Arghh: mijn draadloos netwerk ligt er uit. Hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.087 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rotharian
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 10:49
Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik thuis een draadloze internetverbinding aangelegd: een vaste PC met draadloze netwerkkaart, een laptop en een SMC-router (WBR14-G2). Na het installeren heeft het maandenlang prima gewerkt!

Sinds vorige week heb ik echter grote problemen met het netwerk. Zomaar, ineens, onverwachts. Ik heb niets geks gedaan of geinstalleerd. Van de een op de andere dag gaf mijn vaste PC aan: 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'. Als ik er wat dieper induik staat er: 'u hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen'. HUH?!
Met mijn laptop ging alles prima: ik had gewoon verbinding en kon het internet op.

Vandaag dacht ik even alles te gaan herstellen. Ik heb van alles geprobeerd: de stroom op de router en mijn modem in-uitgeschakeld. De netwerkkaart opnieuw geinstalleerd. De router gereset en proberen opnieuw te configureren. Het is echter alleen maar erger geworden....

Het lijkt er namelijk op dat de router helemaal niets meer doet. Als 'ie aanstaat branden er allerlei lampjes en als ik hem reset blijven deze lampjes gewoon branden. Vanochtend leek het er nog op dat als ik de router ging resetten hij opnieuw ging opstarten: alle lampjes gingen aan en uit enzo.
Zowel mijn laptop als mijn vaste PC geven bij het scannen van netwerken in de buurt mijn eigen netwerk NIET meer aan. Het lijkt wel of de router is gestopt met uitzenden van het signaal ofzo.

Als ik direct contact maak met het modem (via een draad) gaat alles prima: de verbinding is top.

Ik begrijp dat het moeilijk is om op basis van dit verhaal een oplossing te geven. Maar om even mijn meest dringende vragen te beantwoorden:
- hebben computers inderdaad een eigen leven en kan de verbinding van de een op de andere dag problemen opleveren?
- kan het zijn dat ik de router naar z'n mallemoeren heb geholpen door hem te vaak te resetten?

Als iemand tips, oplossingen, suggesties heeft: GRAAG!

Groeten,

Sander.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Rotharian schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:27:
- hebben computers inderdaad een eigen leven en kan de verbinding van de een op de andere dag problemen opleveren?
Nee. Maar geheugen kan wel vollopen bijvoorbeeld, doordat je veel sessies open hebt staan.
- kan het zijn dat ik de router naar z'n mallemoeren heb geholpen door hem te vaak te resetten?
Het flash geheugen wordt bij iedere reset gelezen en naar RAM gegooid, dus misschien dat na 100.000 keer resetten het flashgeheugen versleten is. Wat wel kan gebeuren is dat je bij een reset de instellingen verliest omdat je ze niet hebt opgeslagen.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Wat is dat nou voor een antwoord? Daar kan de topic starter helemaal niks mee.

[ Voor 33% gewijzigd door ikweetniks op 14-05-2008 21:42 ]

Verwijderd

Vertel eens wat je allemaal hebt ingesteld in de router...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:40
ikweetniks schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:24:
Wat is dat nou voor een antwoord? Daar kan de topic starter helemaal niks mee.
Zit de antenne nog wel goed vast? heb je lopen rommelen in de user pollicies?
Hij heeft twee vragen en daar geeft deze user antwoord op. Antenne werkt aangezien hij met zijn laptop nog wel werkt, user policy zou er niets mee te maken moeten hebben.
Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen'. HUH?!
Met mijn laptop ging alles prima: ik had gewoon verbinding en kon het internet op.
Zoals eerder aangegeven lijkt het me meer met de instellingen van de computer te maken hebben dan met de router, aangezien de laptop geen probleem geeft.
Het lijkt er namelijk op dat de router helemaal niets meer doet. Als 'ie aanstaat branden er allerlei lampjes en als ik hem reset blijven deze lampjes gewoon branden.
Dat zou niet moeten horen, anders even de stroom eruit trekken.

Misschien even met command (start -> run -> cmd) 'ipconfig /release' en vervolgens 'ipconfig /renew' dan weet je namelijk of deze een ip heeft gekregen en vervolgens of er een IP adres wordt toegewezen.

Daarnaast zou ik ook even de instellingen van de netwerkkaart nakijken. Probleem met deinstalleren en installeren is dat vaak voor systeemapparaten de instellingen worden onthouden door windows (heel irritant)

• Rotharian
Allemaal bedankt voor de suggesties..! Na heel wat gerommel heb ik in ieder geval de router weer aan de praat gekregen. De situatie is nu als volgt..:

Ik heb thuis een draadloze internetverbinding via een SMCWBR14-G2 router. Maandenlang heeft deze verbinding dus prima gefunctioneerd: zowel op mijn vaste pc (met draadloze netwerkkaart) als op mijn laptop krijg ik goede verbinding. Van de een op de andere dag kan ik op mijn vaste PC echter niet meer internetten! Op mijn laptop is het geen enkel probleem: zowel internet als outlook werkt perfect.

