 te installeren.

Inderdaad, neem contact op met Microsoft of zorg zelf voor een bootable CD met Windows 2000...

offtopic:
Ik zal niet de discussie starten waarom je Windows 2000 wil hebben in plaats van Windows XP >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En anders maak je 'm bootable, volgens mij zwerven er genoeg 2000 slipstream howto's rond waar je dat ook moet doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Alle windows cd zijn toch bootable vanaf windows 98? Bel gewoon MS ff op en leg het hun ff voor.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 01-06-2006 16:31 ]

Pagina: 1