Toon posts:

Modem neemt telefoon op

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van een collega en die gebruikt nog een dial up modem, nu is het probleem dat het modem de telefoon automatisch aanneemt, nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd met ATS0=0 enzo maar hij blijft gewoon automatisch de telefoon opnemen

weet iemand hoe dit kan??

bedankt!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deinstalleer de faxsoftware die op dat ding staat te luisteren, of schakel in ieder geval uit dat ie automatisch de inkomende oproepen moet beandwoorden :?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:54

mphilipp

Romanes eunt domus

spone schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:52:
Deinstalleer de faxsoftware die op dat ding staat te luisteren, of schakel in ieder geval uit dat ie automatisch de inkomende oproepen moet beandwoorden :?
Dat, of ik zou 'm een keer vermanend toespreken.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
er staat geen faxsoftware op.. Het gekke vind ik ook, dat hij ook de telefoon oppakt wanneer de laptop uit staat :S

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Gaat de machine ook booten op moment dat de telefoon gaat en hij uitstaat? Zo ja, zou je eens in het bios kunnen kijken of je iets ziet staan van 'power-on on modem ring'

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Vroeguhr, kon je dat oplossen met AT commando's:

ATH0 (niet opnemen) (oh nee, dat is ophangen, geloof ik) ATA0?
ATW wegschrijven in de modem.

Misschien dat je die AT commando's kan geven? Ik dacht dat er onder windows een manier was om AT commando's naar je modem te sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door NaN op 29-05-2006 12:57 . Reden: oepserdepoeps ]

Verwijderd

Topicstarter
nee hij gaat niet booten als je gebeld wordt, de telefoon gaat 1 keer over en dan pakt hij hem op als de laptop nu aan of uitstaat dat maakt niks uit. en die ATA commando's heb ik ook al mee geprobeerd.. zonder succes

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24

lier

MikroTik nerd

Kan je de specificaties van het modem eens geven ?
Ik neem aan dat het een extern modem is ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:21:
nee hij gaat niet booten als je gebeld wordt, de telefoon gaat 1 keer over en dan pakt hij hem op als de laptop nu aan of uitstaat dat maakt niks uit. en die ATA commando's heb ik ook al mee geprobeerd.. zonder succes
Flikt de laptop dit trucje ook als je hem vóór Windows tegenhoudt? (bv F8 inhouden bij het opstarten)
In Windows kan er namelijk een faxprogramma aanwezig zijn die wat wil ontvangen, op deze manier kun je makkelijk nagaan waar het probleem ligt.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• lier
  • Laatst online: 21:24

lier

MikroTik nerd

DarthPlastic schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:27:
[...]

Flikt de laptop dit trucje ook als je hem vóór Windows tegenhoudt? (bv F8 inhouden bij het opstarten)
In Windows kan er namelijk een faxprogramma aanwezig zijn die wat wil ontvangen, op deze manier kun je makkelijk nagaan waar het probleem ligt.
Als het systeem uit staat is Windows nog niet heel erg geladen, of wel...
O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:25:
Kan je de specificaties van het modem eens geven ?
Ik neem aan dat het een extern modem is ?
Het is een Intern modem enwel: Conexant SoftK56 Data Fax Modem

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:31:
[...]

O-)
Inderdaad het systeem kan aan of uit staan, hij pakt altijd de telefoon op wanneer hij verbonden is met de telefoonlijn

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

gewoon gratis wat modems ophalen. Probleem zo opgelost lijkt me.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik vrees dat je ergens in de bios moet zoeken naar het uitzetten van auto-answering... Kan daar ok bij de power-management opties staan...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
in de bios staat niet veel, auto answerring is ook niet te vinden helaas :(

• Doineann
niet veel? wat staat er bij power management allemaal? Wat voor een laptop is het btw?

• Stiegl
  • Laatst online: 02-02 14:39
ATS0=1 misschien?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• DarthPlastic
lier schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:31:
[...]

O-)
Hee, dit heb ik helemaal niet gezegd! :/

Je moet het systeem aanzetten zonder Windows te starten, door hem bv tegen te houden in het F8-menu.
Als de laptop dan niet meer opneemt is het dus een programma in Windows wat dat doet, anders is het waarschijnlijk een BIOS-instelling.

• Doineann
DarthPlastic schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:48:
[...]

Hee, dit heb ik helemaal niet gezegd! :/

Je moet het systeem aanzetten zonder Windows te starten, door hem bv tegen te houden in het F8-menu.
Als de laptop dan niet meer opneemt is het dus een programma in Windows wat dat doet, anders is het waarschijnlijk een BIOS-instelling.
Maar hij verteld nou juist, tot 2 maal toe, dat ie ook opneemt als de laptop UIT staat... Moet haast wel een bios-instelling zijn lijkt mij dan...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die conextant chips hebben idd een BIOS instelling om dit soort dingen op te vangen. Vraag me niet waarom je zoiets op een flaptop zou willen, maar dat hebben ze kennelijk standaard :+
Zal wel te duur zijn geweest om een aparte chip te bakken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarthPlastic
TheGathering schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:19:
[...]

