Nieuw of tweede hands Onkyo

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik zit nu voor een dilemma,
Ik wil ongeveer 250 euro uitgeven voor een versterker. Ik heb bij mijn schoonvader de onkyo tx-ds 747 gezien en gehoord.Afbeeldingslocatie: http://www.happymedium.com/bgtx747.gif Ik heb hier ervaring mee en eigenlijk bevalt het ding prima. Dit was een kleine 10 jaar terug een topversterker. En ook nu klinkt hij nog goed. Ik kan deze aanschaffen via MP voor 175 euro.
Er zitten twee nadelen aan deze versterker:
1. de hoogte, ik moet de pootjes er af halen om hem in mijn TV meubel te kunnen plaatsen.(an dan nog wordt het echt een tight fit dus koeling zal moeilijk worden, ik zit zelf al aan aktieve koeling te denken, al hebben sommige deze koeling wel en andere niet 8)7 )
2. de geschiedenis is niet geheel bekend.
Voordelen;
1. Bekende versterker
2. Goedkoper
3. Zwart

Het alternatief is Onkyo TX-SR303E.Onkyo TX-SR502E
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/10215680_731d0afb9f.jpg
Het voordeel hiervan is dat het nieuw is (I like new things :P). Maar ik ken de kwalitiet hiervan niet, en weet niet eens of het te vergelijken is met de eerder genoemde versterker.
Nadelen van deze versterker:
1. Zilver, al mijn homecinema stuff is zwart.(volgens mij issie wel in zwart leverbaar)
2. Geen ervaring met kwaliteit van het geluid.
3. Prijs is net iets hoger.
Voordelen;
1. Formaat, past eenvoedig in mijn TV meubel
2. Nieuw, dus garantie
3. Hij is zwart
4. Digitaal aan te sturen

De versterker komt aan een MCE te hangen, de geluidskaart wordt aangeschaft in samenhang met de versterker, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Verder wordt er dus vooral veel tv en veel mee afgespeeld, af en toe radio of MP3.
Wat to do... :?

[ Voor 14% gewijzigd door 911GT2 op 29-05-2006 14:46 . Reden: Even toegevoegd dat het met MCE gebruikt gaat worden. TX-SR502E als optie toegevoegd ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ken de DS747 niet persoonlijk maar weet wel dat de SR303E absoluut niet het topmodel is maar een van de meer uitgeklede versies die Onyo levert.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ken de 747, heb zelf een 838 gehad vroeger en dat was een wereld versterker. Heb deze uiteindelijk ingeruild voor een yamaha DSP A2 omdat de 838 geen DTS ondersteunde.
En dat doet de 747 ook niet. Daar moet je een 5 serie versterker voor hebben.
Het is absolut een topklasse versterker die je best veel plezier kan geven. Maar mist wel wat zaakjes. opzich is het niet erg dat het maar een 5.1 versterker is, maar geen DTS vindt ik persoonlijk wel een gemis.
Verder zal ik de voetjes er ook niet afhalen, die dingen zijn er ook niet voor niets. En houden trillingen tegen. Ook moet de versterker goed ventileren. Ze worden warm, ook met de ventilator aan.
Dus als het niet past zeker niet doen.
Zelf zal ik liever sparen en voor een nieuwer en beter model gaan (hoeft geen topmodel te zijn en hoeft ook geen onkyo te zijn) Of kijk voor andere 2 hands top versterkers (zoals bv de DSP A2) Al kan je deze ook niet kwijt, is volgens mij zelfs iets groter.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zelf voor een nieuwe Onkyo versterker gaan.
Dat oudere 747 model was destijds wellicht een vrij uitgebreid model, echter technologie heeft natuurlijk ook niet stilgestaan. (Denk aan DTS, Pro Logic II) etc.
Gezien je budget is het misschien ook nog wel een overweging om te kijken naar de TX-SR 505 E.
Deze is ook leverbaar in het zwart en heeft wat meer AV mogelijkheden (HDTV ready AV in- en outputs). Bij onze oosterburen is ie net ietsjes duurder dan de TX-SR 303 E.

