Menu probleem in Firefox*

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Ik heb een probleem met mijn menu. Heb vanavond mijn website online gezet, maar daarna kreeg ik van vrienden te horen, dat het menu in Firefox helemaal in elkaar zakte.

Zie de site: www.raymondsmits.com

Dit is een deel van het menu als code:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<div id="menu"> 
<div id="nav"> 
<FORM id=frm action='/' method=post>
<TABLE style="WIDTH: 100%; HEIGHT: 100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0>
<TBODY>
<TR>
<TD style="HEIGHT: 100%">
<TBODY>
<TR>
<TD>
<TBODY>
<TR>
<TD>
<TABLE style="WIDTH: 155%; HEIGHT: 100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0>
<TBODY>
<TR>
<TD>
<TABLE style="WIDTH: 68%; HEIGHT: 100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0>
<TBODY>
<TR>
<TD style="HEIGHT: 100%">
<TABLE style="WIDTH: 178px; HEIGHT: 100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0>
<TBODY>
<TR>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
<TD>
<BR>
<div style='height: 5%'><div class='sluitgroep' onclick='setMenu(this)'><div class='menugroep'>
    <p style="text-align: left">
    <span style="text-decoration: none; font-weight: 700"><font color="#FFFFFF">&nbsp;Home</font></span></div><div class='menusubgroep'>
        <a target="inhoud1" href="main.html">Home</a></div></div><div class='sluitgroep' onclick='setMenu(this)'>
        <div class='menugroep' style="width: 172px; height: 17px">
        <p style="text-align: left"><font color="#FFFFFF">
        <span style="text-decoration: none; font-weight: 700">&nbsp;Wie ben ik?</span></font></div><div class='menusubgroep'>
            <a target="inhoud1" href="overmijzelf/cv.html">CV</a></div></div><div class='sluitgroep' onclick='setMenu(this)'><div class='menugroep'>

</div> 
</div>

Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan?

[ Voor 29% gewijzigd door Raikkonen_WC op 28-05-2006 23:53 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kan jij mij uitleggen waar je je tables sluit?
ik zie nu het openen van 6 tables, maar nergens zie ik je ze sluiten.
toch post je ze wel hier, zijn ze irrelevant? dat je de sluittags weggelaten hebt? of doe je het niet?

verder moet je weten dat je gebruik maakt van bugs in IE om je menu goed weer te geven, het zetten van een height van 5% op een divje betekent dat je divje 5% van de hoogte van je body word (of zelfs van de hoogte van je window, dat weet ik zo niet)

anyway, is dit geen vaste waarde, en is dit erg klein (zoals te zien is in FF)

IE echter, trekt zich hier weinig van aan, en behandeld de 'height' propertie als 'min-height' door de divjes gewoon op te rekken (foutief dus)

je kan dit oplossen door de divjes geen height mee te geven als ik het zo snel zie

mag ik je er ook nog op wijzen dat het gebruik van zowel frames als tables hier lichtelijk foutief is?

verder plaats je css en html door elkaar, dit is niet alleen onoverzichtelijk, maar zorgt ook dat debuggen er niet makkelijker van word.
probeer te werken met losse .css files, en losse .html oid files

edit:
damn ik heb wat van je code bekeken, en ik hoop voor je dat een of andere ranzige editor dit uitgepoept heeft en niet jij..
ga eens uitzoeken hoe html eigenlijk werkt, en zorg dat je pagina door deze validator komt.
http://validator.w3.org

dit is jouw menupagina

[ Voor 91% gewijzigd door BasieP op 29-05-2006 00:01 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

BasieP schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:54:
toch post je ze wel hier, zijn ze irrelevant? dat je de sluittags weggelaten hebt? of doe je het niet?
Ze worden ook niet gesloten :)

Folding@home

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

http://validator.w3.org/c...%2Fnederlands%2Fmenu.html

nesting errors en tables gemisbruikt voor layout

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 29-05-2006 00:00 ]

Intentionally left blank

• Raikkonen_WC
BasieP schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:54:

verder moet je weten dat je gebruik maakt van bugs in IE om je menu goed weer te geven, het zetten van een height van 5% op een divje betekent dat je divje 5% van de hoogte van je body word (of zelfs van de hoogte van je window, dat weet ik zo niet)

anyway, is dit geen vaste waarde, en is dit erg klein (zoals te zien is in FF)

IE echter, trekt zich hier weinig van aan, en behandeld de 'height' propertie als 'min-height' door de divjes gewoon op te rekken (foutief dus)

je kan dit oplossen door de divjes geen height mee te geven als ik het zo snel zie

mag ik je er ook nog op wijzen dat het gebruik van zowel frames als tables hier lichtelijk foutief is?

verder plaats je css en html door elkaar, dit is niet alleen onoverzichtelijk, maar zorgt ook dat debuggen er niet makkelijker van word.
probeer te werken met losse .css files, en losse .html oid files

edit:
damn ik heb wat van je code bekeken, en ik hoop voor je dat een of andere ranzige editor dit uitgepoept heeft en niet jij..
ga eens uitzoeken hoe html eigenlijk werkt, en zorg dat je pagina door deze validator komt.
http://validator.w3.org

dit is jouw menupagina
Ik heb het menu van een vriend van me gekregen.

Dat er meer sluitgroepen zijn komt omdat ik niet het hele menu gepost heb, maar ff een deel ertussenuit heb gelaten, waarschijnlijk even wat slordig geknipt.

Ik ga die fouten wat die site aangeeft morgen eens allemaal uitzoeken. Als ik die oplos, zou het menu dan moeten werken?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raikkonen_WC schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:07:
[...]

Ik ga die fouten wat die site aangeeft morgen eens allemaal uitzoeken. Als ik die oplos, zou het menu dan moeten werken?
Nee, dat biedt geen garanties maar dan is je HTML in ieder geval syntactisch correct :P
Misschien heeft die vriend van je dan een cursusje HTML en dan met name het hoofdstuk 'semantiek' nodig? ;)

Intentionally left blank

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Raikkonen_WC schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:07:
[...]

Dat er meer sluitgroepen zijn komt omdat ik niet het hele menu gepost heb, maar ff een deel ertussenuit heb gelaten, waarschijnlijk even wat slordig geknipt.

ja en nee
het menu is opzich niet zo netjes in elkaar gezet, doordat er gebruikt is van die bug (zie me vorige post) daarom zal hij niet opeens werken

de meeste fouten die die validator geeft zijn niet van het menu, maar van jouw site eromheen
ik raad je aan om je wat meer te verdiepen in html en css, op die manier leer je zelf menutjes maken, en niet ze te kopieren, en er vervolgens achter te komen dat ze het niet doen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Raikkonen_WC
Ik ga dan maar zelf helemaal opnieuw beginnen met het menu, en hem zelf proberne te maken. Maar weet iemand hoe de menu structuur die ik nu heb heet? Dus dat als je op een link klikt, het uitklapt naar onder?

Verwijderd

de een google toverspreuk is expanding html menu

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 18:30 ]

Pagina: 1