Maar hij verteld nou juist, tot 2 maal toe, dat ie ook opneemt als de laptop UIT staat... Moet haast wel een bios-instelling zijn lijkt mij dan...
Ah, okee, dan is het een kwestie van het modem zelf (incompatible misschien) of idd het BIOS.
Als het modem een minipci-kaartje is wat later toegevoegd is kan daar de fout liggen, de laptop stuurt dan onbewust de AT-commando's voor een ander modem, zonder te weten dat bij dit andere modem een extra 'no-answer'-commando nodig is.

Maarja, als dit het niet is weet ik het idd ook niet meer, ik hou me erbuiten O-)

Verwijderd

Topicstarter
het modem zat er gewoon standaard in en in de bios is geen instelling te vinden van het modem :( iemand nog suggesties, anders zal ik hem naar een computerbedrijf moeten brengen..

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:01
ADSL nemen en nooit meer een draad in je modem steken?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:47:
het modem zat er gewoon standaard in en in de bios is geen instelling te vinden van het modem :( iemand nog suggesties, anders zal ik hem naar een computerbedrijf moeten brengen..
Of je belt met de helpdesk van de maker van de laptop.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Doineann
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:47:
Wat voor notebook is het dan? type/fabrikant/link naar manuals etc? Misschien kan een van ons daarmee iets uitvogelen... Zonder verdere info kunnen we vrees ik niet zo veel meer...

[ Voor 7% gewijzigd door Doineann op 29-05-2006 19:34 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Doineann
Het zou toch ook moeten kunnen via de Hyperterminal... (ik neem even aan dat je het lukt om connectie te maken met het modem in Hyperterminal)

Om te testen of je goede connectie hebt in hyperterminal kan je het commando
code:
1
AT&V<enter>

geven om de huidige profielen op te vragen (moet info teruggeven)

Indien het werkt geeft dan de volgende commando's in:
code:
1
2
3
4
5
ATZ<enter>      (reset het modem)
AT&F<enter>     (stel in op fabrieksinstellingen)   
ATS0=0<enter>   (schakel auto-answering uit)
AT&W0<enter>    (sla huidige instellingen op in modem's prom als profiel 0)
AT&Y0<enter>    (opstartprofiel bij power-on/reset wordt profiel 0)

Let me know if it works...

(Ik kan het niet zo snel uitproberen hier... check anders ook die AT commands pagina's reeds door anderen gegeven of ook hier: http://support.microsoft.com/?kbid=164660)

[ Voor 17% gewijzigd door Doineann op 29-05-2006 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merk/Model: Cybermaxx Ram2000
Processor: AMD Athlon 2500+ Mobile
Cooling: Stock
Moederbord: Phoenix ME07
Geheugen: Not Yet Available...
Videokaart: ATI Radeon 9200 Mobility
Hdd's: 1x 40gb
Optical: QSI DVDRW SDW-041
Netwerk:

1x ASUS 802.11g PCMCIA
1x Broadcom 440x 10/100
Geluidskaart: Acer ALi Audio Accelerator
Voeding: External 90w PSU
Mods:

None Yet... And that will stay that way ;)

Toetsenbord: Laptop-keyboard
Muis:

Logitech MX518
Synaptics TouchPad
Overige:

Integrated firewire port...
Conexant V92 Soft56k Modem

dit is hem

Verwijderd

Topicstarter
nou via HyperTerminal kan ik niet eens connectie maken, maak heb zo'n ander tooltje, ModemChk 3.4, dat communiceert wel met het modem. Ik krijg bij elke goeie command OK terug alleen werkt het niet op de een of andere manier :S

Verwijderd

Topicstarter
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, de standaard windows faxsoftware zat te kutten, hoewel deze er altijd al opstaat!!, IEDEREEN HARTSTIKKE BEDANKT VOOR JULLIE HULP alles werkt weer!

Verwijderd

Topicstarter
nu snap ik er HELEMAAL niks meer van, ik denk nu net... nog eens even proberen. nu werkt hij WEER niet ik ben helemaal door het dolle heen nu. :/

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
kijk nou eerst eens even rustig alles na voordat je hier vanalles gaat roepen, dat maakt het er niet overzichtelijker op.

Check of er fax software opstaat, zo ja, eraf ermee. Zowel third party als MS fax software. Kijk of er eventueel nog andere applicaties draaien die modem gebruiken en dan disable of uninstall je die ook. Als het dan nog niet werkt, omschrijf dan weer even precies wat je hebt gedaan en wat er precies gebeurd en dan kunnen we verder kijken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als de laptop 'uit' staat, staat die dan in Standby of staat die echt uit? Of klap je alleen maar het scherm dicht en denk je dat de laptop dan 'uit' staat?

