Toon posts:

Terugkerende video problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is het volgende:

Dell Dimension 8300
-P4 3GHz HT
-1024RAM
-Radeon 9800pro
-250watt voeding (16A op de 12v lijn)
-Audigy2
-2 harde schijven en 2 optische drives(een brander)
-56k modem (uitgeschakeld)

Ongeveer een jaar geleden was mijn videokaart doorgebrand (allerlei blokjes en strepen in beeld) en deze is toen vervangen en deze keer is te soundcard effe twee slots verplaatst.
Nou is een paar weken geleden dat weer gebeurd, maar toen hielp een vervangende kaart niet. Ze hebben toen zowel het moederbord en de videokaart vervangen (ik heb toen gelijk de tweede harddisk geplaatst). Nu echter een maand of twee later heb ik dit weer en ergens lijkt het mij sterk dat deze onderdelen het zomaar weer begeven... De monteur opperde toen al dat het eventueel de voeding kon zijn. Kan deze inderdaad het moederbord en/of graphische kaart slopen?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
De voeding lijkt sowieso te zwak voor dat systeem, heb je zelf optische drives toegevoegd en de videokaart vervangen?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik toegevoegd heb is een hardeschijf van 20GB en dat was na de tweede reparatie. De eerst keer heb ik de videokaart zelf vervangen en de tweede keer zijn de vkaart en mobo vervangen door een monteur. Het systeem heeft het 1.5 jaar prima gedaan na aankoop met de 250 watt (zat vanaf het begin in het systeem).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 20:40 ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

250 watt is toch echt wel heel weinig hoor...

ik zou je voeding eens vervangen door een 350 watt modelletje, me dunkt ga je dan veel minder problemen hebben

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Standaard levert Dell geloof ik geen 9800 pro's, maar zal d'r wel een budget-kaartje in hebben gezeten oid? Zou iig eenhoop verklaren; die voedingenvan Dell zijn op zich wel goed, maar uitgekiend op de machine die ze voeden. Een beetje meer halen ze op zich wel, maar een R9800pro is best een zuipschuit qui energie enzo (ik heb d'r zelf ook 1 namelijk ;) )
Afgezien van het feit dat ik geen Dell heb maar een kloon, draai ik met zo'n beetje dezelfde config als jij. 2 HDD's, 2 opticals, audigy 2, R9800pro en 1gb Ram. Ik heb een FSP voeding van 300w en dat ding trekt het wel, maar dan moet ik er niet mijn TV kaart ook nog inhangen want dan wordt er al bij het booten gebokt. Ik dnek dat het weghalen van die 2e hdd wel zou kunnen schelen, maar beter pak je idd eeen andere voering. Alleen hoop ik wel voor je dat je dan geen speciale Dell-voeding nodig hebt - ik weet niet of ze andere pin-layouts of - formfactors hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
Het kan niet veel anders dan de voeding zijn als je mobo en vidkaart al eens vervangen hebt.
De cpu blaast niet zomaar het mobo op of hij zou zeker zelf ook kapot zijn en het lijkt met sterk dat je schijven, je audigy of je modem dat wel zouden doen.

Natuurlijk kan je nooit een harde conclusie trekken want het is pas na verloop van tijd dat je telkens stukken hebt... Toch gok ik ook nog op de voeding

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
gewoon een GOEDE voeding erin plakken, en niet die bende van sweex en qtec
mijn systeem:
a64 3500+
6800 ultra
1 sata2 schijf
2 gb ram
x-fi
wifi
pctv

en ik draai al bijna een half jaar met een 300 watt van zalman :)

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad.

Mijn geluidskaart ging stuk.

Toen had ik m vervangen met eentje uit een andere pc (andere pc had nog garantie :))

Toen begon mn pc vast te lopen met coutnerstrike, iedere keer na 5 minuten ofzo.

Toen nam ik nog eens een kijkje in mn pc en snapte ik het pas.

De videokaart zat TE dicht op mijn geluidskaart, waardoor de ventilator van de videokaart niet zn werk kon doen.

