Ik heb deze vraag eerder in het KPN Digitale TV topic gesteld, maar omdat mijn probleem evengoed bij andere digitale TV bronnen (DVB-C, DVB-S) kan voorkomen denk ik dat dit topic ook voor mensen met andere typen DVB interessant kan zijn. En hopelijk zijn er meer mensen die hier mij met mijn probleem kunnen helpen.
De situatie is als volgt:
Ik zit in Almere-Buiten, heb een buitenantenne die signaal levert aan m'n Digitenne decoder in de huiskamer. Nu heb ik sinds kort KPN Digitale TV (overstap van Digitenne), en ik heb de KPN single tuner op de slaapkamer (1e verdieping) gezet. Vlak vóór de Digitenne decoder in de huiskamer heb ik een splitter:
gezet. De ene kant van de T steekt direct in de Digitenne decoder, de andere kant gaat via coax naar de slaapkamer boven, waar de KPN tuner staat. (De onderkant van de T is uiteraard waar het DVD-T invoersignaal binnen komt.)
De Digitenne decoder beneden kan alle zenders weergeven, maar de KPN tuner boven geeft geen beeld bij BBC Prime, BBC World, CNN, ARD, Animal Planet en dat nieuwe valkenkanaal. De overige zenders doen het allemaal wel. Ik heb de twee tuners al omgedraaid zonder ook maar iets uit te maken, dus het ligt niet aan de tuner.
Ik denk dus dat het signaal te verzwakt boven komt. Wat zou nu de beste oplossing zijn? Een signaalversterker ertussen? En heb je dan een speciale versterker nodig voor het digitale signaal, of kan een willekeurige versterker dat doen? Eventuele andere oplossing?
Om het meer algemeen te maken:
Wat is het effect van een coax-kabel met digitaal TV signaal erop te splitten en hier 2 decoders aan te hangen? Zijn er maximale kabellengtes voor digitale TV over een coax-kabel? En kan een signaalversterker hierbij helpen om een langere afstand mee te overbruggen?
De situatie is als volgt:
Ik zit in Almere-Buiten, heb een buitenantenne die signaal levert aan m'n Digitenne decoder in de huiskamer. Nu heb ik sinds kort KPN Digitale TV (overstap van Digitenne), en ik heb de KPN single tuner op de slaapkamer (1e verdieping) gezet. Vlak vóór de Digitenne decoder in de huiskamer heb ik een splitter:
gezet. De ene kant van de T steekt direct in de Digitenne decoder, de andere kant gaat via coax naar de slaapkamer boven, waar de KPN tuner staat. (De onderkant van de T is uiteraard waar het DVD-T invoersignaal binnen komt.)De Digitenne decoder beneden kan alle zenders weergeven, maar de KPN tuner boven geeft geen beeld bij BBC Prime, BBC World, CNN, ARD, Animal Planet en dat nieuwe valkenkanaal. De overige zenders doen het allemaal wel. Ik heb de twee tuners al omgedraaid zonder ook maar iets uit te maken, dus het ligt niet aan de tuner.
Ik denk dus dat het signaal te verzwakt boven komt. Wat zou nu de beste oplossing zijn? Een signaalversterker ertussen? En heb je dan een speciale versterker nodig voor het digitale signaal, of kan een willekeurige versterker dat doen? Eventuele andere oplossing?
Om het meer algemeen te maken:
Wat is het effect van een coax-kabel met digitaal TV signaal erop te splitten en hier 2 decoders aan te hangen? Zijn er maximale kabellengtes voor digitale TV over een coax-kabel? En kan een signaalversterker hierbij helpen om een langere afstand mee te overbruggen?