Als een PC standby staat dan draaien de programma's nog gewoon..dus ook de fax software.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:38:
kijk nou eerst eens even rustig alles na voordat je hier vanalles gaat roepen, dat maakt het er niet overzichtelijker op.

Check of er fax software opstaat, zo ja, eraf ermee. Zowel third party als MS fax software. Kijk of er eventueel nog andere applicaties draaien die modem gebruiken en dan disable of uninstall je die ook. Als het dan nog niet werkt, omschrijf dan weer even precies wat je hebt gedaan en wat er precies gebeurd en dan kunnen we verder kijken.
Ik heb eerst via commands als ATS0=0 het modem proberen in te stellen geen inkomende gesprekken te beantwoorden. Daarna kwam ik erachter dat er nog windows fax software op de pc stond. toen ik deze er gisteravond vanaf had gegooid werkte hij ineens goed. Ik kon weer gebeld worden als het modem was aangesloten. Een uur later toen ik nog een keer wou proberen of hij nog werkte, werkte hij ineens niet meer en ik heb er niks op gedaan in dat uur. En volgens mij staat er niks anders op wat dat modem gebruikt...
Als de laptop 'uit' staat, staat die dan in Standby of staat die echt uit? Of klap je alleen maar het scherm dicht en denk je dat de laptop dan 'uit' staat?

Als een PC standby staat dan draaien de programma's nog gewoon..dus ook de fax software.
Hij staat helemaal uit

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer suggesties?? :(

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Levert het (tijdelijk) uitschakelen van de modem via apparaatbeheer nog iets op?
Op dat moment kan namelijk geen enkel programma er echt gebruik van maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Joen op 01-06-2006 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit levert helaas niets op, hij neemt nog steeds de telefoon op

• Joen
Als ie de telefoon opneemt, wat gebeurd er dan exact?
Maw:
- Wat hoort de andere partij (niets, bepaalde toon, etc.)?
- Doet je laptop nog iets (opstarten, lampje branden, tikken, etc.)?

Verwijderd

Topicstarter
De laptop geeft geen kik, de beller hoort geruis door de telefoon

• Luuk1983
  • Laatst online: 14:52
Of gewoon de telefoonlijn eruit rukken als je niet op internet gaat. Als je gaat internetten is de lijn toch bezet en kan ie moeilijk opnemen he :P

Weet je trouwens zeker dat het de laptop is? 't is misschien beetje obvious, maar ja, als er ook opgenomen wordt als de laptop niet aangesloten is dan is er misschien iets anders :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Luuk1983 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:58:
Of gewoon de telefoonlijn eruit rukken als je niet op internet gaat. Als je gaat internetten is de lijn toch bezet en kan ie moeilijk opnemen he :P

Weet je trouwens zeker dat het de laptop is? 't is misschien beetje obvious, maar ja, als er ook opgenomen wordt als de laptop niet aangesloten is dan is er misschien iets anders :P
Dan heeft er toch geen last van als zijn laptop niet is aangesloten :?

maar als je nu eens je settings in hyperterminal naloopt ? Staan alle settings goed (bits per sec ,databits enz. ? En via welke port maak je verbinding met het modem en staat dat correct ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Misschien van vier naar twee draadjes gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is staan de settings in hyperterminal goed

Welke 2 draadjes moet ik los maken dan??

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17

DaRoot

Some say...

Buitenste 2 losmaken
de middelste 2 zijn normaal voldoende om te internetten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Kan het zijn dat er nog wat anders op die lijn zit?
Weet je zeker dat de fax van de laptop opneemt? Lijkt me nl. sterk als deze uitstaat. Er zal dus nog wel wat anders op die lijn zitten. Antwoordapparaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles nagekeken. en het gekke is: Nadat ik MS Fax had verwijderd, werkte hij even. Toen ik een uur later weer probeerde, werkte hij niet meer

• Joen
Gebeurd het ook wanneer je laptop uit staat, maar niet via een adapter aan het netstroom gekoppeld is?
Mijn laptop laat bijvoorbeeld mijn netwerkkaart wel actief als hij uit staat en via een adapter aan het netstroom hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 01-06-2006 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wanneer de netstroom eraf is doet hij het ook nog. Ik heb nu ook een kabel met 2 kabeltjes ipv 4, zou je zeggen hij krijgt geen inkomende gesprekken meer door.. wel dus :/

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Dat heeft ook niks met 2 of 4 aders te maken geloof ik.......

Verwijderd

Topicstarter
Nee achteraf denk ik dat ook weten we dat voor de volgende keer
Pagina: 1