XP kan Samsung 604 DVD drive niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• twiks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 12:50
Sinds kort kan XP een SAMSUMG 604 DVD drive niet meer vinden bij het opstarten. Er staat niets meer in de device manager. De drive is geinstalleerd als slave op het tweede IDE kanaal, een NEC 3540 is master. BIOS laat wel zien dat de drive gedetecteerd wordt.

De drive wordt wel herkend is en bruikbaar met zowel CD´s als DVD´s als aan 1 van twee voorwaarden wordt voldaan:

1. De tray staat open bij het opstarten van XP
2. Er zit een CD of DVD in de drive bij het opstarten.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen? Alle standaard handelingen heb ik al uitgevoerd: andere IDE kabels, drives uitschakelen, `drivers` opnieuw installeren, etc, etc.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 22:42
Het probleem zit óf in je XP installatie of je drive heeft kuren. Heb je al geprobeerd de speler alleen achter de IDE kabel te hangen, dus zonder andere dingen erbij?

Het beste is natuurlijk te testen in een andere PC om kort te sluiten waar het probleem exact is. Je zou ook nog kunnen proberen je firmware te updaten.

• twiks
Firmware is up-to-date. De andere drive weghalen heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. Ik zal inderdaad de drive even in een andere machine gooien morgen om te zien wat er dan gebeurt.

• twiks
Ik heb de drive in een andere machine gehangen en daar werkt'ie wel naar behoren. De drive is dus niet kapot. Het ligt ook niet aan de andere (master) drive, die heb ik al eens uitgeschakeld, zonder effect. Dus is er iets mis met de software instellingen. Brander software misschien?