• 911GT2
LeGato23 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:07:
Ik zou zelf voor een nieuwe Onkyo versterker gaan.
Dat oudere 747 model was destijds wellicht een vrij uitgebreid model, echter technologie heeft natuurlijk ook niet stilgestaan. (Denk aan DTS, Pro Logic II) etc.
Gezien je budget is het misschien ook nog wel een overweging om te kijken naar de TX-SR 505 E.
Deze is ook leverbaar in het zwart en heeft wat meer AV mogelijkheden (HDTV ready AV in- en outputs). Bij onze oosterburen is ie net ietsjes duurder dan de TX-SR 303 E.
Heb je een link (naar de store)... Ik weet niet of ik dat mag vragen, maar dat hoor ik wel

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 10:16

sphere

Debian abuser

• TX-SR501E@ 6x85W/DTS-ES/AC3-EX Zilver 249,00 209,24
  • TX-SR502E@ 6x90W/DTS ES/DTS 96-24 Zwart 249,00 209,24
  • TX-SR502E@ 6x90W/DTS ES/DTS 96-24 Zilver 299,00 251,26
Te koop bij een grootgrutter in electronica in Rotjeknor. Is denk ik beter dan die 303 die je voor ogen hebt, alhoewel het nog steeds een instapper is.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• 911GT2
sphere schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:35:
  • TX-SR502E@ 6x90W/DTS ES/DTS 96-24 Zwart 249,00 209,24
Te koop bij een grootgrutter in electronica in Rotjeknor. Is denk ik beter dan die 303 die je voor ogen hebt, alhoewel het nog steeds een instapper is.
Ziet er goed uit, en doet eigenlijk precies wat ik wil. Nu de hamvraag, hoe is het geluid van deze unit? (ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, maar zit momenteel op kantoor dus dat wordt lastig)

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om geen discussie te starten over het wel of niet goed zijn van het geluid van de Onkyo receiver die je op het oog hebt... Het geluid van de receiver zal best in orde zijn, en afhankelijk van de combinatie met luidsprekers en de ruimte zal er een bepaald klankbeeld/eigenschappen ontstaan.
Dit is niet goed of slecht, maar slechts te beoordelen met jouw eigen smaak (en gehoor).

Verwijderd

Versterkers zijn de laatste 20, 30 jaar niet beter geworden. Ze hadden the top van de technologie al half in de jaren 70 bereikt. Dingen zoals DTS en Dolby Digital decoders zijn wel nieuw, maar dit staat eigenlijk los van de versterker zelf. Die super high end sets hebben die decoders als losse componenten.

Als een versterker van 10 jaar oud toen een topmodel was, is die dat nu nog steeds als je kijkt naar het versterker gedeelte. Ik heb een Yamaha A1000 full class A versterker van meer dan 25 jaar oud staan. Hij weegt meer dan 20 kg en een geluid dat er uit komt! Ik heb rondgekeken(geluisterd) en als ik iets nieuws wil wat in de buurt komt ben ik zo 800 euro kwijt.

Verwijderd

En bovendien, ik neem aan dat je geluidskaart ook 5.1 analoge uitgangen heeft. Daarmee kan je hem altijd aansluiten op die oudere amp. Als je goede kabels gebruikt hoor je het verschil echt niet tussen een digitaal kabeltje en analoge kabels.

• 911GT2
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:16:
En bovendien, ik neem aan dat je geluidskaart ook 5.1 analoge uitgangen heeft. Daarmee kan je hem altijd aansluiten op die oudere amp. Als je goede kabels gebruikt hoor je het verschil echt niet tussen een digitaal kabeltje en analoge kabels.
Ik wil mijn geluidskaart aanpassen aan mijn versterker. Dus als de versterker in staat is optisch te ontvangen, zoek ik een geluidskaart die optisch kan verzenden.

Juist omdat ik alles in mijn MCE digitaal heb, lijkt het me makkelijk, en bevorderlijk voor de kwaliteit als dat signaal zo lang mogelijk digitaal blijft.

Natuurlijk begrijp ik dat de omgeving en boxen ook nog mee spelen. Maar ook dat is weer afhankelijk van de versterker. Ik ga geen 1000 boxen aan een 250 euro versterker hangen. of andersom.

Ik moet zelf eerlijk bekennen dat ik meer voel voor nieuw op dit moment vanwege garantie en prijs/ kwaliteit verhouding (ook al is het wat duurder)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:16:
En dan de bagger dac's uit je geluidskaart gebruiken, terwijl je juist een dure versterker hebt gekocht die hele goede dac's heeft?

Life is not about specs, it is about joy!

• 911GT2
euh wat is een dac? }:O

• bartvl
  • Nu online

bartvl

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_To_Analog_Converter
De kwaliteit van de DAC beinvloed dus behoorlijk de kwaliteit van het uitgangssignaal, omdat dit een hele belangrijke stap is.

