deleten van files op share sbs 2003

Pagina: 1
Acties:

• zabulus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-02-2012
Ik heb bij een klant een sbs 2003 server staan met verschillende mappen geshared.
Alle rechten, zowel op share als directory zijn in orde.
Nu heb ik volgend probleem op 2 winXP PRO toestellen:
-als de user een file delete dan is die file weg, nadat hij explorer afsluit en heropstart blijkt de file er terug te staan. refresh laat steeds de file zien, op de server blijkt de user de file "in gebruik te hebben" (hoewel explorer werd afgesloten en heropgestart!)
Na enige tijd verdwijnt de file dan toch uit de lijst...

In event viewer kreeg ik verschillende fouten van eventID 4226, eerst dacht ik dat dat het probleem kon zijn, maar hoe komt het dat enkel die 2 pc's dit probleem hebben, en niet alle andere ? zijn allemaal XP's met SP2 installed op zelfde tijdstip.
Waarschijnlijk is dit een ander probleem maar wou het voor de volledigheid ook meegeven.

ps: men eerste post hier dus spaar me wat als ik iets vergeten ben :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

zabulus schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:44:
Ik heb bij een klant een sbs 2003 server staan met verschillende mappen geshared.
Alle rechten, zowel op share als directory zijn in orde.
Nu heb ik volgend probleem op 2 winXP PRO toestellen:
-als de user een file delete dan is die file weg, nadat hij explorer afsluit en heropstart blijkt de file er terug te staan. refresh laat steeds de file zien, op de server blijkt de user de file "in gebruik te hebben" (hoewel explorer werd afgesloten en heropgestart!)
Na enige tijd verdwijnt de file dan toch uit de lijst...

In event viewer kreeg ik verschillende fouten van eventID 4226, eerst dacht ik dat dat het probleem kon zijn, maar hoe komt het dat enkel die 2 pc's dit probleem hebben, en niet alle andere ? zijn allemaal XP's met SP2 installed op zelfde tijdstip.
Waarschijnlijk is dit een ander probleem maar wou het voor de volledigheid ook meegeven.

ps: men eerste post hier dus spaar me wat als ik iets vergeten ben :)
EventID 4226 heeft te maken met te veel verbindingen tegelijk. Is je licentie wel in orde?

Verwijderd

Gokje: virusscanner die dwarszit. Lokaal of op de server.

• zabulus
Fairy schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:47:
[...]

EventID 4226 heeft te maken met te veel verbindingen tegelijk. Is je licentie wel in orde?
licenties zijn in orde ja, 15 licenties waarvan 12 in gebruik

• zabulus
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:47:
Gokje: virusscanner die dwarszit. Lokaal of op de server.
symantec antivirus, alle clients op zelfde moment geïnstalleerd zonder problemen, updates verlopen ook ok

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

zabulus schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:08:
[...]

licenties zijn in orde ja, 15 licenties waarvan 12 in gebruik
Klopt, maar het aantal verbindingen tegelijk kan wel eens boven de max zijn.

ps, als je toevoegingen hebt, mag je dit via de edit doen. Mods zijn niet erg gesteld op meerdere replies na elkaar van 1 persoon, tenzij er 24 uur tijd tussen zit, het zogenaamde 'kicken' van een topic om deze opnieuw onder de aandacht te krijgen :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 29-05-2006 18:01 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je een bepaald EventID heb, is het natuurlijk wel zo handig om daar eens dieper naar te kijken : http://www.eventid.net/display.asp?eventid=4226

Kun je wat meer info geven over je omgeving ? Waar vind je dit events ? Op de server met de share of op de client die wil deleten ?

Ik laat deze even in PNS staan, maar wellicht is Windows Servers en Software een betere plek.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1