Sony Alpha dSLR

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Sony Alpha dSLR

Deze zomer kondigt Sony zijn eerste dSLR-camera aan (waarschijnlijk begin juni). Uit mededelingen van Sony weten we dat deze camera Alpha gaat heten, dat de lensvatting de A-mount van (Konica)Minolta zal zijn en de camera ook is uitgerust met (wellicht een verbeterde vorm van de ) Anti Shake-technologie, die ook in de digitale spiegelreflexcamera’s van KonicaMinolta te vinden was.

Sony treedt in de voetsporen van Konica Minolta. (zie topic overname konicaminolta door sony en het bericht op tweakers) Op hun Japanse en Engelstalige internetsite laten ze weten, dat ze zich willen laten zien als betrouwbare partners van de huidige KM-gebruikers, maar tegelijk op de lange termijn een belangrijke trendsetter willen zijn op de dSLR-markt. Dat klinkt veelbelovend voor de bezitters van KM-apparatuur. Sony lijkt een serieuze poging te willen doen met deze Alpha-lijn de concurrentie aan te gaan met Canon en Nikon. Er worden uitspraken gedaan, dat men mikt op een marktaandeel van maar liefst 25%.

Op diverse fora op het internet wordt inmiddels druk gespeculeerd over de specificaties van de nieuwe camera. Onlangs verscheen deze foto op een noorse site en dat zou gaan om een prototype.Afbeeldingslocatie: http://www.vanleusden.eu/images/alpha.jpg
De laatste geruchten zeggen, dat het zou gaan om een camera die een 10,2 megapixel CCD aan boord heeft, met anti-shake en anti-dust voorziening. Deze camera zou op de markt komen met een concurrende prijs t.o.v de canon 350D, tenminste volgens het geruchtencircuit. Tegelijk met deze camera zou Sony van plan zijn om circa 20 lenzen op de markt zetten.
Er wordt druk gespeculeerd of dit alleen KM-lenzen zullen zijn, die nu onder de Sony-naam worden uitgebracht of dat hier bijvoorbeeld ook echt nieuwe lenzen bij zullen zitten. De vraag wordt regelmatig gesteld of er nu ook lenzen van Carl Zeiss (die ook op andere camera’s van Sony zitten) beschikbaar zullen komen met een A-mount.

We zullen het snel weten, maar het is wellicht leuk om ook hier er alvast over te brainstormen.
Dit is de link naar de officiele Engelstalige site van sony waarop de camera wordt aangekondigd. Een stuk daarvan is ook op de Nederlandse sonysite opgenomen.

Zodra de camera wordt geintroduceerd, worden de exacte specificaties uiteraard in deze startpost opgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanleusden.eu/images/lenzen.jpgVoor lenzen die voor deze camera beschikbaar zullen zijn (alle merken) zie o.a.
Konica Minolta (voor zolang als het duurt)
Photozone lens survey
mhohner.de
Dyxum
Tamron
Sigma
Tokina

[ Voor 89% gewijzigd door PeterVL57 op 29-05-2006 18:12 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Ik vind opzich het gerucht van een mogelijke Carl Zeiss en Sony dSLR-compatibiliteit wel interessant. Alhoewel de nieuwe Planar T* zich nog moet bewijzen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 20:19

ralpje

Deugpopje

Waar staat dSRL voor?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
..
offtopic:
foutje

[ Voor 177% gewijzigd door Silent Thunder op 28-05-2006 20:57 ]

• PeterVL57
Onverwachte vernieuwingen misschien (of gewoon een typefout) ;)

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 20:19

ralpje

Deugpopje

PeterVL57 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Onverwachte vernieuwingen misschien (of gewoon een typefout) ;)
8) :Y)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
Is er ook al iets bekend over welke lenzen sony op de markt gaat gooien?

of is dat net als dit lijstje:
http://www.mhohner.de/minolta/lenses.php?lang=e

"same design as older version"

[ Voor 45% gewijzigd door hilbren op 29-05-2006 19:31 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PeterVL57 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:43:
knipknip

dat de lensvatting de A-mount van (Konica)Minolta zal zijn

knipknip
m.a.w., ik kan (als ik deze cam koop) het 28-80 lensje van mijn minolta 7000 blijven gebruiken én ik kan lenzen blijven uitwisselen met me pa en stiefma (minolta dynax 404 en 505) _/-\o_

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• PeterVL57
bartgrefte schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:40:
[...]
m.a.w., ik kan (als ik deze cam koop) het 28-80 lensje van mijn minolta 7000 blijven gebruiken én ik kan lenzen blijven uitwisselen met me pa en stiefma (minolta dynax 404 en 505) _/-\o_
yep, alle AF-lenzen zouden hierop moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterVL57 op 29-05-2006 20:50 ]

• PeterVL57
hilbren schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:30:
Is er ook al iets bekend over welke lenzen sony op de markt gaat gooien?
of is dat net als dit lijstje:
http://www.mhohner.de/minolta/lenses.php?lang=e
"same design as older version"
Op het forum van dpreview is iemand, die beweert wat gezien te hebben in een sony brochure. Meer informatie heb ik op dit moment ook niet.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Alweer dezelfde "foto" van een verbouwde 5D met de scheve "Sony" voorop en de flitser die niet dicht kan...

Dat er heel binnenkort een Sony dSLR komt met (KM) A-mount en hoofdwaarschijnlijk KM hotshoe is duidelijk, maar dit "gedrocht" is zo lelijk dat ik niet kan geloven dat Sony hiermee komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Oxi op 29-05-2006 21:13 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• PeterVL57
Oxi schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:13:
Alweer dezelfde "foto" van een verbouwde 5D met de scheve "Sony" voorop en de flitser die niet dicht kan...
Dat er heel binnenkort een Sony dSLR komt met (KM) A-mount en hoofdwaarschijnlijk KM hotshoe is duidelijk, maar dit "gedrocht" is zo lelijk dat ik niet kan geloven dat Sony hiermee komt.
Tja inderdaad de vormgeving is afschuwelijk, inderdaad een "gedrocht" in vergelijking met bijvoorbeeld de concurrenten (zoek de verschillen)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanleusden.eu/images/alphaklein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanleusden.eu/images/D50.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanleusden.eu/images/350D.jpg
tja echt afschuwelijk, oxi...... :P 8)7 jaaaahhh echt walg bah yak......

....of zullen we een beetje relativeren...

..... een prototype.... mogelijk zelfs een beetje met photoshop bewerkt, zoals op enkele forums wordt beweerd. Och, dan kan de echte alleen maar meevallen.... enne..... ik kan me inderdaad voorstellen dat sony ongeveer met zo'n ontwerp zou kunnen komen..... we laten ons verrassen.... ;)

[ Voor 67% gewijzigd door PeterVL57 op 29-05-2006 21:57 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik geloof zeker dat Sony met een 5D "upgrade" kan gaan komen met vergelijkbare styling. Maar dit is gewoon slecht gemaakt.

Overigens klopt het dat prototypes echt niet op een definitief ontwerp hoeven te lijken (zoek die van de 7D maar op, en die zijn nog officieel ook). Maar deze klopt echt niet, zitten te grove fouten in om mij te doen overtuigen dat het een onbewerkte of zelfs licht bewerkte foto is.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Er wordt in de topicstart dezelfde fake foto gebruikt als in dit topic Nieuwe Sony Alpha D-SLR

Er wordt alleen wat meer marketing babbel bijgepost. Toch gaat ie dicht, aangezien hij in strijd is met de FGA-policy mbt geruchtentopics.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.