[VBS]

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 10:03
Ik heb een vraag over VBScript.. Maak zelf regelmatig simpele scriptjes, VBS files.. Nu wil ik wat moeilijkere scriptjes gaan maken, maar wat meer kennis is dan toch vereist..

Kom heel veel boeken/sites tegen over VB.net, Visual basic 6, Visual basic 2005 e.d. Vraag is, wat kan ik gebruiken als reference voor vb script..? Heb echt geen idee wat raakvlakken heeft met elkaar, het dichtste erbij in de buurt komt...
Gebruik het niet om webpagina's e.d. mee te maken, maar gewoon scriptjes om bepaalde taken te automatiseren.(bijvoorbeeld i.c.m. SMS) Af en toe is wat diepgaandere kennis dan wel vereist, en vanaf een webpagina leest het allemaal niet zo handig weg, en "leert" het niet zo gemakkelijk aan.. Iemand een idee/suggesties? Thanks..!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kom heel veel boeken/sites tegen over VB.net, Visual basic 6, Visual basic 2005 e.d. Vraag is, wat kan ik gebruiken als reference voor vb script..? Heb echt geen idee wat raakvlakken heeft met elkaar, het dichtste erbij in de buurt komt...
VBScript staat tot VB.Net, VB6, etc. als Nederlands staat tot Latijn.

In de verte lijkt het wel op elkaar, maar je zal er absoluut niets aan hebben. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:51
gorgi_19 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:39:
[...]

VBScript staat tot VB.Net, VB6, etc. als Nederlands staat tot Latijn.

In de verte lijkt het wel op elkaar, maar je zal er absoluut niets aan hebben. :)
Niet helemaal waar, VBScript lijkt enigszins op VB6.
VB.NET en VB.NET 2005 zijn object oriented, hiermee heeft VBScript inderdaad vrijwel niks te
maken.

Edit: Heb je al op msdn.microsoft.com gezocht?

[ Voor 6% gewijzigd door Stiegl op 29-05-2006 12:43 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ehm. Wat heb je zelf gedaan om dit op te zoeken? dit is namelijk niet erg moeilijk.
Een complete reference zal je snel op msdn tegenkomen....

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Cheese schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:42:
Niet helemaal waar, VBScript lijkt enigszins op VB6.
En Nederlands lijkt ook heel erg op Latijn, getuige de vele leenwoorden en vernederlandste woorden die tegenwoordig in de Dikke van Dale staan. ;)

Daarnaast ben ik het met CaptBiele eens. Er is hier meer dan genoeg over te vinden op de referencepagina's van Microsoft in de MSDN. Daarnaast horen vragen over VBS in Windows Clients, zoals je ook in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen. Echter, daar zullen ze ook niet vrolijk worden van dit topic, dus doe ik het dicht in plaats van het te verplaatsen.

Als je tegen een concreet probleem aanloopt kun je een topic openen op de goeie plek. Hou je dan wel aan de plaatselijke policies en kies een goede topictitel. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.