Toon posts:

Linksys WRT54G aansluiten op SpeedTouch ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is al heel veel over geschreven kwam ik achter toen ik ging zoeken op dit forum naar het probleem, alleen het heeft mij nog niet echt verder geholpen. Dit is het probleem:

Situatie
KPN ADSL Annex A -> SpeedTouch 516 -> Linksys WRT54G -> pc op poort 1 en laptop draadloos.

Probleem
Als ik alles aansluit op de manier zodat ik dacht dat het moest werkt het niet, ik kan geen verbinding maken met internet als ik de Linksys ertussen zet. Als ik 1 computer gewoon rechtstreeks op het modem aansluit werkt het wel.

Vraag
Hoe moet ik de apparaten instellen zodat het werkt? Ik heb al heel veel geprobeerd, alleen niets biedt een werkende oplossing.

Graag hulp

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op welke poort heb je je ST516 aangesloten op je Linksys?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb idd al gelezen dat dit op 1t/m4 moet dus dat heb ik al geprobeerd en ook de wanpoort

maar wat moet het zijn?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je niet de router functionaliteit uitzetten op de Linksys, zodat het als een veredeld AP gaat functioneren?

Klopt je IP configuratie wel?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt al veel geprobeerd zeg je. Maar wat heb je allemaal al geprobeerd?
En als je alles aansluit zoals je denkt dat het moet werken, werkt het niet. Hoe denk jij dat het aangesloten moet worden dan? Je geeft wel erg sumier gegevens. Grote kans dat er nu allerlei tips komen die jij al geprobeerd hebt.
Ik weet niet eens hoe je signaal sterkte is. Krijgt je draadloze netwerk wel een IP adres.
Heeft je AP wel een ip adres. Zit deze indezelfde range als je modem?
Mijn AP stond standaard op een andere range ingesteld dan mijn modem, dus dat gaat nevernooit niet werken.
Dus gaarne meer info.
In het kort: Modem en AP met kabel verbinden. Pc's aansluiten met kabel op modem. En laptops draadloos verbinding laten maken met AP.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ten eerste is het geen AP maar een Router

verder heb ik geprobeerd het modem op poort 1 aan te sluiten en dan een PPTP verbinding in te stellen op de LinkSys die alsvolgt is:
wan ip adress word 10.0.0.150
subnet mask: 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138
planet gebruikers naam en je wachtwoord

Ditzelfde heb ik geprobeerd met het modem aangesloten op de Wanpoort van de Linksys. overigens krijg ik dan een IP-adres van het modem 192.168.1.63

Verder heb ik DHCP ingeschakeld in op de router en Computer en Laptop krijgen gewoon normaal IPadres van deze router...laptop heeft gewoon bereik

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je WRT54G is idd een router, maar je wil hem gaan gebruiken als veredeld AP. Aan je router functionaliteit heb je in dit geval niets.
verder heb ik geprobeerd het modem op poort 1 aan te sluiten en dan een PPTP verbinding in te stellen op de LinkSys die alsvolgt is:
wan ip adress word 10.0.0.150
subnet mask: 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138
planet gebruikers naam en je wachtwoord
Doe je dit op je linksys? Het lijkt me echt sterk dat je iets op je Router/AP moet aanpassen om jouw situatie werkend te krijgen

[ Voor 64% gewijzigd door Gunner op 29-05-2006 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet echt niet wat ik moet instellen, heb zoveel dingen gelezen.

Hoe kan ik met WRT54G dan als AP instellen? Gewoon door de DHCP functionaliteit uit te zetten?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zoals DarkSide al aangaf, we kunnen hints blijven geven, maar geef op zijn minst aan wat je zelf al gelezen hebt anders vrees ik dat dit topic eindeloos door zal blijven gaan.

Zet allebei de apparaten in dezelfde IP range iig.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je kunt je SpeedTouch router functionaliteit uitzetten door de config file 'pptp.ini' zoals je die op de cd van KPN die je bij je modem gekregen hebt vindt.

Dan is je modem geen router meer, en kun je idd die linksys de routerfuncties over laten nemen.
Dat doe je door zoals je al zei de PPTP verbinding in te stellen, dat zal zich dmv. de setup van de linksys laten doen.

Je kunt ook de DHCP van de linksys uitzetten en je modem in 1 van de lan poorten van de router prikken, moet ook werken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat het beter is om bij het begin te beginnen...want ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer...

Oke zelfde IPrange...

Inside IP van de ST is 10.0.0.38

Dus wat moet ik dan instellen op de Linksys? Static IP en dan 10.0.0.39 bv?

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:53:
Je kunt je SpeedTouch router functionaliteit uitzetten door de config file 'pptp.ini' zoals je die op de cd van KPN die je bij je modem gekregen hebt vindt.

Dan is je modem geen router meer, en kun je idd die linksys de routerfuncties over laten nemen.
Dat doe je door zoals je al zei de PPTP verbinding in te stellen, dat zal zich dmv. de setup van de linksys laten doen.

