Bij het opslaan van gegevens in een Postgresql database wordt een single quote ( ' ), opgeslagen als null value in de database.
In het invulveld bij description voer ik de volgende waarde in: Jeroen '
Na het uitvoeren van de functie: pg_escape_string op de get variabele, staat er het volgende in de GET variabele:
Als ik vervolgens via php de gegevens in de database insert via een stored procedure, komt er in de database in het description veld het volgende te staan: Jeroen \null
Wanneer ik direct op de database de volgende query uitvoer, komt het wel juist in de DB te staan:
update user set description = 'Jeroen \\''';
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?
In het invulveld bij description voer ik de volgende waarde in: Jeroen '
Na het uitvoeren van de functie: pg_escape_string op de get variabele, staat er het volgende in de GET variabele:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Array ( [fuseaction] => users_groups.save_user [user_id] => 1 [name] => Jeroen [password1] => [password2] => [emailaddress] => test [description] => Jeroen \\'' [organisation_id] => 1 ) |
Als ik vervolgens via php de gegevens in de database insert via een stored procedure, komt er in de database in het description veld het volgende te staan: Jeroen \null
Wanneer ik direct op de database de volgende query uitvoer, komt het wel juist in de DB te staan:
update user set description = 'Jeroen \\''';
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:42 ]