Nu heeft de videokaart (Radeon 9800 -niet pro-) blijvende schade opgelopen. Ik kan er weinig aan doen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door nl-x op 28-05-2006 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was een assemblage fout in de 8300 serie. Daardoor brandde m'n kaart inderdaad ook door. Ben erg blij met de drie jaar garantie sinds dit ding al 2.5 jaar oud is.
Echter betwijfel ik dat dit een oververhittingsprobleem heb sinds de kaart now gewoon ruimte heeft voor z'n lucht. Oh en Moning2 ik had tot m'n systeem al 1.5 jaar toen mijn videokaart doorbrandde (vlak voordat toen gebeurde was er zo'n tropische periode die het waarschijnlijk een zetje heeft gegeven. Echter lijkt het me nu dus een voedingsprobleem en dat gebeurde pas na 2.5 jaar.
Ik wou sowieso mijn voeding gaan vervangen door een Antec Smartpower2 400W (40 euro is niet slecht) omdat ik aan het eind van 't jaar een 7800GS wou inbouwen. Denk dat ik Dell gewoon nu de boel laat vervangen en dus die voeding versneld inbouw, die GS kan alsnog wat later. Standaard voedingen zijn geen probleem voor dit model overigens. Het enige lastige is dat die Dell voeding dus geen aan/uit knop aan de achterkant heeft en dus een rooster aan de achterkant heeft zitten. 'k zal dus helaas een gat in m'n kast moeten zagen ('k zal maar niet vergeten de kast te aarden zodra ik dat doe)

Zo ziet overigens Heroes V er bij mij nu uit: http://www.rctd.ft6.com/uploads/burnheroes.jpg

• nl-x
Ik heb in coutnerstrike wel eens dat soms hele muren/wanden pikzwart worden en dat letters vernaggeld worden.

Sinds ik mn kast heb opengehaald en de ventilator van mn videokaart met een stofzuiger heb schoongemaakt (zat veel stof in!) doet ie dat niet meer... Maar die ventilator maakt nu wel een kutgeluid.

Denk je dat Dell op zo een assemblagefout ook buiten de garantie verhelpt ? Tis uiteindelijk hun schuld toch?

Verwijderd

Topicstarter
nl-x schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:19:
Ik heb in coutnerstrike wel eens dat soms hele muren/wanden pikzwart worden en dat letters vernaggeld worden.

Sinds ik mn kast heb opengehaald en de ventilator van mn videokaart met een stofzuiger heb schoongemaakt (zat veel stof in!) doet ie dat niet meer... Maar die ventilator maakt nu wel een kutgeluid.

Denk je dat Dell op zo een assemblagefout ook buiten de garantie verhelpt ? Tis uiteindelijk hun schuld toch?
Mijn PC heeft dit al zodra ik boot helaas en met de tweede reparatie heb ik al m'n hele systeem effe schoongemaakt. Het is bij Dell gewoon bekent dat kaarten oververhitten doordat de geluidskaart er direct tegenaan zat, puur omdat ze dit dus al direct vragen als je ze belt. In principe zouden ze je ook buiten je garantie moeten gratis moeten helpen omdat het om een constructie fout gaat en dat je moet kunnen verwachten dat iets niet vrij kort na verloop van de garantie kapot gaat. Gelukkig had ik drie jaar garantie, dus das niet zo'n probleem bij mij geweest.

Maar goed ik krijg dus alleen een nieuwe kaart van Dell opgestuurd, dus ze moeten zelf maar weten dat ze het risico lopen dat die kaart gemold wordt zodra ik 'm in dit moederbord stop. In ieder geval krijg ik een kleine upgrade naar de 256MB R360 core variant van de 9800pro omdat ze mijn model niet meer hadden.

Nu even een andere vraag ik wil graag aan het eind van 't jaar de graka vervangen door een 7800GS, maar ik heb geen idee of het merk uitmaakt (even uitgaande van niet standaar OC kaarten). Ik bedoel ze hebben de Club3D al vanaf 245 euro en nog een paar andere merken van twee tientjes duurder en dan nog de normale versies die boven de 300 euro uitkomen. Enige tips voordat. De Gainward Bliss is me eigenlijk net effe te duur... als ie nou 300 euro was geweest...
En zou ik aan een Antec Smartpower2 450watt genoeg hebben? Die wil ik sowieso nu al gaan vervangen voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
k, ik heb dus net een radeon 9800XT 256MB gekregen als vervanging :D en gelukkig werkt het allemaal weer. Hier zit tenminste een flinke fan op en een extra kopere heatsink aan de achterkant. Doorbranden zal dus wel niet meer gebeuren ;)
Ik heb alleen wel een Antec SP2 450 besteld omdat ik de voeding nog steeds niet evrtouw.

• nl-x
Ik heb dus gebeld met Dell. En ik heb er ook een gekregen :D.
Dat terwijl mijn pc 3 jaar oud is en 1 jaar garantie had.
Omdat mn pc nog precies 10 dagen te gaan had voor ie 3 jaar oud was, konden ze een oogje dichtknijpen ;)

Maar uhm.
Kreeg jij ook een gerefurbishde kaart ? (dat staat nl bij mij op het verzend doosje.)
En moest je ook je oude video kaart inleveren? Of hoefde dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door nl-x op 16-06-2006 09:41 ]

Pagina: 1