[update] Oude FAQ's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Tweakers. Is het niet om sommige (toch wel erg mooie) FAQ's eens van een update te voorzien.

Bijvoorbeeld de FAQ van NOS, iets wat in mijn ogen aan populariteit wint, tweakers voorop zou moeten lopen, en waar men nog altijd uitleg geeft aan de hand van redhat 7.1, en suse pre-historie. Ook natuurlijk nergens screenshots van het kicke Ubuntu te vinden.

Worden deze reviews en FAQ's door mods gemaakt, of komen daar ook users aan te pas?

Zo op de vrije zondagavond zat ik ineens te bedenken dat een update voor dit soort dingen niet gek zou zijn. Wat jullie hiermee doen moeten jullie natuurlijk zelf weten, maar bij deze dus een suggestie :) .

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

In principe hebben alleen mods rechten om de FAQ's aan te passen. Gebruikersinput daarbij is natuurlijk erg gewenst. Aan de APL FAQ is bijvoorbeeld best veel bijgedragen door users :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
dawuss schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:36:
In principe hebben alleen mods rechten om de FAQ's aan te passen. Gebruikersinput daarbij is natuurlijk erg gewenst. Aan de APL FAQ is bijvoorbeeld best veel bijgedragen door users :)
Hoe gaat zoiets in z'n werk hier dan ? Ik kom nooit in het APL-gedeelte (vanwege desinteresse :D ) maar vind b.v. NOS wel leuk om in te lezen. OH ben ik b.v. ook in te vinden.

IS het een soort van oproep eens in de zoveel tijd, waarin de brandende vraag staat om een review van iets te schrijven, of informatie te zoeken? Of komen mod's op users af om gericht aan 1 bepaalde user de vraag te stellen m.b.t. het schrijven van een review. Dat kan ik mij op zich wel voorstellen, omdat sommige users er qua kennis duidelijk uitspringen.

Ik ben erg benieuwd hoe deze FAQ's tot stand zijn gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D'r stond toch iets als een Wiki op de planning :? Of heb ik dat niet goed begrepen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
The_Eagle schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:42:
D'r stond toch iets als een Wiki op de planning :? Of heb ik dat niet goed begrepen?
Een twiki ? Zou niet gek zijn inderdaad.

Ik ben toch wel benieuwd hoe GoT dit soort dingen aanpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

In principe is daar niet zo iets als een vastgestelde procedure voor. Meestal is er ofwel willekeurig een moderator die besluit dat die FAQ's eens grondig onder handen genomen moeten worden, waarna hij hier een topic over opent, ofwel er staat plotseling een user op die zin heeft de FAQ aan te passen. Dat zal per forum verschillen. Eigen initiatief wordt in ieder geval overal erg op prijs gesteld.

In het geval van Apple Talk bestaat er een redelijk fanatieke kluit mensen in #apple@irc.tweakers.net, vanwaar veel input geleverd is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
The_Eagle schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:42:
Klopt, er is al een Wiki waar je dingen aan toe kunt voegen. Ik weet niet meer wat het linkje was. Had Spider007 die niet opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon even mailen naar nosmods@tweakers.net (in het geval van NOS uiteraard) of een topic in SeM openen is normaal gesproken voldoende als je een idee hebt voor een toevoeging op een FAQ. :)

En die Wiki komt er inderdaad in de toekomst, tijdens of ergens na de merge.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 28-05-2006 20:47 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28
Waarom moet het initiatief bij de mod's liggen? Spam die mods plat en open een faq-update-topic.

Volgens mij heeft elke hoofdgroep en vaker nog elk subforum soms een andere strategie. In WEB ( /13) loopt al jaren een topic speciaal om een Inhoudelijke FAQ in elkaar te draaien. Daarnaast zijn er ook mods geweest die eigenhandig de FAQ onder hun hoede hebben genomen, en er een mooie invulling aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor NOS wordt overigens al gewerkt aan een nieuwe FAQ, door een groepje users: het nieuwe NOS FAQ topic deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Een goed voorbeeld is WOS / WSS met zijn howto's: voor en door users geschreven :)
Windows Clients - Howto's and Guides

offtopic:
en de WOS / WSS modjes zijn altijd in voor een verbetering _o_

[ Voor 27% gewijzigd door aReaRe op 28-05-2006 22:41 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1