Een kennis van me heeft een probleem met zijn Lucent Winmodem (56k6). Hij heeft zijn vraag al op het forum van C!T gepost, maar ik neem aan dat het niveau hier hoger ligt... Op het C!T-forum wist niemand dus een oplossing voor zijn probleem...
Hij omschrijft zijn probleem alsvolgt:
Hij omschrijft zijn probleem alsvolgt:
Ok, laat even zien dat het niveau van GoT hoger is dan C!T-forumIk heb een interne Lucent Winmodem, 56 K, die niet werkt sinds ik Windows 98 Tweede Editie heb geïnstalleerd op mijn computer. De modem wordt automatisch herkent door Windows op COM 2(IRQ 12!, door mij op geen manier te veranderen). Oorspronkelijk(toen hij het dus nog deed!) stond de modem altijd op COM 4, IRQ 3. Als ik dit weer doe, dan verschijnt de volgende melding als ik de diagnostische gegevens oproep:
"De modem heeft niet gereageerd. Zorg ervoor dat de modem goed is aangesloten. Als het om een interne modem gaat, controleer dan of de interrupt van de modem goed is ingesteld."
Het maakt niet uit nu op welke poort ik de modem zet, elke keer verschijnt deze melding, alleen op COM 2 niet, dan zegt Windows dat "de poort al geopend is".
Ik heb een USB-muis en voor de rest zijn er geen apparaten aangesloten op mijn com-poorten. Ik heb alles al geprobeerd naar mijn weten, zoals bijvoorbeeld het uitschakelen van de COM 2 en 1 poort in de BIOS, de kaarten in de computer verwisselt van slot en tevens de draadjes gecontroleerd als alles goed vast zat. Maar installeren wil hij de modem niet. Ik beschik over de laatste drivers van de Lucent site, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Het gaat dus om een interne Lucent Winmodem, 56 Kbs. Ik heb geen seriële of parallelle muis, maar een USB-muis. Hardwareconflicten zijn er volgens Systeem -> Apparaatbeheer niet.