Toon posts:

Klonen van mensen ? Toegestaan in NL

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallow

Ik zit nu toch al best lang mij af te vragen na het kijk van een zeer goeie film ( The Island )

Als je mensen zomaar kunt klonen in Nederland . Is het als helemaal zover dat het ook echt lukt enz.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

In verschillende niet-juridisch-bindende Europese verdragen is het klonen van mensen verboden. De Europese Grondwet die we een tijdje geleden hebben afgewezen, zou het echt verboden hebben.

Verwijderd

Het kloneren van mensern is nu alleen al verboden omdat de experimentele uitvoering ervan ethisch niet door de beugel kan. Er zijn bij dierproeven nog steeds honderden draagmoeders nodig voor 1 succesvolle poging - kan je je dat al voorstellen bij mensen? Dan heb ik het nog niet eens over de ethische aspecten van het kloneren zelf...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 00:25 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:24:
Dan heb ik het nog niet eens over de ethische aspecten van het kloneren zelf....
Wat zijn die ethische bezwaren dan? Want ik denk dat ze er niet zijn, althans, niet anders dan bij andere methodes van kunstmatige bevruchting. Het op de wereld zetten van genetisch identieke personen is geen probleem. Kijk naar een-eiige tweelingen. Die zijn identieker aan elkaar dan de meest ge-avanceerde kloon (als je jezelf kloont, kloon je 20 tot 30 jaar genetische beschadigingen mee, en tweelingen zijn begonnen met ongeschonden identiek DNA) en niemand heeft een serieus bezwaar op ethische gronden tegen een-eiigige tweelingen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, ten eerste is een kloon natuurlijk ook een menselijk wezen. Ik weet niet wat je ermee van plan bent, maar iedere vorm van onderzoek is vrijwel uitgesloten omdat het een mens is. Dus niet dat je daarna ffies iemand kan opensnijden of whatsoever; de kinderbescherming zal 'm zo ophalen..... dat noem ik dus ethisch lastig.
Of je doet alsof het geen mens is, ook een prettige gedachte........

En net wat CP zegt: een kloon is feitelijk vrij waardeloos door de draagmoedersdingetjes. Een nieuw mens maken zoals de natuur dat regelt is onnoemlijk veel goedkoper.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Dit is een buitengewoon summiere topicstart. In W&L wordt verwacht dat je zelf ook op zoek gaat naar bronnen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.