Firefox: Download controle of bestand al bestaat

Pagina: 1
Acties:

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik ben op zoek naar een download tweak dat voor het volgende zorgt:

Ik heb een heeeeeeeel grote downloadmap. Alle pc's op het netwerk (een 5tal) downloaden naar diezelfde folder op de centrale server.

Dit maakt dus, dat sommige bestanden (zoals bijvoorbeeld Windows Live Messenger) er een 5tal keer opstaan, telkens de zelfde versie, maar achternagegaan door (x), waarbij X staat voor de hoeveeste keer hij is gedownload. Nu zou ik graag een extensie instaleren op alle firefoxxen zodat de extensie eerst controleert of het bestand al bestaat, en indien dit bestand al bestaat, hij het niet download (maar eventueel wel in de lijst van gedownloade bestanden zet)

Ik heb net heel de firefox instellingen ondergespit, maar kan dit niet vinden. Ook de extensie Download Manager Tweak ondersteunt dit niet.

Iemand een idee ??

* of kan ik deze vraag beter stellen in de Firefox topic *

[ Voor 4% gewijzigd door bartgabriels op 29-05-2006 12:34 ]

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

volgens mij is er ook een officieel forum voor firefox gebruikers, ook met allerlei info over extensies.
Het is wel erg specifieke functionaliteit dus ik verwacht niet dat het er is.... anders kun je hem misschien zelf schrijven ;)

• bartgabriels
Zo specifiek is deze functie toch niet denkik?

Er zullen toch wel meer mense zijn die alle downloads naar 1 locatie opslaan (al dan niet server-client)

* maar mss heeft de meerderheid van deze mensen geen limiet zodat ze zich er niet aan storen ;)*

[ Voor 25% gewijzigd door bartgabriels op 29-05-2006 14:58 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je een bestand opslaat vraagt FF om een naam. Als je het bestand al hebt opgeslagen bestaat de naam al, dus wordt er gevraagd of je het bestand wil overschrijven -> check wordt al gedaan ;)
Tenzij je elke client in een andere map op laat slaan, dan geldt dit niet en moet je misschien kijken naar een andere indeling (bijv naar categorie)

• bartgabriels
Nee, de bestanden worden automatisch naar deze map weggeschreven. De download begint dus altijd direct in deze folder (anders kan men het eender waar opslagen)