Je kunt ook de DHCP van de linksys uitzetten en je modem in 1 van de lan poorten van de router prikken, moet ook werken.
Dit heb ik idd ergens gelezen maar nog niet geprobeerd......wel kun je in de ST instellen router of bridge heeft dit daar nog iets mee te maken?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja. Vergeet niet dat je subnetmask ook gelijk moet zijn. Default gateway van je Linksys kan je proberen te zetten op 10.0.0.38

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:53:

Hoe komen mijn 2 computers dan aan een IP-Adres?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

die speedtouch is een modem/router, je linksys is een wireless router. Je zult dus één van de apparaten de routerfunctie uit moeten zetten. Het gemakkelijkste is om dit bij de linksys te doen, en deze dus als AP laten functioneren. Hoe dit moet staat in de hanleiding van je router. Indien je die niet meer hebt, kun je m downloaden van de linksys site.

edit:
"Hoe komen mijn 2 computers dan aan een IP-Adres?"
Die krijgen dan van je speedtouch een ip. In deze configuratie is de linksys namelijk als ap ingesteld, waardoor hij eigenlijk een bedraad signaal omzet in een draadloos signaal en verder weinig doet, afgezien van het draadloze gedeelte beveiligen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben1985 op 29-05-2006 12:03 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• DarkSide

DarkSide

Vaak heb je een optie in de wifi router om hem in te stellen als AP. Laat de linksys niet zorgen voor de IP adressen dus zet DHCP uit op de linksys. Laat deze (of stel handmatig in) een ip adres krijgen van je modem (nu zitten ze in dezelfde range). Stel eventueel als dit moet ook meteen de gateway in. (IP adres van je modem). Zet je pc's wel op DHCP en zij krijgen het juiste ipadres en gateway (je modem) en het zou moeten werken.
het best kan je je AP eerst helemaal openzetten. Geen beveiliging etc.
Kijk dan of je je AP en modem kunt pingen. En dan zou internet ook moeten werken.
Timmer dan, mits gewenst, je wifi netwerk dicht.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat betekend dus ook de DHCP uitzetten op mijn router?

Moet ik verder nog iets aan de ip van mijn router veranderen dan? en wat hoe moet ik de ip-configuratie dan op de computers instellen?

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb mijn speedtouch gewoon standaard ingesteld, kabeltje vanuit de ST naar een linksys LAN poort, dan hou je dus nog maar 3 lan poorten over op je linksys en 3 op je ST. DHCP uitschakelen op je linksys en dan moet alles al werken. Eventueel kun je je linksys nog een static IP geven in de 10.0.0.x reeks (even een IP kiezen dat buiten de range van de DHCP van de ST valt) zodat je ook nog bij je linksys kunt. Je linksys gebruik je dan alleen als switch/access point, de router functionaliteit gebruik je verder niet. Kun je wel gewoon aan laten, dat is geen probleem aangezien je via DHCP een IP krijgt van de ST en die dan ook als gateway gebruikt :)

[ Voor 12% gewijzigd door glrfndl op 29-05-2006 12:04 ]

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Lijkt alsof beide routers op dezelfde ip range zitten.

Probeer eens om met de kabel aangesloten op de linksys in te loggen op het config scherm van de linksys het ip adres te wijzigen in 192.168.2.1.
Dan de linksys even herstarten.

Daarna de modem aansluiten op de wan poort van de linksys.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Darkside.

Als ik dan de ipadressen met de hand instel he.

Dan krijg ik dus op de PC's:
10.0.0.x
en 10.0.0.x

en de linksys moet ik dan neem ik aan ook instellen op 10.0.0.x

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:04:
Oke Darkside.

Als ik dan de ipadressen met de hand instel he.

Dan krijg ik dus op de PC's:
10.0.0.x
en 10.0.0.x

en de linksys moet ik dan neem ik aan ook instellen op 10.0.0.x
Klopt alles moet in dezelfde range zitten. Dus ook subnetmasker.
het is echter niet nodig (als het goed is) om ook de pc's handmatig in te stellen.
je modem zorgt dmv DHCP wel voor de ipadressen. Alleens moet je soms je AP even handmatig op het juiste ipadres zetten. deze staat nu hoogst waarschijnlijk op een 192.168 range.
Als je dit aanpast naar een 10.0.0 range zou het moeten werken.
Ik neem aan dat je nu alleen de config pagina van je linksys kunt veranderen als je rechtstreeks op de linksys bent aangesloten. En er dus draadloos niet bij kunt?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nu alles gereset darkside, dus ik ga nu even alles op dezelfde IPrange instellen

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb toevallig laatst dezelfde situatie gehad, het probleem lag bij mij toen aan DNS, ik kreeg geen IP adres voor een domein.

Door de DNS servers van de provider in te stellen in de router heb ik het probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
thesvr schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:20:
Ik heb toevallig laatst dezelfde situatie gehad, het probleem lag bij mij toen aan DNS, ik kreeg geen IP adres voor een domein.

Door de DNS servers van de provider in te stellen in de router heb ik het probleem verholpen.
Dit heb ik al geprobeerd, maar bood geen oplossing

Wat ik nu ga doen:

Alles moet de hand instellen:

Router : 10.0.0.50
PC1 : 10.0.0.60
PC2 : 10.0.0.61

Modem insteken op de LAN1 van de router
En DHCP van de router uitschakelen

Dit zou dus moeten werken?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Dit zou inderdaad moeten werken. Test het wel even met alle beveiligingen uit, anders krijg je daar ook weer problemen mee.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
oke ga ik eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:29:
Dit zou inderdaad moeten werken. Test het wel even met alle beveiligingen uit, anders krijg je daar ook weer problemen mee.
Oke ga ik eens proberen, alles met subnetmask 255.255.255.0

weet iemand trouwens of het subnetmask van de ST modem ook standaard 255.255.255.0 is?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het eerste, nee echt het ALLEREERSTE wat je moet doen als je een Linksys WRT54G koopt is de nieuwste firmware erop zetten.
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
Bovenstaande locatie is voor de V5. Kijk even welke versie je hebt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1