[ Voor 54% gewijzigd door bartvl op 29-05-2006 13:07 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:14:
Versterkers zijn de laatste 20, 30 jaar niet beter geworden. Ze hadden the top van de technologie al half in de jaren 70 bereikt.
Ben ik het niet mee eens. De laatste jaren zijn er wel degelijk nieuwe ontwikkelingen. Neem maar de classe D amps bijvoorbeeld. De rest van de technologie is zeker al bekend, echter weten we nu veel beter wat we ermee kunnen. We hebben veel betere manieren om dingen te simuleren en kunnen makkelijker dingen uitproberen zonder het daadwerkelijk te bouwen. Ook zijn op sommige gebieden de componenten beter geworden.

Wil echter niet zeggen dat oude amps slecht zijn.. in tegendeel! Commercie is de grootste vijand. Er wordt met specs gegooid alsof het rauw marketing vlees is, zeker met die HT amps. Je hebt er niks meer aan. Vroeger was dat wel anders.
Ik heb een Yamaha A1000 full class A versterker van meer dan 25 jaar oud staan. Hij weegt meer dan 20 kg en een geluid dat er uit komt! Ik heb rondgekeken(geluisterd) en als ik iets nieuws wil wat in de buurt komt ben ik zo 800 euro kwijt.
Tja, voor een leuke amp ben je al snel dat geld kwijt inderdaad. Een HT amp kan daar nooit tegenop. Jou amp doet btw "maar" 10W classe A. De rest is gewoon AB. Gelukkig zul je zelden meer dan 10W nodig hebben ;) Gewoon houden dat ding :Y)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 14:35
911GT2 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:48:
[...]

Ziet er goed uit, en doet eigenlijk precies wat ik wil. Nu de hamvraag, hoe is het geluid van deze unit? (ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, maar zit momenteel op kantoor dus dat wordt lastig)
moet je ff langs die electronica zaak op de bergweg in rotterdam gaan, kan je luisteren ;) (na je werk ofzo :P)

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 13:32
Denk met name bij deze aankopen aan de luidsprekers, dat is nog belangrijker dan de keuze tussen een tweedehands of nieuwe Onkyo.

• 911GT2
bartvl schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:06:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_To_Analog_Converter
De kwaliteit van de DAC beinvloed dus behoorlijk de kwaliteit van het uitgangssignaal, omdat dit een hele belangrijke stap is.
Dus dan kan ik concluderen dat je door gebruik te maken van S/PDIF op je geluidskaart je de DAC van je geluidskaart omzeilt en die van je versterker gebruikt?
appies schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:17:
Denk met name bij deze aankopen aan de luidsprekers, dat is nog belangrijker dan de keuze tussen een tweedehands of nieuwe Onkyo.
Ja klopt, dat weet ik inderdaad, maar volgens mij moet ik mijn boxen aanpassen op mijn versterker en niet andersom toch?

[ Voor 30% gewijzigd door 911GT2 op 29-05-2006 13:20 ]

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 13:32
Dat ligt eraan, heb je nu al zware luidsprekers staan? Maar in de meeste gevallen worden er te zware versterkers voor te lichte luidsprekers gekocht. In dat kader, moet je dus zorgen dat het andersom is. Zwaardere luidsprekers dan de versterker. Zware luidsprekers is met name de Ohm en de continue Watt van belang en niet de peak, die is van ondergeschikt belang. :)

Over de ohms en watts hier een goede site.
http://ebtx.com/mech/ampvolt.htm
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1689

Succes ermee

• 911GT2
appies schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:29:
Dat ligt eraan, heb je nu al zware luidsprekers staan?
Ik heb nog helemaal niks staan, da's het mooie... ik ga me verdiepen in je stof!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

appies schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:29: Zware luidsprekers is met name de Ohm en de continue Watt van belang en niet de peak, die is van ondergeschikt belang. :)
De "zwaarte" van een speaker heeft helemaal niks met de belastbaarheid ervan te maken. Enige wat je daaronder zou kunnen verstaan is het impedantie verloop, en ook de efficiëntie van de speaker.

1. zitten er flinke dippen in de impedantie, dan kan het zijn dat de amp het moeilijk gaat krijgen met stroom leveren.
2. is de efficiëntie laag, dan heb je gewoon een bak vermogen nodig om de speaker geluid te laten produceren.

De laatste alinea van het hifi.nl artikel is echt onzin:
een 50 Watt luidspreker op een 20 Watt versterker. Om genoeg geluid te krijgen heeft u al snel die maximaal beschikbare 20 Watt nodig
Dat is natuurlijk complete onzin als je niet alle specs van de speaker weet. Dit soort aannames zijn gewoon fout! Daarnaast is het verhaal verre van compleet helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 29-05-2006 13:52 ]

• 911GT2
Ok THNX, maar ik ben nu vooral gefocussed op de versterker. Boxen komt later wel weer... (ik heb iig nog wat rommel staan waar ik tot nu toe mee vooruit kan)

Is het dus zo dat door gebruik te maken van S/PDIF ik de dac's van de geluidskaart omzeil en direct die van de versterker aanspreek?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

911GT2 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:53:Is het dus zo dat door gebruik te maken van S/PDIF ik de dac's van de geluidskaart omzeil en direct die van de versterker aanspreek?
Ja, is echter geen garantie dat de geluidskaart niks doet met het geluid: resampling.

