[PL/SQL procedures]Oracle SQL*Plus foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Als ik een SQL-statement schrijf en ik doe iets fout, waardoor het statement niet uitgevoerd kan worden, dan geeft SQL-Plus goed aan wat er fout is. Fouten in het SQL-statement zijn daardoor vaak redelijk makkelijk op te lossen.

Bij een PL/SQL procedure is de fout vaak veel lastiger te ontedekken. Als de procedure opzich goed is aangemaakt, maar de inhoud klopt niet, dan krijg ik de fout: Waarschuwing: procedure is aangemaakt met compilatiefouten. Leuk, maar een procedure met compilatiefouten heb ik niets aan.

Het zoeken naar compilatiefouten is vaak zoeken naar een speld in een hooiberg, omdat dus niet aangegeven wordt waar de fout zit, bijv. regel x kolom x.
Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat SQL-Plus mij exacter vertelt waar de fout in de procedure zit, zodat ik beter en sneller in staat ben de fout op te lossen?

O, ja. Ik kan alleen gebruik maken van SQL*Plus. Een ander programma om de PL/SQL procedure te testen mag ik niet gebruiken. :(

[ Voor 9% gewijzigd door van.der.schulting op 29-05-2006 12:55 ]

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
inmiddels heb ik gevonden wat ik zocht: het kan opgelost worden met het commando 'show errors'

Slotje :P