Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pda-software op xp draaien (welk programma nodig?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

heb een vraagje
is er een mogelijkheid om onder xp pda software te draaien met een soort programmaatje dat dit ondersteund

ik heb al diverse mogelijkheden onderzocht zoals op een PDA forum maar ik kom er niet uit
ze hebben t over microsoft beta software gehad die dat zou moeten ondersteunen maar daar moest je je voor inloggen met je msn account en dan kreeg ik de melding dat dit niet voor mij was toegestaan.
ook vond ik info over ActiveSync maar dat is voor je PDA windows mobile en niet voor de windows xp

ook ben ik opzoek gegaan naar PPC emulators maar alles wat men via p2p aanbied klopt niet omdat er dan gewoon reclamesoftware in de zip-files zit

wie kan ermee helpen

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 22:35

neevedr

Dat was ik niet!

Visual Studio 2005 heeft een SDK, de Windows Mobile 5.0, die een Emulator heeft. Dit wordt gebruikt voor het ontwikkelen van (nieuwe) Windows Mobile Programmas. Die emulator kan je natuurlijk ook alleen gebruiken, zonder dat je hiervoor de hele Visual Studio gebruiken moet. Een manier om alleen de emulator te installeren weet ik niet. Je moet dus eerst Visual Studio installeren en dan de SDK.

Dit is wat ik bedoel. Op deze DVD staat het. Maar ik denk dat dat het doel wel eens voorbij kan schieten.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik deze ook installeren onder XP?

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 13:03
neevedr schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:11:
Dit is wat ik bedoel[/url]. Op deze DVD staat het. Maar ik denk dat dat het doel wel eens voorbij kan schieten.
Het is inderdaad een hele forse installatie die je moet doen, terwijl je voor Device Emulator WM-2003SE alleen dit bestand nodig hebt: DeviceEmulator050419.msi van ongeveer 27 MB (en activesync).

[ Voor 5% gewijzigd door fs_46 op 30-05-2006 16:38 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 16:16

SambalBij

We're all MAD here

En je moet er wel rekening mee houden dat die emulator eigenlijk alleen geschikt is om eigen software op te testen (of andere software waarvan de sourcecode beschikbaar is) omdat de software om op de 'emulator' te draaien voor een x86 cpu gecompileerd wordt, terwijl de meeste pda's voorzien zijn van een ARM (compatible) CPU.
(De emulator is geen device emulator maar simpelweg een bovenop windows draaiende WinCE, die native op de x86 cpu draait)

Van internet gedownloade en voor een PDA bedoelde software zal op die emulator dus niet gaan draaien.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• fs_46
Op de PPC emulator van Microsoft WM-2003SE kun je wel kant en klare software draaien. Ik heb daarop b.v enkele navigatie pakketten geinstalleerd om te kijken naar het gebruiksgemak.

• fs_46
De PPC Device Emulator kun je hier downloaden

http://www.splife.com/dn/.../DeviceEmulator050419.rar

Je moet een aantal stappen uitvoeren om hem aan de gang te krijgen in combinatie met activesync. Ik kan ze wel gaan opsommen, maar ze staan hier beschreven.

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=52561

N.B het lukte mij nu ook niet om hem bij beta.microsoft.com te downloaden, terwijl dat enkele maanden geleden zonder problemen ging.
Pagina: 1