• 911GT2
deepspace schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:57:
[...]

Ja, is echter geen garantie dat de geluidskaart niks doet met het geluid: resampling.
Zucht, dus ik moet ook weer op zoek naar een goede geluidskaart zonder resampeling... :/
Nou ja dat kan er ook nog wel bij.

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Deze hobby is duur!!!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, je kunt je er voorlopig ook ff geen zorgen om maken. Bij DVD's heb je er geen last van, en als je Foobar met software resampling gebruikt valt het allemaal reuze mee.

Bedenk ook dat je in games geen 5.1 over je optische kabel krijgt.

• 911GT2
Het gaat me niet echt om het geld, (ook wel natuurlijk maar ik wist dat ik een geluidskaart moest kopen) maar dat de ene oplossing weer zorgt voor hetvolgende probleem... Maar gelukkig is het allemaal goed op te lossen. Op zoek naar een goede geluidskaart dan maar.
deepspace schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:17:
Ach, je kunt je er voorlopig ook ff geen zorgen om maken. Bij DVD's heb je er geen last van, en als je Foobar met software resampling gebruikt valt het allemaal reuze mee.
Mooi!
Bedenk ook dat je in games geen 5.1 over je optische kabel krijgt.
Mijn MCE is dedicaded MCE, games doe ik op mijn x-box. Dus dat is geen probleem.

Zijn er mensen bekend met de TX-SR502E, en doe ik daar dan een goeie koop aan. Dat wil zeggen is het geluid goed voor die prijs?

[ Voor 38% gewijzigd door 911GT2 op 29-05-2006 14:42 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 10:16

sphere

Debian abuser

Het is gewoon een fatsoenlijke instapper. Geen wonderen verwachten, maar het is ook geen rotzooi. Zoals gezegd, hierna je speakers upgraden, dan zit je voor films wel goed. Mocht je dan serieus stereo willen neerzetten, koop je nog een cd-speler en sluit je die analoog aan.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• 911GT2
Goed, ik heb dus nu besloten om voor de Onkyo TX-SR503E te gaan...

Maar daar wil ik dan natuurlijk ook nog nieuwe boxen bij. Nou ben ik zelf tegen een redelijk setje aangelopen van Infinity, de Infinity Primus HCS
Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/images/products_small/PRIMUSTPBK.jpg
Ik heb geluisterd, maar bij de MM hadden ze geen versterker staan van Onkyo dus ik vroeg me af of dit problemen gaat geven. Volgens mij moet het allemaal kloppen nu. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Specs: Infinity Primus HCS

Drivers:
Satellites
Low/Mid Frequency:
One 4" (100mm) magnetically shielded, MMD™ cone.
High Frequency: One 3/4" (19mm) magnetically shielded, MMD™ dome tweeter.

Center Channel
Low/Mid Frequency:
Dual 4" (102mm) MMD™ cones, magnetically shielded drive units.

Frequency Response:
Satellites:
100Hz – 20kHz (±3dB)
Center Channel:
100Hz – 20kHz (±3dB)

Recommended Power Amplifier Range:
Satellites:
10 – 100 Watts
Center Channel:
10 – 100 Watts

Sensitivity:
Satellites: 86dB
Center Channel: 87dB

Nominal Impedance:
8 ohms

Dimensions
(H x W x D):
Satellites: 9-5/8" x 5-5/16" x 6-13/16"
(245mm x 150mm x 173mm)
Center Channel: 5-5/16" x 14-1/4" x 6-13/16"
(150mm x 363mm x 173mm)

Weight:
Satellites: 7 lb (3.2kg) each
Center Channel: 10 lb (4.5kg)

Finish:
Black Wood-Grain Enclosure
Black Grille Cloth

Specs: Onkyo TX-SR502E

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 04-06-2006 10:19 ]

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:08:
[...]

Ben ik het niet mee eens. De laatste jaren zijn er wel degelijk nieuwe ontwikkelingen. Neem maar de classe D amps bijvoorbeeld. De rest van de technologie is zeker al bekend, echter weten we nu veel beter wat we ermee kunnen. We hebben veel betere manieren om dingen te simuleren en kunnen makkelijker dingen uitproberen zonder het daadwerkelijk te bouwen. Ook zijn op sommige gebieden de componenten beter geworden.

