[IE6] Focussen van 'main window' gaat mis

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi hoi,

In het kort: mijn hoofdpagina moet drie vensters openen, elke met een naam. Deze vensters hebben elk links die elkaar kunnen beinvloeden. Om vanuit één van deze child windows (met window.open geopend) toch nog het hoofdscherm te kunnen beinvloeden, hou ik elke keer een variabele bij met een referentie naar het hoofdscherm. Dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (window.opener != undefined) {
    if (window.opener.MainWindow == undefined) {
        var MainWindow = window.opener;
        window.opener.MainWindow = MainWindow;
    }
    else {
        var MainWindow = window.opener.MainWindow; 
    }
}

In Firefox mag ik vanuit elk scherm MainWindow.focus() roepen. In IE mag dit alleen in het eerste venster, vanuit de rest krijg ik alleen een knipperend venster in de taakbalk. Ik krijg trouwens geen Javascript foutmelding.

Enig idee hoe dit op te lossen is? Of eventueel met een andere oplossing?

Verwijderd

Dit is een theorie: Je opent als ik het goed begrijp vanuit je mainWindow drie andere windows achter elkaar. Bij de eerste gaat het goed, maar de tweede window ziet de eerste Window als main omdat die op dat moment focused is...

Zelf hanteer ik altijd de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--

var OP3 = (navigator.userAgent.indexOf("Opera/3") != -1) && (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/3") != -1);
var NN2 = (navigator.appName == "Netscape") && (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/2") != -1);

function Index(URL) {
if (OP3) {
alert('Deze mogelijkheid wordt niet door Opera 3 ondersteund.');
}
else {
indexvenster = window.open(URL, "nieuw", "width=300,height=200");
if (NN2) {
indexvenster.opener = self;
}
}
}
//-->
</SCRIPT>

• Battle Bunny
Bijna. Ik kan één van de child windows openen vanuit het hoofdscherm, maar ook alle drie. Ook kun je vanuit een child window een ander child window openen. Vanuit elk scherm moet je opdrachten kunnen geven naar het hoofdscherm.

Zie het zo:
Mijn hoofdscherm gaat over een boom. Daar uit kan ik klikken op een tak, blad, of slak (:Y)). Als ik een tak open, kan ik op z'n bladeren klikken, maar ook terug naar de boom. Ook kan ik zien welke slakker er op de tak zitten. Natuurlijk kan ik ook direct naar een slak, en van daar uit naar het blad, vanuit daar naar de tak, etc.

Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Verwijderd

Veel kan ik niet vinden over je vraag, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet zo een geweldige javascript-programmeur ben :D Ik las nog wel ergens dat IE problemen heeft met dit soort dingen (maarja, waarmee niet). In ie 3 gaat dit helemaal niet werken trouwens, maar ik neem aan dat dat je niet veel kan schelen :)

Misschien heb je nog iets aan het volgende artikel door de voorbeelden van de 'main' en 'pop up' te combineren. http://www.devarticles.co...-Windows-in-JavaScript/3/

• Battle Bunny
lol, nee IE3 kan de boom in. Het liefst alleen firefox, maar IE6 moet het helaas ook kunnen doen. Het lijkt me voor de hand liggen dat het een IE probleem is, maar daar kan ik ondertussen moeilijk meer mee aankomen ... :o

Die url gaat helaas maar over 1 popup, en daar heb ik geen problemen mee... Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

• Battle Bunny
*BUMP*

Iemand?

• Battle Bunny
Laatste bump. Zou erg graag uitsluitsel willen hebben hier over.
Pagina: 1