Toon posts:

Activesync icm Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant probeer ik het automatisch synchroniseren van pda's in te stellen dmv Exchange en ActiveSyc.
De server fungeert als domein / exchange server. Poort 8001 (SSL) wordt gebruikt voor webmail & oma ivm citrix op poort 443. Oma is verder ook geconfigureerd en getest. Op de pda's staan verder het ssl certificaat en ook de disable certificaat check..
Als ik ActiveSync uitvoer op de PDA krijg ik de volgende error:
HTTP_404: The server you are synchronizing with is not an Exchange ActiveSync server, or is running incompatible software. Specify the correct server in ActiveSync options.

De instellingen zijn: server: webmail.domein.nl:8001 en username / pass etc.

Is het mogelijk dat activesync etc niet loopt via 8001 poort? Of kan er ook iets mis zijn met het SSL certificaat?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:57
volgens mij moet je niet het webmail adres gebruiken maar gewoon domein.nl bla bla (ook al zegt activesync dat de server gelijk moet zijn aan het webmail adres)

dit werkte bij mij

[ Voor 27% gewijzigd door dribbel op 29-05-2006 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie.
Wanneer ik gebruik maak van domein.nl:8001 krijg ik dezelfde error.
Opzich begrijpelijk aangezien op domein.nl hun website draait.

Kan deze error (http_404) ook komen door een verkeerd ingestelde ssl cerficaat? Want OMA etc werkt gewoon wel via datzelfde certificaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan activesync exchange synchronisatie normaal gesproken wel via een domein.nl:8001. Dus zo'n extra poor erachter?

Verwijderd

404 is een "page not found error". vaak komt dit door dns errors of er wordt simpelweg de opgevraagde pagina bestaat niet (dit zou dan wel in de iis logs op de server moeten staan).

wat gebeurt er als je de pagina met een browser probeert op te vragen (en geen userfriendly http error messages hebt aanstaan).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 15:54 ]

Verwijderd

volgens mij was poort 443 verplichte kost.
Oplossingski: geef je server een tweede IP en bind daar poort 443 aan je OMA. (Let op de hoofdletters voor je uit het testament geschrapt wordt)

Realistisch gezien is je klant natuurlijk een MKB met één extern IP adres. In dat geval kon je wel eens van dit soort problemen gaan hebben... tenzij Citrix naar poort 8001 kan. Isdawa?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:53:
volgens mij was poort 443 verplichte kost.
Oplossingski: geef je server een tweede IP en bind daar poort 443 aan je OMA. (Let op de hoofdletters voor je uit het testament geschrapt wordt)
en wat lost dat op? je kan op je router/firewall geen hostheader forwarding instellen.

Wat wel een oplossing is om een wildcard certificaat te gebruiken en beide sites op hetzelfde ip te laten luisteren met dezelfde port. moet je dus wel 2 subdomeins gebruiken (bv. citrix.domain.nl en exchange.domain.nl met als wildcard cert *.domain.nl). Het cert is dan geldig voor beide domains en iis maakt onderscheid aan de hand van de volledige hostheader.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander getest gisteren. Toen kwam ik tot de conclusie dat ActiveSync helemaal niks met poort nummers doet. (Dus wat achter de ":" staat). De situatie is als volgt bij de klant:
kantoor.domein.nl leid naar Citrix (op poort 443)
webmail.domein.nl:8001\exchange leidt logischerwijs naar Exchange Webmail
webmail.domein.nl:8001\oma leidt naar oma wat dus gebruikt wordt voor ActiveSync

Verwijderd

dan kan je dus een wildcard cert gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
De citrix server draait op een andere server dan de exchange/dc server. Geeft dit geen problemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:59:
en wat lost dat op? je kan op je router/firewall geen hostheader forwarding instellen.
dat je oma.bedrijfje.nl aan een ander IP kan binden dan citrix.bedrijfje.nl en op die manier dus het hele probleem omzeilt? Is in min geval gewoon een werkbare optie hoor, IPs zat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:51:
[...]

dat je oma.bedrijfje.nl aan een ander IP kan binden dan citrix.bedrijfje.nl en op die manier dus het hele probleem omzeilt? Is in min geval gewoon een werkbare optie hoor, IPs zat.
als je meerdere externe ip's hebt wel ja, maar dat lijkt me hier niet het geval.

@ts: da's een probleem ja, tenzij je een isa server of een andere reverse proxy tot je beschikking hebt.
hetzelfde geldt wat ik eerder al zei: je router kan geen onderscheid maken op hostheaders, en zal simpelweg op ip/port een forwarding doen. 1 van die 2 moet dus uniek zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 11:21 ]

Pagina: 1