Toon posts:

Mr. Zap

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn vorige post was mislukt, maar laat ik deze vraag anders stellen. Mijn vader heeft onder een @home (sansung decoder) voor digitale televisie. Ik daarentegen heb boven nog een oude mr Zap staan. Is het mogelijk om met dat apparaat de zenders te ontvangen?

Groeten bob

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Probeer het en je weet of het werkt?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
officieel wordt alleen de samsung ondersteunt, verder nog een nokia en een panasonic, dacht ik.
probeer het en je weet het

mr zap is volgens mij de voorganger van tv home, nu dus @home digitale tv

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de smartcard van @home erin gedaan en dat werkt niet, maar is er niet een manier om dat te laten werken (anders ben ik weer 100 euro kwijt voor een nieuwe decoder)???
kun je niet iets van een beveiliging voor de kaarten eruit halen (want het gaat zich immers toch alleen om het gratis aboonement)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Nope, dat is niet mogelijk, mrzap is uitgefaseerd door de komst van irdeto2. De enige legale manier is om een extra door @home goedgekeurde decoder aan te schaffen, en voor 10 euro per jaar een extra smartcard aan te schaffen. Dit kost natuurlijk wel geld, en dat is ook precies waar @home op hoopt om extra inkomsten te genereren.
Er zijn ook minder legale oplossingen hiervoor, maar dat gaat tegen de policy in, en die zijn daarnaast ook niet goedkoop.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 22:48

Klippy

Still Game

Juist, de Sagem decoder heeft geen IRDETO2 support dus je kan er eigenlijk niks mee.
Heb er ook nog een staan. Sagem decoders werden niet voor niks gratis vervangen door de Samsung dus helaas :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zit er geen algemene CAM interface op die MrZap-box? Of zit er een irdeto-interface op vastgebakken?

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik heb wel al van mensen gehoord dat ze met de mr. zap met een of andere goldcard of zoiets toch de zenders doorkregen, wat is dat dan???

groeten bob

ps. worden ze neit nog steeds gratis vervangen O-) O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 21:23 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 22:48

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:22:
ja, maar ik heb wel al van mensen gehoord dat ze met de mr. zap met een of andere goldcard of zoiets toch de zenders doorkregen, wat is dat dan???
Ik betwijl ten zeerste of dat kan, of je moet een IRDETO2 module ofzo gaan inbouwen, maar dan is een nieuwe decoder denk ik goedkoper.
En ten tweede is dat niet legaal dus dat hoort hier niet thuis :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
maar er is dus geen enkele manier om legaal de zenders te ontvangen over de Mr zap want eigenlijk is het princiepe simpel, alle zenders zitten bij 433 MHz en of die samsung en of die mr zap dat nou decodeerd, dat zou toch moeten kunnen lukken he....?

Ook niet met een oude mr zap kaart?

groeten bob

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:22:

groeten bob

ps. worden ze neit nog steeds gratis vervangen O-) O-)
Dat was vroeger toen het coderingssysteem van de mr. zap dozen nog ondersteund werden.
Toen had je inderdaad een goldcard kunnen kopen waarmee je gratis alle zenders kon bekijken.Op dit moment gebruiken de kabelboeren irdeto2 (m.u.v. upc) Deze codering is nog niet gekraakt, dus illegaal kijken zit er niet in. De mr. Zap dozen kunnen geen irdeto kaarten lezen. Dus gebruiken van dat ding zit er niet in.

De mr. zap dozen werden inderdaag gratis "omgeruild", maar die "omruil" actie is allang afgerond.
Je had ook een abonnement moeten hebben ten tijde van de "omruil" actie... als dat zo was, had je allang een nieuwe samsung ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-05-2006 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

en als ik dan nu een origineel Mr Zap kaartje koop, kan ik dan daarmee toch de gratis zenders van @home bekijken???

groeten bob

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:03
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:17:
hallo,

en als ik dan nu een origineel Mr Zap kaartje koop, kan ik dan daarmee toch de gratis zenders van @home bekijken???

groeten bob
Ik heb hier de ballen verstand van maar ik heb het woord "irdeto2" al minstens 6 keer voorbij zien komen en dat het niet werkt in jouw apparaat.

Wat snap je niet?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat ik lastig ben :P maar ik lees op marktplaats enzo overal dat het wel kan en dat iedereen wel TVHOME kan ontvangen, vandaar deze topic he ;)

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Defiant schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:11:
Nope, dat is niet mogelijk, mrzap is uitgefaseerd door de komst van irdeto2. De enige legale manier is om een extra door @home goedgekeurde decoder aan te schaffen, en voor 10 euro per jaar een extra smartcard aan te schaffen. Dit kost natuurlijk wel geld, en dat is ook precies waar @home op hoopt om extra inkomsten te genereren.
Er zijn ook minder legale oplossingen hiervoor, maar dat gaat tegen de policy in, en die zijn daarnaast ook niet goedkoop.
NOFI, maar wat begrijp je hier niet van? Mr.Zap bestaat niet meer dus een origineel Mr.Zap kaartje kopen gaat niet meer. Mr.Zap werkte met viaccess codering. @Home werkt met Irdeto2. Dit zijn twee coderingsstandaarden die niet compatible met elkaar zijn. @Home heeft eerst geprobeert om middels een firmware update de Mr.Zap dozen te voorzien van Irdeto2 support. Dit is niet naar tevredenheid van @Home gelukt (toen nog TVHome). Gevolg was de omruil aktie.

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Niet alles geloven wat op marktplaats verteld wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
aha ok dat verklaard weer veel dan, thnx voor jullie hulp.

groeten bob

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

En hou eens op met groeten, ga eens een FAQ lezen ofzo :/

Alle proemn in n drek

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:03
Bierkameel schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:49:
En hou eens op met groeten, ga eens een FAQ lezen ofzo :/
Mja.. dj_bobbo123

Verwijderd

Topicstarter
en uhh wtf bedoel je daarmee

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
En bij deze zijn alle topics die je geopend hebt gesloten. ;)

Je hebt het antwoord en als met de laatste posts een trend is gezet, kan dit topic niet op veel goeds uitlopen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.