[Advies] Budget Allround systeem

Pagina: 1
Acties:

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 09:15
Enkele punten voor te beginnen:

1. Moet kleine (mATX) mooie en strakke behuizing hebben (liefst een zakelijke look).
2. Dit systeem moet makkelijk upgradebaar zijn later (CPU upgrade, en geheugenupgrade).
3. AMD mag, maar liefst niet (omwille van slechte upgradebaarheid).
4. 1 DVD drive erin, 2 HDD's, geen floppy of andere meuk (deze spullen heb ik reeds).
5. Ik kan weinig mooie mATM behuizingen vinden, wel geen gare 'gemodde' bakken, en geen dektop models, moet een gewone mini tower zijn, liefst zwarte kleur, en zonder standaard voeding.

Case: Asus TM-55 (mATX, 350W, Zwart) € 50,50
Mobo: Asrock 775Dual-880Pro, PT880 Pro (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA) € 47,77
CPU: Intel Celeron D 351(S775, 3.2GHz, 533MHz FSB, 256KB, Boxed) € 66,35
Mem:1GB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos) € 68,83

Ik ben heel kieskeurig op de case, omdat ik naast mijn scherm daar ook de hele tijd op ga moeten kijken, ze moet ook klein zijn want ik neem ze graag mee naar familieleden enzo... hierop hoeft niet echt bespaard te worden, mag tot 100 euro kosten.

Dit systeem zal worden gebruikt voor websites bouwen, en tekstverwerken, verder zou het ook DVD's moeten kunnen spelen. En de meest veeleisende spellen kunnen spelen kwa graphics tot de periode 2005. Van videokaarten ken ik helaas weinig maar ik dacht een een 6600 ofzo? Budget voor videokaart is 100 euro (max 125eur).

Kom maar op met jullie suggesties en advies :)

[ Voor 35% gewijzigd door Galactic op 29-05-2006 11:37 ]

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:09

CdD

Wat is je budget voor dit systeem? Wel handig om te weten. :)

99pixels.nl

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Maar, die upgradable-heid; zit socket 775 niet ook op de schopstoel? Lijkt me beter om even te wachten totdat duidelijk is wat de volledige roadmap van 'conroe' is.
AMD heeft in ieder geval haar nieuwe socket al geïntroduceerd.

Geen Ping, wel Pong

• Galactic
Videokaart 100 eur (max 125 eur)
Case 80-100 eur
CPU max 80 eur
MOBO max 75 eur
Geheugen max 90 eur

Eigenlijk geen vast budget, mag gewoon niet teveel kosten, ik ben vrij arm (lees student) :O

[ Voor 34% gewijzigd door Galactic op 29-05-2006 11:46 ]

• CdD

CdD

Als videokaart had je een 6600 in gedachten..

Ik zou zelf gaan voor de "Sapphire Radeon X800 GTO2 256MB". Kost € 131,- bij Salland, is dus ietsjes boven je budget, maar dan haal je wel iets beters in huis dan een 6600! :9
Link naar pricewatch: Klik

99pixels.nl

• Galactic
Ok deze kaart ga ik eens bekijken.

De Case, Asus TM-55 bied helaas geen plaats voor een ATX voeding heb ik net vernomen :'(

Nu moet ik dus op zoek naar een mooie kwaliteitsvolle case waar een ATX voeding in kan :'(

• CdD

CdD

Case 80-100 eur
Ik heb een paar mooie kasten voor je gezocht. Alle drie de kasten passen binnen je budget ;)

• AOpen H420B (mATX, 300W, Zwart)
- € 50,-
Pricewatch: Klik!
Afbeeldingslocatie: http://www.pclabs.gen.tr/reviews/kasa/aopen/h420/genel1.JPG

• AOpen H450B ((m)ATX, 300W, Zwart)
- € 50,-
Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/9295009_small.jpg

• Aspire X-Qpack (mATX, 420W, Zwart/Zilver)
- € 95,-
Als je een beetje van casemodden houdt, dan zou ik zeker kijken voor deze kast! Past mooi binnen je budget en ziet er heel tof uit! Ook op je bureau, naast je beeldscherm :9~
Nog een voordeel van deze kast is, dat je 'm heel makkelijk kunt verplaatsen en, in jouw geval, makkelijk kunt meenemen :7
Productsurvey op Tweakers: Klik!
Review op Anandtech: Klik!
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/aspire/img/2.jpg

99pixels.nl

• Galactic
Bedankt voor die kasten, de 1ste gaat wel meteen afvallen omdat die niet om aan te zien is. Maar wat ik mij nu nog afvraag bij die andere 2, kan mijn ATX voeding daarin? Bij sommige mATX kasten blijkt het te kunnen en bij anderen niet, ik weet niet of er een manier is om dit te achterhalen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:18

Pubbert

random gestoord

Qua videokaart zou ik een X1600Pro kiezen, kan prima mee in games, en heeft dankzij Avivo genoeg afspeelmogelijkheden voor DVD en hun opvolgers (maar voor DVD kijken heb je al genoeg aan een onboard Intelletje)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• CdD

CdD

Emu schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:03:
Bedankt voor die kasten, de 1ste gaat wel meteen afvallen omdat die niet om aan te zien is. Maar wat ik mij nu nog afvraag bij die andere 2, kan mijn ATX voeding daarin? Bij sommige mATX kasten blijkt het te kunnen en bij anderen niet, ik weet niet of er een manier is om dit te achterhalen.
Wat heb je nu voor voeding dan? Is wel handig om te weten natuurlijk.. :z

Die Aspire kast is relatief groot, ik denk dat het geen probleem is om een normale voeding daarin te plaatsen..

99pixels.nl

Verwijderd

waarom zou een AMD niet upgradebaar zijn
AM2 is net uit, en de semprons blijven daar nog zeker 2 jaar op uitkomen, en daarna waarschijnlijk nog steeds verkrijgbaar, aangeizen de 754 semprons ook nog steeds verkrijgbaar zijn

en een sempron is toch wel beter dan een celeron
want 256 KB, dat is echt te weinig voor een netburst architectuur.

• Galactic
Ik heb nu een prachtcase gevonden ook: Centurion Micro ATX 541(RC-541)

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/0a111a2dd3810398a1e415e438648d93.jpg

Dat is echt iets wat ik zoek, er past ook een ATX voeding is MAAR hij is nergens verkrijgbaar :'( kan wel zijn omdat het een nieuwe is, dat weet ik niet, effe navragen bij de fabrikant :)

• CdD

CdD

Emu schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:23:
Ik heb nu een prachtcase gevonden ook: Centurion Micro ATX 541(RC-541)

[afbeelding]

Dat is echt iets wat ik zoek, er past ook een ATX voeding is MAAR hij is nergens verkrijgbaar :'( kan wel zijn omdat het een nieuwe is, dat weet ik niet, effe navragen bij de fabrikant :)
Als dit jouw smaak is, kijk dan ook eens naar de kast. Dit is ook een CoolerMaster, net als die "Centurion Micro ATX 541". Deze is echter wél verkrijgbaar.

Deze kast heeft dus geen voeding, maar dat heb je dus tóch niet nodig?

99pixels.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je dan gewoon een mailtje stuurt naar waar je hem besteld (Azerty aan te raden) kunnen ze het waarschijnlijk wel voor je zeggen wanneer hij er is ;)
Pagina: 1