Weergeven MySQL status in PHP.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 15:22
Bij tweakers.net geven jullie zo heel mooi de server statistieken weer.

Nou vroeg ik mij af hoe jullie dat doen? Gewoon via een SQL commando in een query. Of met een shell?

Ik ben erg nieuwsgierig :D

(www.tweakers.net/stats) --- Die bedoel ik.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

reviews: Tweakers.net FAQ geeft daar antwoord op volgens mij :P
Tis een zelfgemaakt script die elke 5 minuten op elke server gedraait wordt en data naar de mysql database pompt, waarna er elke 10 minuten stats van worden gemaakt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TheNephilim
Owhké bedankt!

Jammer dat die stats scriptjes niet open source zijn. Ik heb ze namelijk nodig :P en kan ze nergens vinden.

Nouja.. XD

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Je kan hier eens naar kijken

• TheNephilim
Nou de grafieken zijn wek grappig, maar het gaat me meer om de cijfers eigenlijk. Die krijg ik niet fatsoenlijk te voorschijn.

Ik zou graag % zien van CPU1 en CPU2, vrije geheugen, de load.. queries per seconde enzo..

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 22:16
Ik denk dat je op zoek bent naar cacti, dit kan alles wat je wilt en nog veel meer.

• TheNephilim
Mmm, jammer dat ik dat moet installeren, we hebben wel een dedicated server maar ik wou het eigenlijk op een php script houden.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Je kan sommige gegevens ook met exec commando's opvragen. Voor meer details e.d. zal je toch echt een programma nodig hebben welke deze aanlevert.

[ Voor 4% gewijzigd door djluc op 29-05-2006 20:03 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bernardo schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:32:
Owhké bedankt!

Jammer dat die stats scriptjes niet open source zijn. Ik heb ze namelijk nodig :P en kan ze nergens vinden.

Nouja.. XD
En laat dit nou net niet de bedoeling zijn van Development Tools & Environments en van GoT in het algemeen. Het lijkt me handig dat je eerst zelf op zoekt gaat, mocht je tijdens het programmeren of het configureren van je applicatie nog ergens tegen aanlopen, dan zien we graag een nette uitgebreide startpost ;)

Deze gaat op slot.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.