Toon posts:

Aansluiting Samsung LCD TV op Geforce 4 Ti 4800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Samsung LCD TV gekocht met HDMI/DVI/PC/S-Video ingangen.
Ik heb pc met een Geforce 4 Ti 4800 SE videokaart met TV Out.

Nu heb ik mijn LCD TV aangesloten op mijn videokaart. Via de tv-out naar scart.
Ik ben echter niet tevreden over het beeld dat dat geeft op mijn LCD TV.
Ik kan op mijn PC ook slechts een resolutie kiezen van 800x600 terwijl 1360x768 optimaal is.

Ik ben nu op zoek naar een mogelijkheid dat ik mijn LCD TV als tweede monitor kan aansluiten op mijn videokaart, waarbij ik wel een resolutie van 1360x768 kan instellen en ik het meest optimale beeld krijg. Moet ik dan een monitor splitkabel kopen, maar herkent mijn pc dan nog wel twee monitoren? Wat zijn de andere mogelijkheden? En met name, wat is de beste mogelijkheid?

Alvast bedankt voor de hulp.

Roy

Verwijderd

Je zou een extra pci kaart in kunnen prikken, een (KVM) switch kunnen gebruiken of een kaart met 2 vga uitgangen....

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Gewoon de VGA-uit van je pc op de VGA-in ('PC') van de Samsung aansluiten, werkt @ 1360x768. :)

edit: Monitorsplitkabel kán in principe werken maar je andere monitor moet dan ook 1360x768 aankunnen, het is maar de vraag of dit goed begrepen wordt door alle schermen..
Beter is om een aparte uitgang ervoor te nemen.

[ Voor 57% gewijzigd door DarthPlastic op 29-05-2006 11:54 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
tja en z'n monitor dan..

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als de kaart maar één poort heeft wordt het dan idd lastig :)
Staat TS zijn tv naast de pc of is het steeds maar één monitor tegelijk?

Hier thuis versjouw ik mijn pc soms naar de huiskamer, sluit hem daar aan op de tv om bv een hdtv-filmpje te kijken. Nooit twee schermen tegelijk :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Weet niet of je geforce 4 2 VGA of 1 VGA en DVI heeft (lijkt me niet met een Geforce 4 :( ) maar ik heb ook een Samsung tv, en heb me monitor gewoon via DVI aangesloten, en me HDTV via VGA.

Ik kan nu gewoon 1360x768 doen, maar ben toch niet echt tevreden over het beeld via VGA. De kleuren lijken toch een beetje "grauw"

Heb alleen maar 1 DVI ingang op me vidkaart :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 VGA, 1 S-Video en 1 DVI uitgang op mijn Geforce 4.

Kan ik dan mijn monitor op de DVI ingang zetten en mijn TV op mijn VGA uitgang? Is dat de beste oplossing?

Roy
Pagina: 1