mp3`s en films streamen zonder pc aan

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 16:23
Ik ben al maanden opzoek naar de juiste opstelling om m`n mp3`s en films te streamen zonder de pc aan te moeten hebben.

Ik heb een jaar geleden hier speciaal een Asus WL-500g router aangeschaft en een externe usb hdd.
Maar helaas krijg ik deze niet aan de gang, ook niet met behulp van diverse fora.

Wat ik wil is een centraal punt in m`n huis waar ik alle mp3`s, films en documenten heb staan, die ik dan met m`n ppc, xbox en toekomstige laptop kan benaderen.
Ze moeten dus 24/7 bereikbaar zijn.

Is dit al mogelijk of is dit toekomst ... :?

Nogmaals, ik heb momenteel een asus WL-500g en een conceptronic externe hdd met 80gb. Maar wil dit eventueel in ruilen voor iets anders waar het wel mee kan.
Verder moet wordt de router aangesloten op Wanadoo cable.

Zelf heb ik al iets gevonden hier op tweakers, t.w. een asus WL-700 router met 160gb intern of van netgear de sc101, waar 2 hdd ingeplaatst kunnen worden.

Maar aangezien ik eerder al de fout heb gemaakt door iets aan te schaffen wat achteraf niet wilde werken, wil ik dit voorkomen door hier wat informatie te winnen.

Kortom wie kan me hiermee opweg helpen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18

EnnaN

Toys in the attic

ligt er ook aan wat "de pc aan" betekend. als je een servertje neerzet moet dit vrij makkelijk kunnen, en kun je kiezen van welke source je dit doet. maar valt dit onder "de pc aan hebben"?

sig

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 15:17

dfr0st

Geel is mooier

zo'n lancie externe HD met netwerkaansluiting

-

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 16:59

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Misschien is dit wat voor je?
gelijk een test van hardware.info, volgens mij is dit wel iets wat je zoekt..
heb zelf geen ervaring met dit ding, maar zit er wel aan te denken om hem ook aan te schaffen.

• pvdlaan
EnnaN schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:01:
ligt er ook aan wat "de pc aan" betekend. als je een servertje neerzet moet dit vrij makkelijk kunnen, en kun je kiezen van welke source je dit doet. maar valt dit onder "de pc aan hebben"?
Ik heb 1 pc staan, een windows media center. Maar deze wil niet continue aan laten staan, want ik neem er toch niet mee op. MCE werdt erbij geleverd, maar gebruiken doe ik het niet.

En een server maken, daar heb ik nooit echt over nagedacht, gebruikt dat niet heel veel stroom 24/7 :?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 15:17

dfr0st

Geel is mooier

gevonden:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10592

Ik vind het ideaal, vooral als je samen aan projecten werkt. Je kunt altijd aan je files

-

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

pvdlaan schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:05:
[...]

Ik heb 1 pc staan, een windows media center. Maar deze wil niet continue aan laten staan, want ik neem er toch niet mee op. MCE werdt erbij geleverd, maar gebruiken doe ik het niet.

En een server maken, daar heb ik nooit echt over nagedacht, gebruikt dat niet heel veel stroom 24/7 :?
Opzich gebruikt een pentium 2 350 niet veel stroom, en is goed passief te koelen (stilte)
Linux erop en je hebt een prima server die meer kan dan alleen SMB.

Ik denk dat er op internet genoeg tutorials te vinden zijn voor het bouwen van een samba server.

[edit]

http://www.fedora-linux.n...php/Samba_server_opzetten << bekijk dit eens, fedora moet te snappen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Romke op 29-05-2006 14:33 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• pvdlaan
dinow schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:03:
Misschien is dit wat voor je?
gelijk een test van hardware.info, volgens mij is dit wel iets wat je zoekt..
heb zelf geen ervaring met dit ding, maar zit er wel aan te denken om hem ook aan te schaffen.
is op zich een goed alternatief, alleen is dit voor 2,5 inch hdd
en ik gebruik liever de 3,5 inch hdd.

Ik ben na wat zoek werk bij de asus WL-500G premium gekomen of de Asus WL-700
Nu moet ik zeggen dat de WL-700 met 160gb intern mijn voorkeur heeft, alleen schijnt de WL-500g premium dezelfde te zijn, waar alleen een externe hdd op aangesloten kan worden.

Ik probeer nog wat ervaringen te vinden op het net, maar als dat zo is, lijkt dit voor mij de oplossing te zijn ;)

Maar zal ook de server nog ff uitzoeken, bedankt voor de link i.i.g Anti-XP

[ Voor 8% gewijzigd door pvdlaan op 30-05-2006 13:29 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het goed is moet het werken op de ASUS WL-500G Deluxe... de printserver werkt iig hier bij mij thuis... heb nog geen externe HD, dus kan nog niet testen of dat ook goed werkt, het gaat als het goed is via FTP, en dan kan je verbinding via internet ook toestaan als het goed is...
Er zitten 2 USB poorten op...

Home Assistant Configuratie V&A

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 16:59

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik heb ook de wl-500g deluxe thuis, heb er zelf een usb stick (1GB) aan hangen en dat werkt perfect :)
op mijn router draait openwrt + samba en ik kan overal me usb stick benaderen of het met een usb hd werkt kan ik je niet vertellen en dit zal vast ook werken met originele firmware..

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb thuis een Lacie 300 GB externe disk met netwerkaansluiting.. Ideaal voor het delen van bestanden zonder dat pc's wel of niet aan moeten staan om erbij te kunnen.. Gewoon een UTP kabeltje naar je router.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37
Bij opslagmedia is er heel veel te vinden (search) om files te delen over lan zonder pc.

Zoek maar op search even op:
ethernet disk
nas
synology (aanrader)

Meer dan stof genoeg. :)

Wanneer het enkel om files serven gaat, zou ik geen specifieke server voorzien, dit is de aankoopprijs en stroomverbruik niet waard.
Pas wanneer je web/ftp/database/vpn/... server wilt gaan gebruiken wordt dit interessant.

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sluit me bij bovenstaande aan !

Heb ook lang gezocht naar zo'n oplossing, en hem gevonden !
http://www.synology.com/enu/products/DS106serise/spec.php

Te bestellen bij
http://www.centralpoint.nl/
of
www.mobile-harddisk.nll

S6 !

(Ook beter voor je stroomrekening: 17w in bedrijf)
Pagina: 1