Het gekke is dat mijn vaste pc wél verbinding maakt met de router en ook aangeeft dat de verbinding zeer goed is. Ik kan alleen internet niet op! De melding die wordt gegeven is: 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'. Als ik er wat dieper induik staat er: 'u hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen'.

Ik heb al van alles geprobeerd. In plaats van automatisch een adres toe te wijzen heb ik handmatig het een en ander ingevoerd: geen resultaat. Ook heb ik de kaart een paar keer in en uitgeschakeld: geen resultaat. Ook heb ik de stroom van de router afgehaald: geen resultaat. Systeemherstel van Windows? Geen resultaat! |:(

Ook mijn PDA heeft hetzelfde probleem. Hij maakt wel verbinding maar ik kan het internet niet op. Zou het misschien kunnen zijn dat ik iets heb ingeschakeld in de router dat er slechts één laptop op kan ofzo?!?

Tips en ideeen: graag.... :)

Grt!

• Rotharian
Voor de experts hier een HijackThis-log...:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:57:26, on 31-5-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\acs.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\SMC\SMCWPCI-G 54Mbps Wireless PCI adapter\Monitor.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Documents and Settings\Sander\Mijn documenten\Gedownloade software\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://klant.casema.nl/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/...ir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://psv.netwerk.to/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://klant.casema.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/...ir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/...ir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://klant.casema.nl/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.com/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: URLLink - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Program Files\NewDotNet\newdotnet7_22.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\nl\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\nl\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCLEPCI] C:\PROGRA~1\PINNAC~1\PPE\PPE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~1.DLL,ClientStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [Casema Installatie] C:\Program Files\Casema\casema.exe
O4 - Startup: Registration-InstantCopy.lnk = C:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\Pixie\RegTool.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: SMCWPCI-G 54Mbps Wireless PCI adapter.lnk = C:\Program Files\SMC\SMCWPCI-G 54Mbps Wireless PCI adapter\Monitor.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Zoeken - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Woord vertalen in het Nederlands - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\program files\webhancer\programs\webhdll.dll' missing
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com/nl/
O16 - DPF: {426784E5-24B2-4708-820D-117342FAD009} (Cimporter Object) - http://www.hyves.nl/cab/outlookaddressbook.cab
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://activex.webcam.nl/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {A18962F6-E6ED-40B1-97C9-1FB36F38BFA8} (Aurigma Image Uploader 3.5 Control) - http://cache.hyves.nl/statics/Aurigma/ImageUploader.cab
O23 - Service: Atheros Configuration Service (ACS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\acs.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 18:38
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\program files\webhancer\programs\webhdll.dll' missing

Dat lijkt me niet lekker, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door wijbro op 31-05-2006 21:16 ]

• Rotharian
Wijbro,

Ik heb wérkelijk geen idee of dit lekker is of niet.... :)

Is het verstandig om dit te verwijderen ofzo?

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 18:38
Rotharian schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:15:
Wijbro,

Ik heb wérkelijk geen idee of dit lekker is of niet.... :)

Is het verstandig om dit te verwijderen ofzo?
En dit zou je ertegen kunnen doen!

http://www.new.net/support/uninstall6_38.exe

Of probeer het eens met Hitman Pro:
http://www.hitmanpro.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door wijbro op 31-05-2006 21:21 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

SpamLame

niks

Rotharian schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:16:
Allemaal bedankt voor de suggesties..! Na heel wat gerommel heb ik in ieder geval de router weer aan de praat gekregen. De situatie is nu als volgt..:

[snip]

Ook mijn PDA heeft hetzelfde probleem. Hij maakt wel verbinding maar ik kan het internet niet op. Zou het misschien kunnen zijn dat ik iets heb ingeschakeld in de router dat er slechts één laptop op kan ofzo?!?

Tips en ideeen: graag.... :)

Grt!
2 (pda en vaste pc) afzonderlijke apparaten die de router zien, verbinding maken en vervolgens het internet niet opkomen en een laptop die dat wel kan.

Gateway niet of verkeerd ingevult of door DHCP niet goed doorgegeven?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer dit eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/_images_drivers_/74c4039e21c7483c.jpg(=voorbeeld)
Dat stelt dus je draadloze adapter voor, ga naar tabblad geavanceerd, en dan bij 'network address' een waarde instellen, dat is het IP adres, probeer iets als 192.168.1.2 of 192.168.1.3 of 192.168.1.4

Denk er om dat ik er vanuit ga dat het IP adres van de router 192.168.1.1 is, als dat 192.168.2.1 is probeer je dus 192.168.2.2 of 192.168.2.3 of 192.168.2.4...

Ik weet niet of het helpt, maar het heeft er wel iets mee te maken.

• Rotharian
@Wijbro: beide programma's heb ik laten draaien op mijn vaste PC. Het new.net gebeuren is verwijderd en na het opstarten van de computer helaas nog steeds hetzelfde probleem. Overigens heb ik HitmanPro ook m'n hele laptop laten scannen. Super programma'tje zeg!

@Spamway: zou je iets specifieker kunnen zijn? Waar kan ik het gateway invullen of het DHCP veranderen? In mijn router-instellingen? Of op mijn vaste PC en PDA?

