[Word] Print Protectie

Pagina: 1
Acties:

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 11:02
Ik wil graag een word of pdf document beveiligen, niet doormiddel van een leesbeveiliging maar door middel van een print beveiling. Ik wil dus dat je het document niet kan printen. Tenminste, niet gemakkelijk. Ik heb al wat tijd gespendeerd op Google, maar dat mocht niet baten. Weet iemand een oplossing?

Bovenaan :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PDF documenten kan je zeer goed beveiligen...

Ik weet niet hoe/wat je van plan bent, maar ook een Word-document kan je natuurlijk distribueren in een password-protected file met iets als WinRAR ofzo?

*edit*
Zie bijvoorbeeld http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2006 00:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
PDF documenten zijn wel enigszins te beveiligen, maar word documenten hebben vaak de neiging om bronbestand niet te kunnen printen, maar alles wel te kunnen naar een 2e bestand wat wel gewoon te printen is.

Word beveiliging is imho alleen te vertrouwen in een beveiligde omgeving ( kan er naar buiten geemaild worden dan is je word beveiliging al weg ). Maar dit is gebaseerd op testen met documenten beveiligd met word-2000, 2003 schijnt iets nieuws te hebben, weet niet hoe makkelijk dat te kraken is.

• Jay-Connected
Het gaat erom dat er een document online staat, die mag alleen ter inzage (natuurlijk kun je printscreen nooit beveiligen) en voor de "stupid user" niet printbaar is. Als mensen willen printen moet er een soort foutmelding komen van dat de bron beschermt is of iets in die geest, kunnen jullie hier meer mee?

Dank

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jay-Connected schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:47:
Het gaat erom dat er een document online staat, die mag alleen ter inzage (natuurlijk kun je printscreen nooit beveiligen) en voor de "stupid user" niet printbaar is. Als mensen willen printen moet er een soort foutmelding komen van dat de bron beschermt is of iets in die geest, kunnen jullie hier meer mee?

Dank
Ja, ik kan er iets mee... Zoals ik aangaf, is een PDF dan een slimmere oplossing.

Je kan dan een publieke versie online trappen waar men alleen mag lezen/invullen ofzo, en als men die terugmailt naar je voor je onderzoek, kan je de security overrulen door een admin-password en daarna mag je printen, opnieuw opslaan, cut&paste en dergelijke.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Jay-Connected schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:47:

Dank
Is er niets in flash te doen? zelfs een pdf kan je heel makkelijk tekst aanduiden en in een wordje plakken om te printen. Flash is naar mijn weten nog altijd superirritant om te pakken te krijgen/printen, tenzij je printscreent. Daar kan je natuurlijk niets aan doen.

edit: en om te maken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 13:05 ]

• Jay-Connected
Dank je wel voor de goede suggesties! _/-\o_

Pagina: 1