Toon posts:

Dualscreen pc hangt na poosje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb last van een wazig verschijnsel waarvan ik hoop dat iemand onder ons de oplossing heeft.

Ik heb een AMD2600+ systeem met daarin 2 videokaarten:
1. NVIDIA Geforce FX 5200 AGP
2. Matrox Graphics Mystique PCI

Het tweede kaartje hangt er alleen maar in voor een tweede scherm met over het algemeen winamp en msn erop.
Het werkt allemaal prachtig, het tweede scherm staat door de standaard functionaliteit van XP te gebruiken ingesteld op extended desktop, en wel LINKS van het eerste scherm.

Het wazige komt nu -> na een willekeurige tijd (5 min tot 1 dag) stabiel werken met deze machine bevriest het geheel en kan ik alleen nog rebooten met de "UIT" knop :(
Lijkt me niet de bedoeling ;)
Ik heb gemerkt dat als ik winamp niet aan heb dat het systeem dan wel blijft draaien. (ik heb inmiddels ook de laatste versie van winamp, geen verschil)
Verder heb ik alle pci kaarten al eens van slot verwisseld -> geen verschil.

Vraag 1. Hoe kan dit??
Vraag 2. Hoe kom ik er vanaf :-)

PS deze configuratie heeft ooit gedraaid met een ander kaartje, zonder problemen, maar deze is helaas overleden. alle andere kaarten (s3, diamond of matrox) hebben hetzelfde probleem.

Help?!?

Pilske voor dezene met een oplossing :D

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
1. Denk dat het komt dat er een hardwareconflict optreedt (wellicht dat ze in elkaars geheugen gaan zitten werken, aangezien je zegt dat het pas na een variabele tijd optreedt, dat dan het geheugen volloop).

Puur een gokje :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op maandag 29 mei 2006 @ 01:14:
1. Denk dat het komt dat er een hardwareconflict optreedt (wellicht dat ze in elkaars geheugen gaan zitten werken, aangezien je zegt dat het pas na een variabele tijd optreedt, dat dan het geheugen volloop).

Puur een gokje :)
Hee goed bezig dat kan inderdaad een mogelijke oorzaak zijn... ik merk namelijk oko dat als ik met winamp ga slepen, dat dan een aantal pixels van mijn desktop wel eens vernaggeld worden.....
Heb je enig idee hoe ik ervanaf kom?!
Memory settings zijn niet an te passen voor een pci kaart toch?

Thx!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder nog ideeen hoe dit op te lossen is?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een ander pci kaartje proberen en kijken of het opgelost is? Of anders eens proberen die 2e videokaart niet automagisch maar handmatig zn geheugen toewijzen in apparaatbeheer? Wederom een gok ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

ik heb jaren geleden hetzelfde probleem gehad met een extra pci kaart. had uiteindelijk wel een oplossing gevonden. meestal ging het mis met applicaties die zelf helemaal hun skinning deden zoals winamp en trillian enzo. als je die dan ging verslepen bevroor soms de computer gewoon en niets deed het meer. maar dat gebeurde niet altijd. meestal wel 2 keer per avond.
ik zal even hard gaan nadenken wat ik eraan had gedaan om het op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door ZaZ op 30-05-2006 01:52 ]

Lekker op de bank

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Hoe weet je zo zeker dat het door de dualscreen komt? En wat bedoel je met vernaggelde pixels? Als ik met dualscreen (enkele videokaart) mediaplayer of winamp naar het andere scherm stuur heb ik ook ff een vernaggelde desktop, maar dat hersteld zich altijd weer.
Heb je sinds je de videokaarten hebt vernieuwd ook een verse install gedaan of alleen drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Anders misschien een idee. Sowieso, hoeft niet altijd, is twee videokaarten vaak een recept voor problemen.

Heeft de FX5200 van zichzelf eigenlijk geen tweede (DVI) uitgang die je kan gebruiken voor dualscreen??

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Pagina: 1