Toon posts:

Nieuwe Videokaart in Asus P4PE Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn oude Asus TI4200 Deluxe videokaart vervangen. Dit omdat hij niet meer naar behoren functioneert. Wordt te warm e.d.

Mijn vraag is: Wat voor kaart zou ik er in kunnen stoppen? Het liefst één die de vorige overtreft, en ik zou hem graag via marktplaats oid aanschaffen.

Het AGP slot op mijn mobo (ASUS P4PE) is 4x, is het dan een probleem om er bijvoorbeeld een 8x kaart in te stoppen? Of moet het dan ook een 4x kaart zijn. Het liefst blijf ik bij een NVidia model.

Graag jullie reactie.
Alvast bedankt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een agp 8x kaart kan ook op agp 4x draaien.
maar als ie te warm wordt zal de nieuwe dan ook niet te warm worden ?
heb je wel een goede airflow in je kast ?
en tja wij kunnen niet zien wat voor proc. je hebt, dus kunnen we ook niet zeggen wat er een beetje bijpast dat de proc. hem kan bijhouden.
en wat voor voeding je hebt natuurlijk :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat hij te warm wordt komt doordat ik het ventilatortje verwijderd heb omdat deze zoveel herrie maakte dat ik er gek van werd. En op zich gaat dat redelijk, af en toe met een spelletje gaat het mis.

Mijn proc is een P4 2,53 Ghz en ik heb 2 x 512 Mb geheugen. De airflow is prima volgens mij, heb er een gewone temp meter in hangen, in het midden van de kast en daar blijft het ongeveer 20 graden, net zoveel als buiten de kast.

De "nieuwe" videokaart moet overigens wel TV-out hebben, gebruik mijn pc ook als MediaCentre. Dus het liefst een maximale kaart voor mijn mobo en proc.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik denk dat je naar 1 tje uit de gf 6800 serie zou kunnen kijken.
de 6800 gt is een heel stuk sneller dan je nu hebt en daar zitten ook exemplaren tussen met tv out geloof ik zoals de leadtek a400 gt tdh.
of een xfx 6800 extreme.
je zou op marktplaats kunnen kijken naar een kaart hierop gebaseert en dan bij de fabrikant op de website ofdat ie heeft wat je wilt.
zoals tv out enzo.

maar let ook op de voeding die je hebt.
als je een 300 watt hebt of een b merk heb je kans dat ie niet werkt in je pc.
en opletten als je hem hebt gekocht dat sommige een extra molex aansluiting hebben op de kaart zelf, omdat ze meer stroom nodig hebben dan je agp slot kan leveren.

[ Voor 28% gewijzigd door chucky666 op 29-05-2006 09:40 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon kijken wat het snelste/beste is passende bij jouw hardware en jouw budget, geen moeite dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.