Echo uit video halen

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 19:38
Ik heb een video van iemand die een toespraak houd (in een kerk), en het is erg moeilijk te volgen omdat er een enorme echo doorheen zit, is zoiets met bepaalde programma's nog te verminderen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Je moet zoeken naar software voor 'echo cancellation'. Wordt ook toegepast in telefoons en andere communicatie apparaten,

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• plakbandrol
Exirion schreef op maandag 29 mei 2006 @ 02:25:
Je moet zoeken naar software voor 'echo cancellation'. Wordt ook toegepast in telefoons en andere communicatie apparaten,
Ik heb ernaar gezocht, maar kan weinig vinden wat betrekking heeft op het verwijderen van echo uit een bestaand filmpje

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Je wil echo uit audio halen, niet uit video. Zoek dus ook naar een audiobewerkingsprogramma (bijvoorbeeld Adobe Audition), ik geloof dat je reverb eruit kan halen door het geluid dynamisch te compressen (het dynamische bereik beperken).

Je moet nu wel wat zoektermen hebben om te googlen: audio, echo / reverb, remove / cancel

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• plakbandrol
hmm ik ben nu al dagen aan het zoeken en proberen maar tot nu toe zonder succes.. als iemand nog concrete tips over software of methodes heeft, hoor ik het wel..