Probleempje met mijn twee nieuwe Maxtor Sata schijven.
Heb momenteel 6 schijven in mijn pc zitten, allemaal op sata, en aangesloten op een Abit IC7-MAX3 moederbord. SATA150 op het moederbord, 6 poorten, 2 native raid en 4 gewoon.
Op die native raid zitten er 2 WD Raptors :
Western Digital Raptor 74 Gb - 10000 RPM - SATA (sata 150)
De vier overige poorten zijn bezet met 4 Maxtor HD's :
2 nieuwe schijven : Maxtor DMax 10 - 250 Gb - 7200 RPM - 16Mb SATA II (sata 300)
2 oudere schijven : Maxtor DMax 10 - 250 Gb - 7200 RPM - 16Mb SATA (sata 150)
Op de nieuwe schijven heb ik op de achterkant een jumper moeten verzetten om de schijven op sata150 te krijgen. Alles aangesloten en alles werkt.
Maar nu toch iets heel raar.
Als ik files kopieer en/of verplaats naar die twee nieuwe schijven gaat dat verschrikkelijk traag.
Files die op die nieuwe schijven staan terug naar andere schijven kopieren gaat vrij vlot !
Nu dacht ik van misschien zit er teveel op het moederbord ...
Maar heb de twee nieuwe maxtors aangesloten met de 2 raptors (want OS staat daar) en terug dingen proberen te verplaatsen, maar dit ging terug enorm traag.
Iemand enig idee of voorstellen hoe dit op te lossen valt ?
Heb momenteel 6 schijven in mijn pc zitten, allemaal op sata, en aangesloten op een Abit IC7-MAX3 moederbord. SATA150 op het moederbord, 6 poorten, 2 native raid en 4 gewoon.
Op die native raid zitten er 2 WD Raptors :
Western Digital Raptor 74 Gb - 10000 RPM - SATA (sata 150)
De vier overige poorten zijn bezet met 4 Maxtor HD's :
2 nieuwe schijven : Maxtor DMax 10 - 250 Gb - 7200 RPM - 16Mb SATA II (sata 300)
2 oudere schijven : Maxtor DMax 10 - 250 Gb - 7200 RPM - 16Mb SATA (sata 150)
Op de nieuwe schijven heb ik op de achterkant een jumper moeten verzetten om de schijven op sata150 te krijgen. Alles aangesloten en alles werkt.
Maar nu toch iets heel raar.
Als ik files kopieer en/of verplaats naar die twee nieuwe schijven gaat dat verschrikkelijk traag.
Files die op die nieuwe schijven staan terug naar andere schijven kopieren gaat vrij vlot !
Nu dacht ik van misschien zit er teveel op het moederbord ...
Maar heb de twee nieuwe maxtors aangesloten met de 2 raptors (want OS staat daar) en terug dingen proberen te verplaatsen, maar dit ging terug enorm traag.
Iemand enig idee of voorstellen hoe dit op te lossen valt ?