Toon posts:

LG dvd brander herkent lege cd niet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit onderwerp vaker langs is gekomen en ook via google is er het een en ander over te vinden maar ik zie tot mijn spijt geen oplossing. Mijn drie weken oude LG dvd fikker leest gebrande dvd's en cd's prima, maar herkent geen lege cd's (lege dvd's niet geprobeerd, heb ik niet, maar lijkt me ook niet).
Heb diverse merken geprobeerd en gebrande cd's van dezelfde merken leest hij wel gewoon.
Mijn systeem herkent de brander zelf gewoon goed dus dat kan het probleem niet zijn.

Heb em dus net nieuw, had er hiervoor een plextor cd fikker inhangen. Er is wel een nieuwe firmware maar er staat dat je die alleen moet updaten als je een versie hebt die lager is dan de versie die ik zelf heb en is niet geschikt voor OEM.

Ik heb em net opnieuw geinstalleerd en nu geeft ie aan dat ie station G ontoegankelijk is als er een lege cd in zit, terwijl hij dat voor de herinstallatie niet aangaf en het leek alsof er helemaal geen cd in de brander zat.

Is mijn fikker gewoon brak?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Klippy

Still Game

Post het typenummer en firmware versie ook even, weten we tenmiste waar je het over hebt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
het is een LG GSA-H10A met firmware JL02

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm dan kan ik je niet helpen, heb zelf een H20LB, maar het lijkt me dat hij gewoon lege CD's moet herkennen he, daar kan je zelf weinig aan doen buiten een firmware update.
Dus als je de nieuwste firmware hebt zou ik hem gewoon omruilen denk ik...

edit:

Er is een JL03 firmware beschikbaar inderdaad, probeer die eerst eens zou ik zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Klippy op 28-05-2006 21:33 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
LG vertaalt zijn instructies verkeerd, ze bedoelen dat de update bedoeld is voor alle oudere versies.
Overigens kun je je H10A met andere firmware veranderen in een H10N, ergens op club.cdfreaks.com in het forum voor LG branders staat daar meer over. Je zou dat kunnen proberen, misschien los je het probleem meteen op.
Anders zou je eens kunnen kijken of er andere software roet in het eten gooit, zoals de ingebouwde cd-brandfunctie van XP.

Verwijderd

Topicstarter
Het staat in het Engels geschreven dus niet vertaald. Below JL02 should update. Ik ga em maar gewoon terugbrengen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik zou hem toch eerst even updaten hoor :)
En in een andere PC proberen kan ook geen kwaad.

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:19:
Het staat in het Engels geschreven dus niet vertaald. Below JL02 should update. Ik ga em maar gewoon terugbrengen.
Je dacht toch niet dat LG een Engels bedrijf is? Dit is uit het Koreaans vertaald. Deze fout is al lang geleden bevestigd door Koreanen die beter Engels spreken. Ze bedoelen tot EN MET JL02.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE !

Ik steek net m'n oude Plextor cd brander erin en hij doet het ineens net zo fout als de nieuwe LG !!
Ook de Plextor herkent ineens geen lege cd's meer, maar wel gebrande en originele cd's, dat heb ik nog nooit gehad met dat ding. Er lijkt dus iets software matigs fout te zijn....

Iemand een idee?

• drfruit
  • Niet online
Kijk of er een andere cd-brandfunctie roet in het eten gooit, bijv. die van Windows XP of een van de talloze programma's die gebruikmaken van VSO. Ook virtuele schijven, AnyDVD en dergelijke kunnen in de weg zitten. Indien mogelijk kan een schone installatie helpen.
Maar het kan ook een hardwareprobleem zijn in de pc. Te krappe voeding, slechte kabel, verkeerde configuratie, het kan allemaal de vreemdste gevolgen hebben.

• nixel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
sorry
iets verkeerds gedaan

krijg het ook niet weg

[ Voor 95% gewijzigd door nixel op 30-05-2006 18:48 ]

Pagina: 1