@Saturnus: jij doelt denk ik op het vast instellen van een IP-adres ipv automatisch laten toewijzen? Ook al geprobeerd....werkt niet!

Bedankt alvast..... _/-\o_

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:41
Is je wireless router beveiligd via WEP of WPA ?
Als je namelijk de verkeerde key gebruikt dan zal de signaalsterkte gewoon op uitstekend blijven staan (signaal is immers ok), maar krijg je geen IP adres (wat de foutmelding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheid) meestal betekent.
Wat je ook nog kan proberen is het volgende intikken in de command prompt (werkt alleen bij Windows XP SP2) : netsh winsock reset

hiermee herstel je een winsock corruption

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

SpamLame

niks

Rotharian schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:00:
[snip]
@Spamway: zou je iets specifieker kunnen zijn? Waar kan ik het gateway invullen of het DHCP veranderen? In mijn router-instellingen? Of op mijn vaste PC en PDA?
[snap]
Bedankt alvast..... _/-\o_
Als je aan DHCP doet dan moet je je de DHCP instelling op je modem/router controleren.
OP je client controleer je of ze dan ook de juiste gegevens hebben ontvangen, middels ipconfig /all
in een dosbox. ipconfig /release & ipconfig /renew geven de computer opdracht opnieuw de gegeven op te halen zoals eerder al vermeld is.

Doe je aan vast ipadressen dan moet je op de clients controleren of de gateway (= je router) wel goed ingevult is EN of je wel de juiste DNS server gebruikt. ook weer controleren met ipconfig /all
op de pc.

• Rotharian
@Killah-Priest: ik hoopte even dat jouw idee inderdaad de oplossing zou zijn. Maar helaas....: de door mij ingevoerde key is juist...

@Spamlame:ik werk met automatisch toewijzen van het IP-adres. Ik heb alles gechecked in de router en op DOS-opdrachten uitgevoerd met als resultaat:

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium: medium ontkoppeld

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.84.241
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:

De ipconfig/release:

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
Ip-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:

En nog iets...ik probeerde net eens verbinding te maken met een open, onbeveiligd netwerk bij mij in de buurt.Met laptop geen probleem....ook hier geeft de vaste PC weer aan 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...'

Ik vrees dat ik windows er maar eens opnieuw op moet knallen. Want als ik zelfs niet op onbeveiligde netwerken kom dan ligt het probleem bij mijn vaste pc denk ik....

Anyway, mocht er iemand nog suggesties hebben: be my guest!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
169.254.... is een ip adres dat windows neemt als er geen ip adres wordt uitgedeeld door de router.

Als je weet in welke IP range je router zit (vaak 192.168.....) kun je daarvoor een handmatig IP adres ingeven, maar je moet dan ook DNS en gateway opgeven (dit alles is op je laptop wel juist, dus kan je daarvanaf halen)

Ik heb het niet zien staan maar heb je in de router een admin scherm? Kun je zien welke clients (laptop, PC, PDA) zijn aangemeld op het netwerk. Dan kan je helpen bij het achterhalen waarom je PC geen correct IP adres krijgt.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Mij overkwam exact een zelfde situatie een paar dagen geleden. Toen bleek het zo te zijn dat ik verbonden was met een 2e accesspoint van mij zelf die ik op dat moment niet op de rest van mijn netwerk had aangesloten. Dus: wel verbinding, geen IP-adres etc.
Check dus eens goed in de Windows draadloze netwerkinstellingen (Wireless Zero Configuration) of eventueel de tool die bij je draadloze netwerkkaart hoort of je niet toevallig op een ander access point bent beland die niet met een netwerk is verbonden af waarbij je niet in de MAC filter staat en de beveiliging verder uit heeft staan.

Edit:
Hmm, ik lees nu net ene paar posts boven deze post dat dat niet het geval lijkt te zijn. Misschien heb je een virusscan en/of (vooral) een firewall die je in de weg zit? Eventueel dat 1 van die 2 zich zelf heeft geüpdate en daar door de problemen veroorzaakt?

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 01-06-2006 19:13 ]

• Rotharian
Mensen......het is ongelooflijk maar hij doet het weer....... :P :)

Ik heb de virusscanner (ad-aware) uitgezet en toen de pc opnieuw opgestart. De PC checkt de draadloze internetverbinding en tot mijn stomme verbazing maakt ie GOED contact zonder allerlei gekke meldingen. Nu heb ik de virusscanner weer opgestart, een upgrade uitgevoerd en het WERKT!

Conclusie: waarschijnlijk een rare, automatische update van mijn virusscanner waardoor internet wegviel?!?!?! What the heck: hij werkt weer.....hopelijk voor langere tijd!!!

Iedereen die hier heeft gepost: thanks!

Grt, Sander.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
bij het uitzetten van die virusscanner zijn al je policies teruggezet op de normale instellingen.
Toch wel de policies.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Wat voor merk virusscanner gebruikt TS?

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan de automatische instellingen van de snelheid van de netwerkkaart. Toen ik deze op een vaste snelheid zette (in apparaatbeheer, eigenschappen van netwerkkaart), deed internet het weer.
Pagina: 1