Wil echter niet zeggen dat oude amps slecht zijn.. in tegendeel! Commercie is de grootste vijand. Er wordt met specs gegooid alsof het rauw marketing vlees is, zeker met die HT amps. Je hebt er niks meer aan. Vroeger was dat wel anders.

[...]

Tja, voor een leuke amp ben je al snel dat geld kwijt inderdaad. Een HT amp kan daar nooit tegenop. Jou amp doet btw "maar" 10W classe A. De rest is gewoon AB. Gelukkig zul je zelden meer dan 10W nodig hebben ;) Gewoon houden dat ding :Y)
10W is klasse A is inderdaad ruim voldoende. Ik gebruik het eerlijk gezegd niet al te vaak omdat ie dan meer dan 1000w trekt :P Hij verandert dan ook meteen in een straalkacheltje. In klasse AB klinkt ie ook geweldig. Ik geloof dat ie dan 50w levert. Heb hem nooit harder dan de helft gehad, dat durf ik niet zo goed :)

Klasse D is zeer zeker een interresante ontwikkeling, alleen kan je die slechts krijgen op de duurste sets als je ze goed wilt hebben.
Juist omdat ik alles in mijn MCE digitaal heb, lijkt het me makkelijk, en bevorderlijk voor de kwaliteit als dat signaal zo lang mogelijk digitaal blijft.
Nogmaals, als je goede kabels gebruikt, hoor je het verschil echt niet. Het gaat over minimale weerstanden hier. Misschien als je boxen van 2000 euro per stuk eraan hebt hangen en met geluidsmeters aan de gang gaat kun je wel verschil ontdekken. ;)

Mijn advies: ga voor de oudere versterker en zoek een goede geluidskaart met goede analoge uitgangen. Als je naar boxen op zoek gaat, neem je versterker mee en ga gewoon luisteren. In van die audiospeciaalzaken kijken ze daar niet raar van op.

Wattage zegt trouwens niet zo heel veel. Die goedkope home cinema sets die 1000w hebben geven een heel wat minder geluid dan de super high end versterkers, toch? Die hebben "maar" 25w aan uitgangsvermogen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

deepspace schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:39:
Dat is natuurlijk complete onzin als je niet alle specs van de speaker weet. Dit soort aannames zijn gewoon fout! Daarnaast is het verhaal verre van compleet helaas.
Weet jij ergens een link waarbij dit wel goed uitgelegd staat. Ik snap er namelijk weinig van. Zo weet ik dat een 8watt buizen versterker net hard kan klinken of harder dan een "standaard" versterker van 20 watt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

911GT2 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:43:
Goed, ik heb dus nu besloten om voor de Onkyo TX-SR503E te gaan...

Maar daar wil ik dan natuurlijk ook nog nieuwe boxen bij. Nou ben ik zelf tegen een redelijk setje aangelopen van Infinity, de Infinity Primus HCS
[afbeelding]
Ik heb geluisterd, maar bij de MM hadden ze geen versterker staan van Onkyo dus ik vroeg me af of dit problemen gaat geven. Volgens mij moet het allemaal kloppen nu. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Specs: Infinity Primus HCS

Drivers:
Satellites
Low/Mid Frequency:
One 4" (100mm) magnetically shielded, MMD™ cone.

Center Channel
Low/Mid Frequency:
Dual 4" (102mm) MMD™ cones, magnetically shielded drive units.

Frequency Response:
Satellites:
100Hz – 20kHz (±3dB)
Center Channel:
100Hz – 20kHz (±3dB)

Recommended Power Amplifier Range:
Satellites:
10 – 100 Watts
Center Channel:
10 – 100 Watts

Sensitivity:
Satellites: 86dB
Center Channel: 87dB

Nominal Impedance:
8 ohms

Dimensions
(H x W x D):
Satellites: 9-5/8" x 5-5/16" x 6-13/16"
(245mm x 150mm x 173mm)
Center Channel: 5-5/16" x 14-1/4" x 6-13/16"
(150mm x 363mm x 173mm)

Weight:
Satellites: 7 lb (3.2kg) each
Center Channel: 10 lb (4.5kg)

Finish:
Black Wood-Grain Enclosure
Black Grille Cloth

Specs: Onkyo TX-SR502E
Oeps, las deze reply niet...

Dat is wel een goede set volgens mij. Ga echter niet teveel op specs af maar neem je amp mee en ga naar een audiospeciaalzaak om te luisteren. Is ook een leuk dagje uit.
Pagina: 1